راهکارهای قطع شریان‌ حیاتی صهیونیست‌ها بررسی شد:

لزوم قطع همکاری تجاری و سیاسی جهان اسلام با رژیم صهیونیستی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان بیاناتشان در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان، با ریشه‌یابی دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران، فاجعه‌آفرینی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در غزه را در تاریخ بی‌سابقه خواندند و با اشاره به ضربات تحقیرکننده‌ای که صبر و ایستادگی مردم غزه به آبرو و حیثیت رژیم غاصب جعلی و حامیان مستکبرش وارد آورده، گفتند: اگر کمک‌‌های همه‌جانبه آمریکا نباشد، رژیم صهیونیستی در عرض چند روز فلج خواهد شد. دنیای اسلام هم باید با قطع همکاری اقتصادی با رژیم صهیونیستی، علیه این رژیم بسیج شود و با صدای رسا و پافشاری بر قطع فوری بمباران و جنایت‌آفرینی در غزه، به وظایف مهم خود در  رویارویی جبهه حق با جبهه باطل عمل کند. ایشان با اشاره به توقع مضاعف از دنیای اسلام در مقابل جنایت‌های رژیم اشغالگر، گفتند: دولت‌های اسلامی اگر امروز به فلسطین کمک نکنند، دشمن فلسطین را که درواقع دشمن اسلام و انسانیت است تقویت کرده‌اند و فردا همین خطر خود آن‌ها را تهدید خواهد کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم بسیج دنیای اسلام، پافشاری دولت‌های اسلامی بر قطع فوری جنایات و بمباران‌ها در غزه را ضروری خواندند و از این دولت‌ها خواستند راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی را مسدود و با آن رژیم همکاری اقتصادی نکنند و در همه مجامع جهانی، صریح، بدون لکنت و دوپهلوگویی و با صدای بلند جنایات و فجایع رژیم غاصب را محکوم کنند. کارشناسان مسائل بین‌الملل و غرب آسیا نیز براین باورند که در شرایط حال حاضر بیانات رهبر‌معظم انقلاب اسلامی مهم‌ترین راهبرد و سرلوحه برای توقف کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی است. ایشان از ابتدا بر تقابل با رژیم صهیونیستی تأکید داشتند و حضور آمریکا را پررنگ خواندند. مقام‌های آمریکایی علی‌رغم آنکه در ابتدای شکل‌گیری عملیات حضور و فرماندهی صحنه از سوی خود را انکار‌می‌کردند حال نگرانی‌شان از پایان جنگ و عقب‌نشینی صهیونیست‌ها را به‌صورت رسمی عنوان می‌کنند و خواستار ادامه جنگ می‌شوند. مدعیان حقوق بشر امروز درصدد تداوم حملات و نسل‌کشی بیش‌تر مردم بی‌دفاع غزه می‌باشند و در فضای رسانه‌ای خود به شرح این مطالبات می‌پردازند. به‌تازگی روزنامه بلومبرگ نوشت که کاخ سفید به‌طور فزاینده‌ای از جنگ علیه حماس ناامید است و تلاش می‌کند به درگیری‌ها سروشکل دهد. در ادامه نیویورک‌تایمز هم به قلم توماس فریدمن نوشت که ما نباید اسیر استراتژی نتانیاهو شویم چراکه ممکن است همه را سرنگون کند. درشرایط کنونی بایدن درصدد آن است که به نبرد سروشکل دهد و فرماندهی نظامی صحنه را به‌صورت رسمی به دست گیرد. به باور فعالان این حوزه اظهارات اخیر رسانه‌های آمریکایی و شخص بایدن به سبب شکل‌گیری بحران و زمینه زوال آینده رژیم صهیونیستی است و به همین خاطر می‌کوشند تا زمینه تداوم نبرد را فراهم کنند و حضور خود را به‌صورت رسمی اعلام بدارند. در بررسی بیشتر دلایل نگرانی آمریکا و هم‌پیمانان آن‌ها از شکست اسرائیل غاصب و ضرورت وحدت دولت‌های اسلامی برای قطع صادرات نفت و گاز به رژیم صهیونیستی به گفت‌وگو با ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس وعباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
 آمریکا و اسرائیل درصحنه سیاسی نظامی قافیه را باخته‌اند
عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌خبرنگار «رسالت»  به تشریح نگرانی آمریکا از پایان جنگ رژیم صهیونیستی و غزه پرداخت و دراین‌باره عنوان کرد:  هرچه زمان می‌گذرد، رژیم صهیونیستی نزد افکار عمومی منفورتر می‌گردد، رژیم غاصب صهیونیستی گمان نمی‌کرد که این‌گونه وحشی‌گری‌هایش نتیجه معکوس  نزد افکار عمومی پیدا کند. آن‌ها تصور می‌کردند که اقداماتشان که مرتبط با منطقه‌ کوچک غزه است، در غزه یا بخش‌های محدودی از جهان واکنش منفی ایجاد کند. این در حالی است که در شرایط حال حاضر جمعیت عظیم مردم جهان در مناطقی همچون آسیا، آفریقا، آمریکا و به‌ویژه مسلمانان واکنش نشان داده‌اند. این واکنش‌ها بیانگر شکست رژیم صهیونیستی است.
