چشم طمع ژرمنها به دهلی نو

در حالی که مداخله گرایی وقیحانه ژرمنها در جنگ غزه ادامه داشته و شرکت های تسلیحاتی این کشور اروپایی در حال کاسبی خونینی در غزه و لبنان هستند، برلین به صورتی نسبتا بی سر و صدا در حال پیگیری مناسبات اقتصادی خود در حوزه روابط بین الملل است. آلمان، حدود 17 سال پیش، اتحادیه اروپا مذاکراتی را در مورد توافقنامه تجارت آزاد با هند آغاز کرد - و هنوز مشکلات قابل توجهی برای تحقق این هدف وجود دارد. حالا اولاف شولتز، صدراعظم آلمان به شتاب جدید در این راستا ابراز امیدواری کرده است.هند و آلمان، هر دو از اصلی ترین حامیان رژیم اشغالگر قدس در جنگ غزه و لبنان محسوب می شوند. 
همین مسئله، سبب شده است تا لابی های صهیونیستی نیز تلاش هایی را جهت اجرایی شدن  هر چه سریع تر پیمان تجارت آزاد میان دهلی نو و برلین صورت دهند. به این ترتیب اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان برای تسریع مذاکرات بر سر توافقنامه تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و هند فشار می آورد. وی در آستانه سفر خود به دهلی نو، پایتخت هند خواستار "پیشرفت سریع و نتیجه گیری سریع" در مذاکراتی شد که در سال 2007 میلادی در یک کنفرانس اقتصادی آغاز شد. وی خطاب به نارندرا مودی، نخست وزیر هند گفت: " اگر ما روی آن با هم کار کنیم، ممکن است این امر طی ماه‌ها تا گذر سال‌ها اتفاق بیفتد.این مذاکرات در سال 2013 متوقف شد و در سال 2022 از سر گرفته شد. مشکلاتی در مورد تعرفه‌های بالای هند بر خودروها، حفاظت از مالکیت معنوی در صنعت داروسازی و باز شدن بازارها در بخش کشاورزی وجود دارد که به ویژه هند با آن مشکل دارد.
در همین راستا، "شولتز" برای سومین بار در دوره تقریباً سه ساله صدر اعظمی خود به هند سفر می‌کند. در رایزنی‌ها بین مقامات دو طرف چهار وزیر از کابینه
 صدر اعظم آلمان نیز شرکت دارند.نباید فراموش کرد که در ماورای این اتصال و پیمان اقتصادی، عوامل و انگیزه های بین المللی و سیاسی زیادی وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها، معطوف به راهبردهای مشترک طرفین در قبال تحولات جاری در منطقه غرب آسیاست. برخی ناظرات معتقدند موانع بوروکراتیک و اقتصادی اجرایی شدن این پیمان به اندازه ای زیاد است که نمی توان با انگیزه های 
سیاسی -راهبردی آنها را برطرف ساخت. در هر حال، باید نسبت به نهایی شدن این پیمان تجاری میان طرفین ، رصد هوشمندانه و مستمری صورت گیرد. 
چشم طمع ژرمنها به دهلی نو