قاسم پیشه‌ور رئیس اتاق اصناف کشاورزی:

تنها نگرانی تولیدکنندگان افزایش هزینه تولید است

 قاسم پیشه‌ور، رئیس اتاق اصناف کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهار کرد: در بخش گندم یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن از سوی کشاورزان  به دولت به‌منظور تأمین آرد و نان تحویل شد. بخشی از روند تأمین نیاز هم از مبادی وارداتی تأمین شد و براین اساس مشکلی در بخش گندم و تأمین نان و آرد نه‌تنها برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضا‌ن بلکه برای سال ۱۴۰۳ نیز وجود ندارد. 
وی افزود: دربخش برنج با مازاد تولید مواجه هستیم و همچنان در انبار کشاورزان نیز برنج وجود دارد. بنابراین پیش‌بینی کم‌وکاست در بخش برنج نیز وجود ندارد و به میزان موردنیاز تأمین می‌گردد. 
پیشه‌ور تصریح کرد: در بخش محصولات صیفی، سیب‌زمینی و پیاز با مازاد تولید روبه‌رو هستیم و کسری در این بخش نیز وجود ندارد. به سبب افزایش تولید در این بخش درصدد گشودن باب‌های صادراتی می‌باشیم. 
رئیس اتاق اصناف کشاورزی همچنین خاطرنشان کرد: در بخش جوجه ریزی فرآیند مطلوبی دیده می‌شود. خوشبختانه جوجه ریزی انجام‌شده و  به لحاظ آماری نیز ۲۰ درصد بیش‌تر ا‌ز سنوات گذشته می‌باشد. 
او متذکر شد: جوجه ریزی انجام‌شده و نگرانی در بخش‌های تولیدی وجود ندارد. تنها نگرانی حال‌حاضر‌که از سوی تولیدکنندگان نیز عنوان می‌گردد، هزینه بالای تولید است. متأسفانه هزینه بالای تولید گاه موجب افزایش هزینه تمام‌شده و عدم توان خرید از سوی مصرف‌کنندگان می‌شود. 
وی یادآور شد: تولید میوه‌های داخلی به میزان کافی است و صیفی‌جات و سبزیجات نیز به‌وفور وجود دارد. تنها‌ نگرانی مطرح این بخش توان قدرت خرید مردم است و می‌بایست اندیشیده شود تا مردم نیز برای تهیه اقلام موردنیاز خود دچار مشکل‌ نباشند. 
پیشه‌ور گفت: به سبب حذف‌ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، هزینه تولید برای تولیدکنندگان افزایش‌یافته و این تولید نهایی را نیز باقیمت بالاتر همراه کرده است. 
وی‌ در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: کمبودی در بخش‌های تولیدی و ظرفیت‌های تولید وجود ندارد. به سبب شرایط‌ منطقه‌‌ای و اقلیم نیز  تمامی محصولات موردنیاز تولید و گاه نیز صادر می‌شوند. انتظار کشاورزان و دامداران افزایش حمایت‌ها و تأمین سرمایه در گردش محصولات کشاورزی است.
تنها نگرانی تولیدکنندگان افزایش هزینه تولید است