وی با تأکید بر لزوم توقف صادرات نفت و گاز به رژیم صهیونیستی افزود: واکنش عظیم جهانیان برای اسرائیلی‌ها قابل پیش‌بینی نبود و آثار چنین روندی در ماه‌های آینده برای این رژیم و حامیان اصلی آن همچون آمریکا نمایان خواهد شد. تحریم کالاهای ساخته آمریکا یا رژیم صهیونیستی از سوی ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان در دستورکار قرارگرفته است. افزون براین از حجم صادرات کالاهای موردنیاز به رژیم صهیونیستی کاسته خواهد شد. صادرات نفت، گاز و بنزین در ماه‌های آینده تحت‌فشار افکارعمومی به دولت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.
مقتدایی با اشاره به کمک‌های مالی آمریکا در راستای تداوم جنگ رژیم صهیونیستی و غزه تصریح کرد: بی‌شک ماه‌های آینده موجب ضرر فراوان رژیم صهیونیستی خواهد شد. پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در درازمدت بدون کمک‌های مالی آمریکا سرپا بماند. اکنون آشفتگی و نا بسامانی در میان اسرائیلی‌ها مشهود است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آشفتگی‌های حال حاضر رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانشان همچون آمریکا خاطرنشان کرد: ناامیدی، بی‌اعتمادی به دولت و ترس از آینده و همچنین احساس عدم امنیت و ده‌ها عامل دیگر ازجمله مهاجرت معکوس همگی در ماه‌های آینده شتاب خواهد گرفت. هنوز بخشی عظیمی از
 نا بسامانی صهیونیست‌ها مبرهن نشده و رخ ننموده است. بی‌شک نمایان شدن شکست صهیونیست‌ها و آشفتگی‌های حال حاضرشان نیازمند زمان است. به طورحتم گذر زمان ابعاد شکست این رژیم را مبرهن خواهد کرد.
او درتشریح تحریم رژیم صهیونیستی از سوی دولت‌های اسلامی متذکر شد: تحریم این رژیم از سوی کشورهای مسلمان دور از انتظار نیست و به طورکل قابل پیش‌بینی می‌‌باشد. روند کم‌کاری و عادی‌سازی روابط به روند توقف و عدم همکاری بدل شده است.
وی در پایان این گفت‌وگو بابیان اینکه شکست رژیم صهیونیستی نزدیک است، یادآور شد: آمریکا و اسرائیل درصحنه سیاسی نظامی قافیه را باخته‌اند و بازی سیاست‌، ابعاد حقوق بشری و افکارعمومی دیگر به نفع آن‌ها نیست و به طورکل به ضرر آن‌ها تمام خواهد شد.


ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:
 فرماندهی عملیات‌های رژیم صهیونیستی با آمریکاست
ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح نگرانی آمریکا از پایان جنگ رژیم صهیونیستی در غزه پرداخت و دراین باره عنوان کرد: از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی، آمریکایی‌ها همواره در صحنه حضور داشتند و از این رژیم حمایت می‌کردند.
وی افزود: آمریکا از ابتدای شروع عملیات طوفان الاقصی، مدیریت صحنه و فرماندهی عملیات از سوی رژیم صهیونیستی را بر عهده گرفت. بنابراین درحال حاضر خواهان پایان جنگ رژیم صهیونیستی و غزه نیستند و مهم‌ترین دلیل نگرانی‌شان نیز همین موضوع می‌باشد.
