کریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

جهش تولید باتضمین امنیت شغلی کارگران رقم خواهد خورد

سیدکریم حسینی، نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» و در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تضمین امنیت شغلی کارگران، عنوان کرد: بیانات مقام معظم رهبری توأم با چندین نکته کلیدی بود که‌ می‌بایست توجه جدی به آن‌ها داشت؛ ایشان طی چندین سال مختلف همواره بر رونق و جهش تولید تأکید داشته‌اند و با نگاه لزوم بهبود شرایط اقتصادی، سرلوحه راه را عنوان کرده‌اند. مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی و به‌منظور رونق تولید، تولید را سرلوحه معرفی نمودند و در دیدار هزاران نفر از کارگران، به بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید پرداختند و رکن اصلی اقتصاد را جامعه کارگری معرفی کردند. وی بابیان این‌که توجه به معیشت کارگران پایداری اقتصاد را رقم خواهد زد، افزود: مطابق بیانات مقام معظم، توجه به رکن اساسی و عناصر تولیدی اهمیت فراوانی دارد چراکه موجب پایداری اقتصاد کشور خواهد شد. کارگران پایه تولید کشور می‌باشند و بدین منظور می‌بایست تضمین امنیت شغلی برایشان وجود داشته باشد. 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحقق امنیت کارگران، توجه به مسائل معیشتی و نوع قرارداد و رابطه استخدامی‌ است. این‌که کارگران جامعه احساس امنیت کنند و تضمین شغلی‌ برایشان وجود داشته باشد، گامی مهم و از مهم‌ترین اصول محیط‌های کار و کارگری است. نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم همچنین خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم دولت‌ها و برنامه‌ریزان حوزه اقتصادی،
 رقم زدن امنیت شغلی برای کارگران است چراکه به‌موجب احساس امنیت، شرایط روانی بهتری برای کارگران رقم خواهد خورد و بدین ترتیب با خیالی آسوده‌تر و با مسئولیت بیشتر فعالیت خواهند کرد. وی متذکر شد: معیشت کارگران و تأمین حقوق کارگران از منظر مادی و معنوی اصلی مهم است و کمک می‌کند تا کارگر به‌عنوان رکن تولید، نقش خود را به‌درستی ایفا کند. او یادآور شد: با تضمین امنیت شغلی کارگران می‌توانیم در حوزه تولید و اقتصاد کشور را به نقاط مطلوب برسانیم. بی‌شک توجه به فعالیت‌های خانگی، صنایع‌دستی، شرکت‌های تعاونی تولیدی امری حائزاهمیت خواهد بود و کمک خواهد کرد تا محیط کار خوبی برای جامعه کارگران رقم بخورد. 
وی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: کارگران اساس تولید جامعه‌اند و سایر بخش‌ها می‌بایست در تحقق بهبود معیشت این گروه عظیم جامعه کمک کنند و همراه شوند. متأسفانه امروز نواقص جدی همچون اعتبارات بانکی وجود دارد که مقام معظم رهبری نیز به این مسئله اشاره داشتند. مطابق فرمایش ایشان اعتبارات بانکی باید به بخش تولید هدایت شود و بانک‌ها می‌بایست در این مسیر به وظیفه خود عمل کنند. متأسفانه اولویت امروز بانک‌ها تولید نیست و گویی نگاه بنگاهداری جایگزین این مهم شده است. عدم همراهی بانک‌ها آسیب جدی به بخش اقتصادی وارد کرده و دراین راستا ضرورت دارد تا تغییر رویکرد در دستور کار قرار گیرد.
جهش تولید باتضمین امنیت شغلی کارگران  رقم خواهد خورد