ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز در مجلس:

تحولات آینده نیازمند بهره‌گیری از اشتراکات منطقه‌ای است

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز در مجلس دوازدهم طی گفت‌وگو با خبرنگار‌ «رسالت» به تشریح نگاه‌های موردنیاز در حوزه سیاست خارجی دولت آینده پرداخت و در این باره بیان کرد: در حوزه سیاست خارجی بیش از هرچیز دیپلماسی فعال انقلابی اهمیت دارد. بنابراین آنچه که امروز نیاز جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، ادامه راه دیپلماسی اقتصادی و حرکت در مسیر دستاوردها و دیدگاه‌های دولت سیزدهم است چراکه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی شکل گرفت و پایه گذاری شد که امروز نیز می‌توان از آن‌ها برای آینده بهره گرفت. باید بکوشیم تا خط دیپلماسی فعال انقلابی استمرار پیدا کند ضمن آنکه می‌بایست تلاش کنیم تا در حوزه دیپلماسی اقتصادی نیز به منشأ تحول تبدیل شویم. 
وی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود کشور افزود: امروز کشور دا‌رای ظرفیت‌ها و فرصت‌های حائزاهمیتی است که می‌تواند اثرگذار باشد و موجب ایجاد تحولات اقتصادی گردد. عزیزی با اشاره به ضرورت به کارگیری دیپلماسی انقلابی و اقتصادی تصریح کرد: دیپلماسی انقلابی و اقتصادی مکمل یکدیگر می‌باشند و از این رو به کارگیری این دو مولفه توامان با یکدیگر ضرورت فراوانی دارد و نیاز آینده کشور تلقی می‌گردد. 
نماینده مردم شیراز در مجلس دوازدهم همچنین خاطرنشان کرد: دولت آینده باید در حوزه انقلابی گری و اقتصادی، وزارت امورخارجه را فعال‌تر سازد. بدون شک تحولات آینده نیازمند بهره‌گیری از یک اشتراکات منطقه‌ای دارد و دراین راستا باید تلاش کنیم تا حوزه ارتباطات منطقه‌ای دچار خلل نشود و همواره پررنگ باشد. در این مسیر باید به سمت و سویی حرکت کنیم که تبادلات و تجارت رونق یابد. 
او متذکر شد: ظرفیت‌های منطقه‌ای و دیپلماسی فعال خارجی باید به کمک حل مشکلات داخلی بیایند و بهبود اقتصادی را رقم بزنند. 
وی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: مبادلات منطقه‌ای، تجارت و به کارگیری ظرفیت‌های فعال دیپلماسی سیاست خارجی می‌تواند راهگشا باشد و توامان با دیپلماسی انقلابی، اهداف جمهوری اسلامی ایران را به صورت هرچه تمام تر تحقق بخشد و زمینه موفقیت‌های بزرگ‌تر را فراهم سازد.
 تحولات آینده  نیازمند بهره‌گیری از  اشتراکات منطقه‌ای است