حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس:

فرآیند تشکیل کابینه با همکاری دولت و مجلس تسریع گردد

حجت الاسلام احد آزادیخواه،عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراسم تنفیذ و تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب مردم به خبرنگار «رسالت» بیان کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دو نکته اشاره فرمودند. ایشان در ابتدا فرمودند که موفقیت دولت، موفقیت همه ماست و بی‌شک به موجب فرمایشات رهبرمعظم انقلاب، حجت بر همگان تمام شد و همانطور که شخص رئیس مجلس شورای اسلامی با صراحت به فرمان رهبر انقلاب لبیک گفتند، نمایندگان نیز تمام تلاش خود را به‌کار خواهند گرفت تا دولت چهاردهم موفق شود. اکنون مجلس وظیفه دارد موانع پیش‌روی دولت را در سایه تعامل برطرف کند، تسهیل‌گری کند و کمک بدارد تا مسیر خدمت دولت روان شود. 
وی ضمن بیان اینکه با شروع فرآیند رأی اعتماد به وزرا، همکاری و تعامل مجلس و دولت به اوج خود خواهد رسید، افزود: همکاری و تعامل با دولت، یکی از اهداف مجلس شورای اسلامی است و بی‌شک پس از برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف، اقدامات اجرایی تعامل شروع خواهد شد و با معرفی اعضای کابینه و شروع فرآیند رأی اعتماد به وزرا، همکاری و تعامل به اوج خود خواهد رسید. 
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه باید در ادای وظایف به دولت کمک کنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در موضوع رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، با تأکید بر درنظرگیری مؤلفه‌های موردنیاز برای انتخاب اعضا  کابینه بر پایبندی بر آرمان‌های نظام تأکید کرده و بیان داشتند که وزرا باید به آرمان‌های انقلاب متعهد باشند. ایشان همچنین تأکید فرمودند که  باید همه به رئیس جمهور منتخب در ادای وظایف کمک کنیم و از بُن دندان باور کنیم که موفقیت ایشان، پیروزی همه ماست. براین اساس مجلس شورای اسلامی در فرآیند رأی اعتماد می‌بایست حداکثر همکاری را داشته باشد تا تشکیل دولت با سرعت بیشتری انجام شود. امیدواریم مجلس دوازدهم در تشکیل و حمایت دولت چهاردهم نقش محوری داشته باشد هرچند که هدف غایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز چنین است. 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی با اشاره به آمادگی مجلس برای همراهی و همکاری با دولت همچنین خاطرنشان کرد: مجلس دوازدهم از آمادگی لازم برخوردار است تا فرآیند انتخاب اعضای کابینه، رأی اعتماد و تشکیل دولت تسریع گردد. 
وی در پایان این گفت‌وگو با اشاره به مهم‌ترین موضوعات پیش‌روی دولت چهاردهم بیان کرد: مهم‌ترین مأموریت پیش‌روی دولت چهاردهم، توجه جدی به معیشت مردم است. تحقق این مهم در گرو به‌کارگیری مؤلفه‌های بسیاری است که شخص رئیس جمهور منتخب خود نسبت به این موضوعات اشاره و تأکید داشتند. توامان با معیشت مردم ضرورت دارد تا سایر حوزه‌ها همچون حوزه صادرات غیرنفتی، واردات خودروهای خارجی، توجه به تولید داخل، حمایت جدی از تولیدکنندگان، بالابردن تراز تجاری، حمایت از کشاورزان، ایجاد ظرفیت در حوزه آب، برق و گاز موردتوجه قرارگیرد. امیدواریم در سایه تعامل دولت و مجلس و همچنین اقدامات دولت چهاردهم، مشکلات کشور مرتفع گردد و معیشت مردم از تنگنای موجود خارج شود. 
فرآیند تشکیل کابینه  با همکاری دولت و مجلس تسریع گردد