حجت الاسلام علیرضا سلیمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:

فضای کنونی مجلس شورای اسلامی فضای همکاری و کمک به دولت است

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب با اشاره به لزوم تسریع در معرفی اعضای کابینه دولت چهاردهم به خبرنگار «رسالت» بیان داشت: پس از برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف، رئیس‌جمهور چهاردهم به مدت دو هفته فرصت خواهد داشت تا اعضای کابینه خود را معرفی کند. بنابراین یک فرصت ۱۴ روزه پیش‌روی رئیس جمهور قرار دارد اما به سبب شهادت آیت الله رئیسی، برخی امور بلاتکلیف مانده و نیازمند رسیدگی می‌باشد، در این راستا مطلوب این است که رئیس جمهور در سریع‌ترین زمان ممکن اعضای کابینه خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند. 
وی با اشاره به آمادگی مجلس شورای اسلامی برای همکاری با دولت و رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی افزود: تسریع در معرفی اعضای کابینه به مجلس شورای اسلامی امری مهم است و بی‌شک به موجب این روند، کارها مطلوب‌تر پیش خواهد رفت. مجلس شورای اسلامی از آمادگی لازم برخوردار است تا از همان روز تحلیف ودر صورت معرفی اعضای کابینه، بررسی را آغاز کند و به دولت کمک کند. 
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: چنانچه رئیس جمهور محترم در روز تحلیف یا روز پس از تحلیف، اعضای کابینه خود را معرفی بدارد، مجلس بررسی و تعامل رسمی با دولت را آغاز خواهد کرد.  
حجت الاسلام سلیمی با تأ کید بر تعامل دولت و مجلس همچنین خاطرنشان کرد: فضای کنونی مجلس شورای اسلامی، فضای همکاری و کمک است چراکه گشودن گره‌های کشور تنها در سایه تعامل و همکاری ممکن خواهد بود. 
او با تأکید بر لزوم درنظرگیری شاخصه‌های عنوان شده از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای انتخاب وزرا متذکر شد: کوشش مجلس تعامل و همکاری با دولت است البته این امر به معنای تماشاچی بودن مجلس در حوزه انتخاب وزرا نیست. بی‌شک در سایه تعامل بررسی‌ها انجام خواهد شد چراکه مقام معظم رهبری شاخصه‌هایی را معرفی کرده‌اند که می‌بایست بر همان اساس حرکت کرد و بی‌شک اعضای کابینه دولت چهاردهم باید ویژگی‌های مطرح شده ‌از سوی مقام معظم رهبری را دارا باشند.  
او در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: فضای عمومی مجلس، تعامل و همکاری با دولت است و می‌کوشیم تا در این مسیر شاخصه های بیان شده از مقام معظم رهبری درنظرگرفته شود و وزرای اصلح انتخاب شوند.
 فضای کنونی  مجلس شورای اسلامی  فضای همکاری و کمک به دولت است