حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل سیاسی:

با وحدت کلمه می‌توان مشکلات داخلی کشور را مرتفع کرد

حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح اهمیت وحدت ملی پرداخت و درخصوص اثرات وفاق ملی در حل‌مشکلات مردم بیان داشت: بدیهی است که مشکلات چه درصحنه سیاست خارجی و چه در داخل کشور نیازمند به هم‌افزایی تمام قوا و جریانات سیاسی می‌باشند. تمامی بخش‌های کشور می‌بایست در مسیر اصول و آرمان‌های انقلاب حرکت کنند و از چنددستگی پرهیز کنند چراکه اکنون دیگر فرصت درگیری‌های جناحی و سیاسی نیست و می‌بایست به حل مشکلات پرداخت. فراموش نکنیم که امروز در عرصه بین‌المللی از جایگاه بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای برخوردار می‌باشیم و در جبهه مقاومت نیز به‌منظور مقابله با دشمنان به‌ویژه رژیم صهیونیستی و نظام سلطه نقش چشم‌گیری داریم. 
وی بابیان اینکه باید از وحدت ملی برای حل مشکلات کشور بهره بگیریم، افزود: با وحدت کلمه می‌توان در مقابل دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایستاد و کوشید تا به‌صورت هرچه‌تمام‌تر مشکلات داخلی مرتفع گردد.
ترقی با اشاره به لزوم تعامل قوا برای پیش‌برد اهداف کشور و حل مسائل موجود تصریح کرد: به‌منظور حل مشکلات داخلی می‌بایست تمامی قوا و بخش‌های اجرایی کشور دست‌به‌دست یکدیگر دهند. نمی‌توان حل مشکلات را به گردن یک قوه یا یک جریان سیاسی و شخص رئیس‌جمهور انداخت. مقام معظم رهبری بارها به اهمیت وحدت اشاره فرموده‌اند و تعامل قوای کشور مسئله اصلی کشور بیان کرده‌اند. بنابراین باید نگاه وحدت هرچه‌تمام‌تر را پدیدار کنیم چراکه امروز روز وفاق ملی، همکاری و هم‌افزایی است. 
کارشناس مسائل سیاسی ضمن بیان اینکه وفاق ملی راه غلبه بر مشکلات موجود است، همچنین خاطرنشان کرد: با وفاق ملی، همکاری و هم‌افزایی می‌توان در جهت غلبه بر مشکلات تلاش کرد. به‌منظور شکل‌گیری این مهم در جامعه نیازمند سازوکارهای موردنیاز هستیم؛ ضرورت دارد تا قوای سه‌گانه اقدامات برای حل مشکلات کشور را تشریح کنند و چنانچه نقدی مطرح است، از موضع خیرخواهی به شرح آن بپردازند تا اختلافی در جامعه ظهور و بروز پیدا نکند.
او با تأکید بر اینکه باید دست از اختلافات موهوم برداشت، یادآور شد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود نسبت به پرهیز از تصورات موهوم تأکید کر‌دند و به تمرکز بر مسائل اصلی کشور توصیه فرمودند. در راستای بیانات ایشان باید از پرداختن به مسائل پیش‌پاافتاده پرهیز کرد و به موضوعات کلان پرداخت. وی با اشاره به اثرات همکاری مسئولان و تعامل قوا همچنین ادامه داد: باور هم‌افزایی و همکاری می‌بایست در میان تمامی مسئولان و بخش‌های اجرایی پدید آید تا  حل مشکلات بیش‌ازپیش عملیاتی شود. 
ترقی در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر اجرای دقیق قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغ‌شده از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: باید از سیاست‌هایی که خلاف آرمان‌های انقلاب اسلامی است دوری کرد و با پایبندی به قانون اساسی، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون برنامه هفتم توسعه و چشم‌انداز آینده در مسیر وحدت، یک‌صدا و همدل حرکت کرد.
با وحدت کلمه می‌توان  مشکلات داخلی کشور را مرتفع کرد