دامنه شکست صهیونیست‌ها در لبنان افزایش یافت

پرده‌برداری از قدرت رزم حزب‌الله

گروه بین‌الملل
باوجود خسارت‌هایی که در ترورهای اخیر رژیم صهیونیستی، به بدنه فرماندهی و رهبری حزب‌الله لبنان وارد کرد، اما بدنه رزم حزب‌الله دست‌نخورده مانده است و با انگیزه از بین بردن رژیم صهیونیستی، انتظار رویارویی مستقیم با صهیونیست‌ها را می‌کشد.
ورود حزب‌الله لبنان به عرصه نبرد حمایت و پشتیبانی از نوار غزه در جریان «طوفان الاقصی» و حملاتی که در شمال فلسطین اشغالی علیه رژیم صهیونیستی صورت داد، موجب شد اکثریت صهیونیست‌های مقیم شمال فلسطین اشغالیِ به سمت مناطق مرکزی و جنوبی آواره شوند. این آوارگی دسته‌جمعی- که براساس آمار اعلام‌شده رژیم صهیونیستی تا 90 هزار نفر را شامل می‌شد- ضربات غیرقابل جبرانی را بر رژیم صهیونیستی وارد ساخت.از یک سو دولت «نتانیاهو» مجبور شد هزینه‌های اسکان و غرامت خسارت‌های وارد شده به آن‌ها را بپردازد و از سوی دیگر عدم تمایل بخش قابل‌توجهی از صهیونیست‌های آواره، برای بازگشت به شهرک‌های محل زندگی خود در شمال فلسطین اشغالی، مقامات این رژیم را با بحران کوچ و آوارگی جمعیت مواجه ساخت که یکی از جدی‌ترین چالش‌های داخلی صهیونیست‌ها از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی به شمار می‌رود. به همین جهت صهیونیست‌ها از همان ماه‌های نخست، به دنبال به دست آوردن فرصتی برای ضربه‌زدن به حزب‌الله بودند و این مسئله در اظهارات مقامات صهیونیستی به‌کرات تکرار شده است.
رژیم صهیونیستی که از حملات حزب‌الله در شمال فلسطین، به ستوه آمده بود، پس از سیطره رژیم صهیونیستی بر گذرگاه رفح، به سمت مقابله با مقاومت اسلامی لبنان در جنوب این کشور گام برداشت. آن‌ها در گام نخست تعدادی از فرماندهان مقاومت را هدف قراردادند. در ادامه، عملیات پیجرها و تجهیزات الکترونیکی را طراحی و اجرا کردند. در گام نهایی نیز در اقدامی وحشیانه، با بمباران وسیع یک منطقه در ضاحیه، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله را ترور کردند. ظنّ صهیونیست‌ها این بود که با چنین جنایتی ساختار حزب‌الله دچار آسیب و صدمه جدی شده و قادر به احیای خود نخواهد بود و درنتیجه همین تحلیل غلط تصمیم به آغاز عملیات زمینی در لبنان کردند.در سایه اجرای 4 مرحله
عملیات رژیم صهیونیستی علیه مقاومت لبنان، فارغ از آنکه حزب‌الله دبیرکل اسطوره‌ای خود را از دست داد، بسیاری از فرماندهان نظامی رده نخست حزب‌الله نیز به شهادت رسیدند. این ضایعه، در ظاهر موجب تضعیف رهبری در کادر حزب‌الله شد. این تضعیف دستکم به‌طور مقطعی تا زمانی که کادرهای میانی، جایگزین رهبران رده اول شوند وجود دارد و نمی‌توان آن را انکار کرد. اما نکته مهمی که نباید فراموش کرد این است که، با وجود صدمه‌ای که ساختار فرماندهی و رهبری در حزب‌الله دید، اما بدنه رزمی و ساختار نظامی حزب‌الله به همان شکل گذشته خود باقی است.
براساس گزارشی که کنگره آمریکا چندی قبل منتشر ساخت، تعداد رزمندگان حزب‌الله لبنان، بین 40 تا 50 نفر است. شهید «سیدحسن نصرالله» نیز در یکی از سخنرانی‌های خود تعداد رزمندگان حزب‌الله را 100 هزار نفر ذکر کرده بود. 
