از تهدیدات سید حسن نصرالله تا شلیک یمن به قلب اراضی اشغالی

معادله وحشت در تل‌آویو

گروه  بین‌الملل 
 در پی تجاوز رژیم اشغالگر قدس به الحدیده، مقاومت یمن از انتقامی قطعی و گسترده علیه رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی خبر می‌دهد. حمله پهپادی که یمن در قلب تل‌آویو انجام داد، می‌تواند مقدمه‌ای برای سایر عملیات‌های غافلگیرکننده از سوی هر یک از گروه‌های مقاومت باشد و اسرائیل نمی‌تواند تشخیص دهد که در مرحله بعدی قرار است از کجا ضربه بخورد.
 غافلگیری‌های جدید علیه تل‌آویو درراه است 
هفته گذشته و درحالی‌که به دهمین ماه از جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نزدیک می‌شویم، جبهه حمایتی غزه در محور مقاومت غافلگیری‌های جدیدی برای صهیونیست‌ها داشت که به‌شدت آن‌ها را نگران کرده است؛ از تهدیدات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله که رسانه‌ها و محافل عبری آن را بی‌سابقه و بسیار نگران‌کننده توصیف کردند، تا عملیات شگفت‌آوری که یمن در قلب تل‌آویو انجام داد.سید حسن نصرالله در اولین سخنرانی خود بعد از آغاز نبرد طوفان الاقصی طی 9 ماه گذشته اعلام کرد: جبهه جنوب لبنان درنبرد کنونی با دشمن صهیونیستی طبق دو موضوع کار می‌کند که اولین آن‌ها مربوط است به میزان تجاوزات دشمن صهیونیستی ضد لبنان و پاسخی که حزب‌الله با معادله «چشم در برابر چشم» به اشغالگران می‌دهد و مسئله دوم مربوط به حمایت‌هایی است که مقاومت لبنان برای پیروزی مقاومت و مردم غزه به عمل می‌آورد.
 غرش مقاومت یمن
از طرف دیگر «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن که از همان هفته‌های ابتدایی نبرد طوفان الاقصی حمایت نامحدود یمنی‌ها از مردم و مقاومت غزه را اعلام کرد و یمنی‌ها هم این موضع رهبر خود را به‌خوبی در عمل به نمایش گذاشتند، در همه سخنرانی‌هایی که هر هفته انجام می‌دهد، بر تداوم عملیات‌های یمن تا زمان توقف کامل تجاوزات صهیونیست‌ها ضد غزه و رفع محاصره این باریکه تأکید می‌کند.
در همه بیانیه‌هایی هم که رسانه‌های نظامی گروه‌های مختلف مقاومت در منطقه، طی این مدت صادر کرده‌اند، عبارات کلیدی درج‌شده است با مضمون حمایت از غزه و مقاومت آن و ادامه عملیات‌ها ضد دشمن صهیونیستی تا زمان توقف کامل تجاوزات ضد غزه و رفع محاصره این منطقه.سید حسن نصرالله و عبدالملک الحوثی در سخنرانی‌هایی که در جریان نبرد فعلی با دشمن صهیونیستی انجام می‌دهند، همواره مواضع هماهنگی را اتخاذ کرده‌اند و مهم‌ترین آن‌ها این است که اتحاد و انسجام محور مقاومت، امروز بیش از هرزمانی است و شکل دیگری به خود گرفته و بر سازوکارهایی مبتنی شده که طبق آن، همه جبهه‌های مقاومت برای حمایت از غزه متحد شده‌اند.
این همان مسئله‌ای است که دبیرکل حزب‌الله در آخرین سخنرانی خود در مراسم عاشورای حسینی به آن اشاره و تأکید کرد: ما امروز در مقاومت کاملاً با یکدیگر منسجم و هماهنگ هستیم. ما برای حمایت از غزه وارد نبردی متفاوت شدیم و جبهه حمایت از عملیات طوفان الاقصی  را گشودیم؛ زیرا این نبرد، نبرد کل امت اسلامی با دشمن صهیونیستی است و دیگر جبهه‌های حامی غزه در یمن، عراق، سوریه و ایران کنار ما هستند و از مظلومان دفاع می‌کنند.
