بزرگ‌ترین دستاورد مقاومت

سید محمد بحرینیان
یک. آمار شهدای غزه در آستانه ۴۰ هزار نفر قرارگرفته است. بیش از دو برابر این تعداد یعنی حدود ۹۰ هزار مجروح، هزاران مجروح بدحال، صدها مفقود و چند میلیون گرسنه و آواره، تابلوی تمام نمای جنایات و نسل‌کشی بزرگی است که به دست شیطان‌صفتان صهیونیست در غزه در حال وقوع است.
دو. عجیب و معجزه‌آسا است که غزه و ملت مظلوم فلسطین ابدا نشکسته است. نه‌تنها اهداف اعلامی صهیونیست‌ها یعنی کوچاندن اجباری مردم و نابودی حماس محقق نشده، بلکه هیچ صدایی از سوی فلسطینیان و به‌ویژه اهالی غزه مبنی بر پشیمانی از حماسه ۱۵ مهر شنیده نشده است. امپراتوری رسانه‌ای حامی صهیونیسم آرزو دارد چند گروه و حتی چند نفر از اهالی غزه مقابل دوربین‌ها حاضر شوند و چیزی علیه قرائت‌های رسمی ملت فلسطین بگویند و هرچه بیشتر می‌جوید کمتر می‌یابد.
سه. غزه روزبه‌روز زندان و بلکه قتلگاه تنگ‌تری برای فلسطینیان می‌شود، همان‌طور که دنیا هرروز زندان تنگ‌تری برای اسرائیلی می‌شود. پلیس و سرویس‌های امنیتی آمریکا از ترس تجمع و اعتراضات مخالفان اسرائیل، برای سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، تدابیر ویژه تدارک دیده‌اند و برخی مراجع رسمی، اعلام کرده‌اند پلیس فرانسه قادر به حفظ جان نمایندگان رژیم صهیونیستی در المپیک پاریس نیست.
چهار. افکار عمومی جهان، روزبه‌روز نسبت به جنایات اسرائیل رادیکال‌تر می‌شود و جامعه مسلمان، از ایده‌هایی چون دو دولتی عبور کرده و کاملا مهیای نابودی قطعی اسرائیل است. علاوه بر این، حتی دولت‌های نزدیک به آمریکا همچون ژاپن نیز اعلام کرده‌اند که در حال بررسی طرح‌هایی برای مسدود کردن اموال صهیونیست‌ها در کشور خود هستند.
پنج. مقاومت سخت در برابر رژیم کودک کش نیز، هرروز تشدید می‌شود. طی همین چند ماه از خاک ایران، فلسطین، لبنان، یمن، عراق و سوریه علیه اسرائیل اقدام نظامی صورت گرفته است. چنین جبهه یکپارچه و مستحکمی در تمام طول موجودیت ننگین اسرائیل از ۱۹۴۸ تاکنون بی‌سابقه است.
شش. مهم‌ترین دستاورد ماه‌های اخیر که البته به قیمت خون هزاران بی‌گناه حاصل‌شده، پررنگ شدن دوقطبی و روشن شدن صحنه است، یک‌سو اسرائیل است و متحدان غربی و بمب فسفری و سلاح غیرمتعارف و وحشی‌گری، سوی دیگر مظلومیت و تلاش برای نجات و کودک و بیمارستان‌های منفجرشده. روشن شدن صحنه دستاوردی بزرگ و بلکه بزرگ‌ترین دستاورد تاریخ مقاومت است. آری، فلسطین امروز، مسئله اول جهان اسلام و بلکه کل جهان است.

بزرگ‌ترین دستاورد مقاومت