حال اگر در درگیری موجود بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، 10 درصد از این تعداد نیز آسیب دیده باشند، حزب‌الله در کمترین آمار بیش از 35 هزار و در بالاترین آمار قریب 90 هزار رزمنده آماده جنگ با دشمن در اختیار دارد.این در حالی است که این نکته نیز نباید نادیده گرفته شود که در جنایات سازمان‌یافته رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله، تنها ساختار رهبری و فرماندهی آسیب‌دیده و بدنه رزمی و ساختار نظامی حزب‌الله کماکان بر جای خود باقی است. این بدان معنی است که با جایگزین شدن فرماندهان رده میانی به‌جای فرماندهان فقید، یگان رزم حزب‌الله کما فی السابق بر جای خود باقی است و خود را برای جنگ علیه دشمن مهیا نگاه داشته است.نکته پایانی اینکه که رزمندگان حزب‌الله که مدت‌ها، نبرد مستقیم با دشمن را انتظار کشیده‌اند، به‌ویژه پس از شهادت «سیدحسن نصرالله» از انگیزه فوق عالی برای رویارویی مستقیم با دشمن برخوردارند. این همان داستانی است که صهیونیست‌ها را پشت مرزهای لبنان مردد و هراسان نگه می‌دارد.
 حزب‌الله لبنان هفت پایگاه ارتش اسرائیل را درهم کوبید
 جنبش حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌های جداگانه اعلام کرد که هفت پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را هدف حملات راکتی و موشکی خود قرار داده است.حزب‌الله  اعلام کرد که در راستای دفاع از مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آن و همچنین در راستای دفاع از لبنان و مردم آن و پاسخ به تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهرها، روستاها و غیرنظامیان،  رزمندگان مقاومت اسلامی  جمعه شهرک الکریوت واقع در شمال حیفا را هدف حملات موشکی خود قرار داده است.
جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگر خود نیز اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی یک دستگاه تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در سایت نظامی المالکیه هدف حملات راکتی قرار داده و منجر به کشته و زخمی شدن سرنشینان آن شدند.مقاومت اسلامی لبنان همچنین  از حمله موشکی به پایگاه ایلانیای رژِیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگر خود اعلام کرد که محل استقرار توپخانه‌های رژیم صهیونیستی را در جنوب کریات شمونه هدف حملات موشکی قرار داده است.
حزب‌الله لبنان در بیانیه پنجم خود از حمله موشکی جدید به شهر اشغالی «صفد» در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.مقاومت اسلامی لبنان همچنین نیروهای زرهی  و نظامیان صهیونیست را در مارون الراس هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار کرد که در پی آن چندین نظامی این رژیم به هلاکت رسیده یا زخمی شدند.حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای دیگر  اعلام کرد که مرکز نظامی رویسات العلم در تپه‌های کفرشوبای را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار داده که مستقیم به هدف موردنظر اصابت کرده است.این بیانیه‌ها ، حکایت از گستردگی عملیات حزب‌الله در عمق استراتژیک اراضی اشغالی دارد. دوازده ماه از جنگ رژیم اسرائیل علیه نوار غزه بعد از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (15 مهرماه گذشته) می‌گذرد و حزب‌الله لبنان با هدف حمایت از مردم و مقاومت غزه، از روز دوم این جنگ (یعنی 16 مهرماه) دست به عملیات‌های خود علیه رژیم اسرائیل زد.این عملیات‌ها منجر به درگیری بین حزب‌الله و رژیم اسرائیل شد و طی این مدت، دو طرف مواضع یکدیگر را هدف حمله قرار داده‌اند؛ حزب‌الله با عملیات‌های خود در این دوازده ماه، موفق شده است، بیش از 100 هزار صهیونیست شهرک‌نشین در شمال فلسطین اشغالی را از خانه و کاشانه غصبی خود آواره کند و این اتفاق، هزینه مالی و فشار مضاعفی بر رژیم اسرائیل که درگیر جنگ است، وارد کرده است.
پرده‌برداری از قدرت رزم حزب‌الله