 فرسایش اسرائیل و راهبرد موفق مقاومت در حمایت از غزه
مقاومت در غزه بعد از اثبات پایداری، استواری و کارآمدی خود اطلاعات کافی از شرایطش را در اختیار متحدانش در محور مقاومت قرار داده است و امروز رهبران گروه‌های مقاومت به این نتیجه رسیده‌اند که شرایط در دو جهت به نفع مقاومت فلسطین است: اول اینکه ارتش رژیم صهیونیستی باوجود حمایت‌های نامحدود آمریکا و غرب، اکنون در فرسایشی‌ترین مرحله جنگ قرارگرفته و قادر به ادامه آن نیست. مسئله دوم هم این است که مقاومت فلسطین در مذاکرات برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا، از موضع قدرت عمل می‌کند و هیچ‌یک از فشارهای نظامی و سیاسی که آمریکا و رژیم صهیونیستی، قصد داشتند در مذاکرات بر حماس وارد کنند، به نتیجه نرسیده است.
تحولات هفته‌های اخیر نشان داده است که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال توافقی نیست که به جنگ پایان دهد و شخص نتانیاهو علناً آتش‌بس را رد کرده و گفته که چنین توافقی به معنای تحقق اهداف حماس است. بعدازآن نتانیاهو وارد مانور جدیدی شد که بیشتر مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست؛ جایی که او روی برکناری «جو بایدن» رئیس‌جمهور فعلی ایالات‌متحده و پیروزی دونالد ترامپ حساب باز می‌کند.
 مقاومت، سردمدار حمایت از فلسطین در میان خیانت‌سازش‌کاران
درواقع همه شواهد نشان می‌دهد که نتانیاهو به دنبال طفره رفتن و فرار از هرگونه توافق آتش‌بس تا زمان مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. «ایتمار بن گویر» وزیر فاشیست امنیت داخلی کابینه نتانیاهو علناً به این مسئله اذعان و تأکید کرد که موافقت با توافق آتش‌بس، به‌منزله خنجری بر پشت ترامپ است. در این میان تشکیلات خودگردان فلسطین که سیاست‌های خائنانه خود و همکاری و هماهنگی با رژیم صهیونیستی و آمریکا را بیشتر هم کرده، با طمع حکومت در نوار غزه، در تلاش برای تشدید فشارها بر حماس و شکست این جنبش در مذاکرات است.
همه این‌ها واقعیت‌هایی است که نه‌تنها مقاومت فلسطین، بلکه همه گروه‌های مقاومت در منطقه به‌خوبی از آن آگاهند و راهبرد خود را برای حمایت از غزه، با آگاهی از این تحولات تعیین کرده‌اند. رهبران گروه‌های مقاومت در منطقه همچنین بر این اساس عمل می‌کنند که انتظار هیچ‌گونه تغییری در مواضع رسمی رژیم‌های عربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی وجود ندارد؛ به‌طوری‌که همچنان بحث درباره عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم اشغالگر ادامه دارد و سایر رژیم‌های سازش‌کار عربی همچون امارات هم در سطوح مختلف به حمایت از اسرائیل در جنگ ویرانگر این رژیم علیه غزه، ادامه می‌دهند.
 خیانت دولت‌های عربی ادامه دارد 
همچنین اخیرا مقامات یمنی درباره حمایت عربستان از راهبرد آمریکا جهت تحت‌فشار قرار دادن یمن باهدف توقف عملیات‌های این کشور علیه رژیم صهیونیستی، هشدار دادند.دیگر کشورهای عربی همچون اردن و مصر هم باوجوداینکه در گفتمان سیاسی از غزه حمایت و جنایات اسرائیل را محکوم می‌کنند؛ اما در عمل موضع دیگری دارند. در این میان اردن با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین و نیروهای امنیتی این تشکیلات در طرح‌های توطئه آمیز، جهت سرکوب مقاومت در کرانه باختری، همکاری می‌کند. مصر هم در جستجوی یک حکومت جایگزین برای حماس در نوار غزه، با آمریکا و اسرائیل هماهنگ است و به‌طورکلی مردم فلسطین متقاعد شده‌اند که برای نجات از تجاوزات و توطئه‌های صهیونیست‌ها، به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند روی کشورهای عربی حساب باز کنند.
معادله وحشت در تل‌آویو