رحمت الله فیروزی پوربادی عضو کمیسیون عمران مجلس:

حل مشکلات جامعه کارگری نیازمند همکاری‌های میان بخشی دستگاه‌های اجرایی است

رحمت الله فیروزی پوربادی، نماینده مردم نطنز و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح سیاست‌های اثربخش برای کاهش دغدغه مسکن کارگران پرداخت و در این باره اظهارکرد: امروز یکی از نیازهای اساسی جامعه، مسکن است و بدیهی ا‌ست که کارگران نیز دراین باره دغدغه بسیاری داشته باشند. بی‌شک جامعه کارگری به تنهایی قادر به ساخت مسکن و‌ پیش‌برد اهداف موجود در این زمینه نیست.
 ساخت مسکن کارگری و پاسخ به نیاز این جامعه در گرو تفاهم‌نامه‌هایی است که از سوی متولی جامعه کارگری از جمله وزارت کار منعقد شود. در این مسیر وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز می‌بایست همکاری لازم را به عمل بیاورند تا کاهش دغدغه جامعه کارگری در مقام عمل برطرف شود.
 وزارت اقتصاد کشور نیز می‌بایست با درنظرگیری تفاهم‌نامه مربوطه با بانک‌های کشور روند اختصاص تسهیلات را تسریع کند. 
وی افزود: کلیه وزارتخانه و دستگاه‌های اجرایی باید به نقطه مشترکی دست پیدا کنند تا مشکلات جامعه کارگری از جمله مشکل مسکن حل و برطرف گردد. بی‌شک رفع دغدغه مسکن کارگران نیازمند همکاری‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف است چراکه این مهم در گرو اختصاص زمین، تسریع روند ساخت، درنظرگیری تسهیلات، امکانات و مصالح است. 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای در پایان این گفت‌وگو تصریح کرد: باید در راستای دغدغه‌های جامعه کارگری کوشید و متناسب با نیازهایشان تصمیم‌گیری کرد. در این مسیر باید شرایط زندگی کارگران و تعداد اعضای خانواده نیز درنظر گرفته شود و مطابق با آن تسهیلات درنظرگرفته شود.  
 حل مشکلات جامعه کارگری نیازمند همکاری‌های میان بخشی دستگاه‌های اجرایی است