لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع مجلس:

لازمه هدف‌گذاری جهش کمی و کیفی تولید خودرو تولید خودرو برقی و هیبریدی است

لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم نماینده قزوین، البرز و آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح چگونگی تحقق هدف‌گذاری جهش کمی و کیفی تولید خودرو پرداخت و دراین‌باره اظهارکرد: اگر به دنبال هدف‌گذاری جهش کمی و کیفی تولید خودرو می‌باشیم، ضرورت دارد تا تولید خودروی برقی و هیبریدی را در دستورکار قرار دهیم چراکه استمرار تولید خودروی بنزینی به سبب مصرف بسیار بالای سوخت مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود و با سرعت‌بالا نیز انجام نخواهد شد. 
وی با تأکید بر لزوم تقویت تولید خودروهای برقی و هیبریدی افزود: حرکت به سمت تولید خودروهای نوین همچون خودروهای برقی و هیبریدی می‌تواند کمک‌کننده باشد. دراین راستا می‌توانیم به ارتقاء خودروسازی داخلی نیز امیدوار باشیم. تولید خودروهای برقی نیازمند قطعات کمتر است و  بنابراین تولید آسان‌تری دارد. مهم‌ترین مؤلفه تولید خودروی برقی، باتری است که می‌توان با استفاده از تکنولوژی روز دنیا این مهم را نیز فراهم ساخت. 
سیاهکلی بابیان اینکه تولید خودروی برقی بسیار آسان‌تر از خودروهای بنزینی است و از طرفی دیگر زمان کمتری را برای تولید نیاز دارد، تصریح کرد: اگر درصدد تحولاتی نو در صنعت خودرو می‌باشیم، نیاز است تا قانون مصوب مجلس شورای اسلامی به اجرا برسد. مجلس شورای اسلامی دو قانون حائز اهمیت تحت عنوان قانون ساماندهی بازار خودرو و واردات را مصوب کرده است. در این قوانین هدف‌گذاری شکل‌گرفته و رقبای داخلی و خارجی اضافه‌شده‌اند. مادامی‌که صنعت خودرو رقابت‌پذیر نشود، نمی‌توان به تقویت تولید و تبیین نتایج افزایش تولید امیدوار بود. 
عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین خاطرنشان کرد: بازار انحصاری، مانع از افزایش کیفیت است. اگر تیم خودروی بنز کشور آلمان را به‌عنوان تولیدکننده داخلی بیاوریم و بی‌آنکه رقیبی وجود داشته باشد، ا‌ز او درخواست تولید خودرو کنیم، خواهیم دید که خودروی باکیفیت تولید نخواهد شد چراکه اطمینان دارد منفعت وجود دارد و تقاضا نیز به سبب روند انحصاری شکل خواهد گرفت. 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در پایان این گفت‌‌‌‌وگو با تأکید بر ایجاد فضای رقابتی در بازار خودرو متذکر شد: افزایش کیفیت و کاهش قیمت، نیازمند ایجاد بازار رقابت‌پذیر است. ضرورت دارد تا رقبای داخلی و خارجی به بازار خودروی کشور ورود کنند و توأمان با این روند درصدد افزایش تولید خودروهای برقی و هیبریدی بود. 
 لازمه هدف‌گذاری جهش کمی و کیفی تولید خودرو  تولید خودرو برقی و هیبریدی است