عزیزی تصریح کرد: آمریکائیان دریافته‌اند که اقدامات جنون آمیز رژیم صهیونیستی حیثیت نداشته‌شان را برباد می‌دهد. به همین خاطر است که اظهار می‌کنند درصدد ساماندهی وضعیت حال حاضر‌ و فرماندهی جنگ می‌باشند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: ابراز نگرانی‌ آمریکایی به سبب اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی می‌باشد چراکه مجموعه اقدامات رژیم صهیونیستی دور از منطق جنگ می‌باشد. حیوان درنده صهیونیستی موجب شده تا آمریکا نیز احساس خطر کند و به صورت رسمی خواهان ساماندهی وضعیت حال حاضر شود.
او متذکر شد: اقدامات رژیم صهیونیستی خلاف قوانین بین الملل می‌باشد و دیگر جای توجیه برای آمریکائیان هم باقی نگذاشته است. مادامی که یک رژیم از روی عجز و ناتوانی به سراغ زنان و کودکان بی دفاع می‌رود و به بمباران بیمارستان می‌پردازد، یعنی شکست خورده و در آشفتگی تمام و کمال قرار دارد. آمریکایی‌ها امروز به این نتیجه رسیده اند و متوجه شکست رژیم موقت اسرائیل شده‌‌اند. شکست اسرائیل به معنای شکست آمریکاست و به همین خاطر است که درصدد تداوم جنگ می‌باشند.
وی در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: ترس از شکست اسرائیل موجب شده تا آمریکایی  هاخواستار تدوام این جنایات باشند چراکه اکنون منافع آمریکایی‌ها به خطر افتاده و دستخوش آسیب فراوان شده‌اند.


حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا:
 بیانات رهبر انقلاب سازوکار عملیاتی برای شکست رژیم صهیونیستی است
حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا د‌ر گفت‌وگو با خبرنگار‌ «رسالت» با تأکید بر ضرورت قطع شریان حیاتی صهیونیست‌ها اظهارکرد: بیش از 6 هفته از بمباران مردم بی‌دفاع غزه از سوی رژیم صهیونیستی می‌گذرد. علی‌رغم آنکه ابتکار عمل میدانی همچنان در دست رزمندگان فلسطینی است اما جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان ادامه دارد و موجب رقم خوردن فاجعه بشری و نسل‌کشی تلقی می‌گردد.
وی در تشریح حمایت‌های آمریکا در راستای تداوم نبرد میان رژیم صهیونیستی و رزمندگان غزه افزود: آمریکا از روز دوم عملیات طوفان الاقصی ناوهای جنگی خود را به‌منظور حمایت از رژیم صهیونیستی به منطقه اعزام داشت و چهارناو اتمی خود را به شرق مدیترانه و دریای سرخ اعزام کرد. افزون براین یک پل هوایی برای کمک‌رسانی به ارتش رژیم صهیونیستی نیز ایجاد کرد.
هانی زاده با تأکید بر قطع همکاری دولت‌های اسلامی با کشورهای غربی و هم‌پیمان با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: باوجود کمک‌های فراوان آمریکا، ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات زمینی در برابر رزمندگان حماس و جهاد اسلامی شکست خورد. با توجه به اینکه جامعه جهانی به‌ویژه جامعه اسلامی به طور مشخص نتوانسته‌اند سازوکارهایی برای منع رژیم صهیونیستی از کشتار مردم غزه تعریف کنند، تنها راه‌حل ممکن قطع شریان حیاتی صهیونیست‌ها خواهد بود.
او تصریح کرد: ضرورت دارد تا کشورهای اسلامی صادرات نفت و گاز خود را به رژیم صهیونیستی قطع کنند. پیش‌تر مقام معظم رهبری براین موضوع تأکید داشتند و در تشریح حوادث و رخدادهای غزه، راهکارهای عملیاتی به‌منظور تقابل با آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان این رژیم ارائه کردند. چنانچه این راهکارها از سوی رهبران کشورهای اسلامی عملیاتی شود، شاهد شکست کامل رژیم صهیونیستی در برابر حماس و جهاد اسلامی خواهیم بود. به‌موجب این امر رژیم صهیونیستی چاره‌ای جز عقب‌نشینی نخواهد داشت. کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر قطع صادرات نفت و گاز به آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به نشست اخیر سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض و همچنین بیانیه صادرشده، ارائه جدی قطع صادرات نفت و گاز به غرب دیده نمی‌شود. در این راستا ضرورت دارد تا پیام و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان یک نقشه راه و سازوکارعملیاتی موردتوجه قرار گیرد تا شرایط حال حاضر تغییر یابد و رژیم صهیونیستی کشتار مردم غزه را متوقف کند.

 لزوم قطع همکاری تجاری و سیاسی جهان اسلام  با رژیم صهیونیستی