منصور پوریان، رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام:

وضعیت تولید و واردات گوشت قرمز مطلوب است و کمبودی وجود ندارد

منصور پوریان، رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: درحال حاضر وضعیت تولید، ذخایر موجود و واردات گوشت گرم بسیار خوب است و کمبودی در کشور وجود ندارد. 
وی افزود: با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز می‌توانیم اظهارکنیم که جای نگرانی در تأمین اقلام پروتئینی وجود ندارد و تمامی تمهیدات لازم درنظرگرفته شده است تا مشکلی بروز پیدا نکند. پوریان گفت: در بخش گوشت منجمد نیز شرایط خوب است و واردات نیز به‌درستی و بدون تأخیر انجام می‌پذیرد. خوشبختانه تولید نیز در مسیر استمرار است و برای ماه‌های آتی نیز خوب برآورد می‌گردد.  
رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام همچنین خاطرنشان کرد: کوشش دولت  این است که گوشت موجود به‌صورت تنظیم بازار عرضه گردد. بخشی از روند عرضه به‌صورت تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بخشی در سازمان  میادین و بخشی دیگر در قصابی‌ها می‌باشد. بنابراین کم و کاستی در عرضه وجود ندارد و مردم می‌توانند به‌صورت تنظیم بازاری و بدون افزایش قیمت اقلام موردنیاز خود را تهیه کنند. 
او متذکر شد: مطالبه‌مان این است که عرضه گوشت منجمد گسترده‌تر باشد و توزیع تنها منحصر به فروشگاه زنجیره‌ای و سازمان میادین نشود.  پیش‌تر این‌چنین مقررشده بود تا گوشت منجمد تمام لایحه‌های مصرف را در بربگیرد. 
وی یادآور شد: در بخش گوشت گوساله و گوسفند، گوشت بسیاری ذخیره‌شده است و همان‌گونه که قائم‌مقام وزیر نیز اظهارداشت تمامی قیمت‌ها مبرهن و مشخص است. 
پوریان اظهارکرد: طی نشست با پیمان پاک، قائم‌مقام وزیر مطالبه شد تا روند عرضه با شدت بیشتر همراه گردد تا در تمامی نقاط عرضه به‌وفور شکل‌گیرد. وی بابیان اینکه گوشت گرم به‌صورت روزانه وارد می‌شود، گفت: این روند به دو شکل است؛  نخست لایه کشتار شده است و شکل دیگر دام‌های موجود در مبادی مرزی است. این دام‌ها در مبادی مرزی کشتار می‌شوند و سپس عرضه می‌شوند. 
او با اشاره به نگرانی تولیدکنندگان گفت: یکی از نگرانی تولیدکنندگان این است که اکنون با انبوه دام مواجه هستیم. اگرچه به سبب انبوه دام میزان نیاز  کشور پاسخ داده می‌شود اما نگرانی‌هایی‌ نیز پیرامون این مسئله وجود دارد. خودمختاری درفروش و برخی موارد اعمال افزایش قیمت موجب بروز نگرانی‌ شده است. پیش‌تر قرار بود گوشت‌های عرضه‌شده تأثیرات قیمتی نیز اعمال کند. متأسفانه علی‌رغم تولید انبوه اما همچنان قیمت تولید داخل با گوشت‌های وارداتی فاصله بسیار دارد. بدیهی است که مردم نیز درصدد تهیه گوشت باقیمت پایین‌تر می‌باشند و صرفه نظر از هزینه بالای تولید داخل گاه به سمت گوشت‌های وارداتی می‌روند. 
پوریان بیان کرد: هدف این است که عرضه گوشت اثرات قیمتی داشته باشد. به سبب هزینه بالای تولید، قیمت دام داخلی بالاست و دولت نیز می‌کوشد تا با روند وارداتی قیمت‌ها را در بازار کنترل کند. بنابراین هدف از واردات کمیت نیست و تنها تعدیل قیمت‌ها در بازار است. اکنون تولید گوشت گوساله کشور از تفاوت قیمتی کمتری برخوردار است و فاصله نزدیکی با لاشه وارداتی دارد. گوشت گوسفندی نیز به سبب عرضه دام بسیار شرایط خوب است. مطابق با آخرین گزارش سازمان آمار، جمعیت گوسفندی کشور ۶۲ میلیون رأس است. این عدد چشم‌گیر است و بی‌شک با برآورد تولید زمستان افزایشی نیز خواهد بود. 
وی در پایان این گفت‌وگو تأکید کرد: وضعیت تولید و واردات مطلوب است و نگرانی مبنی بر نبود گوشت موردنیاز در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان وجود ندارد. 
 وضعیت تولید و واردات گوشت قرمز مطلوب است  و کمبودی وجود ندارد