مصطفی پوردهقان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

استمرار رشد صنعت نیازمند به‌روزرسانی ماشین‌آلات فرسوده است

مصطفی پوردهقان، نماینده مردم اردکان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح ضرورت توجه به اقدامات زیربنایی برای رشد و توسعه صنایع کشور ‌پرداخت و دراین‌باره بیان داشت: صنعت پیشران اقتصاد است و توسعه این بخش منجر به رشد و رونق تولید می‌گردد. بنابراین اگر درصدد رقم زدن جهش تولید می‌باشیم، می‌بایست به سمت رشد صنعت و توجه به بسترهای موردنیاز حرکت کنیم. 
وی با اشاره به سهم صنعت از تولید ناخالص داخلی افزود: شایان‌ذکر است تا بگوییم که صنایع و معادن سهم ۳۰ درصدی از تولیدناخالص داخلی (GDP) را به خود اختصاص داده‌اند و به طورکل می‌توان عنوان داشت که سهم پررنگی در اقتصاد کشور دارند. 
پوردهقان با اشاره به اثرات رونق صنعت در رونق تولید و اشتغال‌زایی بیان کرد: اگر درصدد بزرگ‌تر شدن کیک اقتصادی هستیم و جهش تولید و اشتغال‌زایی را دنبال می‌کنیم، باید رشد روزافزون صنعت را به‌عنوان یک امر مهم و راهکار اصلی به رسمیت بشناسیم و در راستای سیاست‌گذاری‌ها و توجه به حوزه‌های زیربنایی حرکت کنیم. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه استمرار رشد صنعت نیازمند ریل‌گذاری است، همچنین خاطرنشان کرد: چنانچه درصدد رونق صنایع و معادن هستیم باید ریل‌گذاری‌های مناسب را انجام دهیم و با توجه به حوزه‌های زیربنایی زمینه‌ساز توسعه هرچه‌تمام‌تر این بخش شویم. نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر رفع ناترازی‌های موجود در حوزه انرژی متذکر شد: به‌موجب رونق صنایع می‌بایست به موضوعات مکمل و موردنیاز جهش صنایع نیز توجه بداریم. اکنون با ناترازی انرژی که یکی از اصلی‌ترین مشکلات پیش‌روی صنعت است، مواجه می‌‌باشیم. براین اساس باید بکوشیم تا ناترازی انرژی رفع گردد و معضل کمبود گاز، برق و آب پیش روی صنایع نباشد. 
او بابیان اینکه توسعه صنایع نیازمند تأمین مالی است، یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات صنعت، موضوع عدم تأمین مالی و نقدینگی واحدهای صنعتی است. همچنین با معضلی تحت عنوان فرسوده بودن ماشین‌آلات صنعتی روبه‌رو می‌باشیم که نیازاست با اهتمام جدی روبه‌رو گردد و به‌روزرسانی شود. 
پوردهقان با اشاره به مشکلات مالیاتی برخی تولیدکنندگان و فعالان حوزه صنعت بیان داشت: در برخی حوزه‌های  صنعت، مشکلات مالیاتی نیز به چشم می‌خورد و پیش‌ روی تولید سنگ‌اندازی می‌کند. بنابراین نیاز است تا موانع موجود صنعت را به‌خوبی شناسایی کنیم و بکوشیم تا این موانع مرتفع گردد. 
او با تأکید بر ضرورت سیاست‌گذاری‌ درست و شناسایی مشکلات موجود در حوزه صنایع و معادن همچنین ادامه داد: شناسایی مشکلات و موانع پیش روی صنعت می‌تواند زمینه‌ساز استمرار رشد صنعت و جهش اقتصادی شود. 
وی بابیان اینکه انتظار داریم وزیر صنعت وزیری باشد که چالش‌ها، نقاط قوت و ضعف‌های آن را بداند و برای آن برنامه داشته باشد، در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: وزیر پیشنهادی صنعت با حضور در کمیسیون برنامه‌های بسیار خوبی را ارائه کرده است. وی درحوزه خودرو اقدامات حائزاهمیتی را تشریح کرده و موافق با تسریع واردات خودرو است. وزیر پیشنهادی صنعت همچنین برافزایش عرضه و کیفیت خودروهای داخلی به‌منظور کاهش قیمت‌ها نیز تأکید داشته و در حوزه صنایع و معادن بر‌حل‌ مشکلات تأکید کرده‌ است.
استمرار رشد صنعت  نیازمند  به‌روزرسانی ماشین‌آلات فرسوده است