جعفر قادری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

توسعه تعاملات با کشورهای عضو بریکس سبب ایجاد ظرفیت‌های تجاری خواهد شد

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان و عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح برگزاری دهمین مجمع پارلمانی بریکس و تاکید بر نقش آفرینی بیشتر و موثرتر در زنجیره ارزش جهانی پرداخت و با اشاره به لزوم تداوم حرکت در مسیر کاهش وابستگی به دلار و توسعه کریدورهای تجاری عنوان کرد: پیمان‌هایی همچون بریکس، شانگهای و اوراسیا فرصت و امکان بسیار خوبی را رقم می‌زنند که به موجب آن توسعه تجاری بیش از پیش تحقق یابد. بنابراین در مسیر و فرآیند این همکاری، هرچه کاهش وابستگی به دلار کاهش یابد و تکیه و تاکید بر مبنای پول‌ ملی و تعاملات تجاری با کشورهای عضو به صورت تهاتری باشد، فشارهای تحریمی خنثی خواهد شد. به موجب کاهش وابستگی به دلار فشار تحریمی آمریکا و دیگر کشورهای غربی کاهش پیدا خواهد کرد و بی‌شک این امر فرصتی ارزنده را رقم خواهد زد. 
وی با بیان اینکه حضور در بریکس موجب مرتفع شدن مشکلات اقتصادی خواهد شد، افزود: به موجب مجمع پارلمانی بریکس و توسعه کریدورهای تجاری با کشورهای عضو این مجمع، بخش قابل توجهی از مشکلات کشور رفع خواهد شد. با توجه به جمعیت قابل توجه کشورهای عضو در پیمان بریکس، می‌توان فرصتی قابل توجه برای حضور در بازارهای جهانی رقم زد.  
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تنوع بخشی تولیدات و بهره‌گیری از ظرفیت کشورهای عضو بریکس تصریح کرد: کشورهای عضو در مجمع پارلمانی بریکس ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارند که می‌توانند موجب تنوع تولیدات و بازاریابی بین المللی شوند. 
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس دوازدهم در پایان این گفت‌وگو با اشاره به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بازاریابی بین المللی همچنین خاطرنشان کرد: برگزاری دهمین مجمع پارلمانی بریکس و تاکید بر نقش آفرینی بیشتر و موثرتر در زنجیره ارزش جهانی می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود را مرتفع سازد. جمهوری اسلامی ایران نیز در این مسیر از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار می‌باشد. جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در این فضا، از مسیر تولید محصولات پتروشیمی، محصولات معدنی و حوزه‌های مختلف صنعتی بازاریابی بین المللی چشم‌گیر داشته باشد. همچنین از ظرفیت‌های ویژه در حوزه دانش بنیان به ویژه در بخش‌های کشاورزی، تولید دارو و تجهیزات پزشکی برخوردار می‌باشیم که می‌تواند نیاز کشورهای عضو را پاسخ دهد و به سبب جمعیت قابل توجه این کشورها آورده عظیمی را رقم بزند. تعاملات و ارتباطات با کشورهای بریکس ظرفیت‌های تجاری ایجاد خواهد کرد و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها کاهش وابستگی به دلار را عملیاتی خواهد کرد.
 توسعه تعاملات با کشورهای عضو بریکس  سبب ایجاد  ظرفیت‌های تجاری خواهد شد