مجتبی یوسفی عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

لایحه بودجه ۱۴۰۳ کاهش محرومیت‌ها را رقم خواهد زد

مجتبی یوسفی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح تخصیص درآمدهای مولدسازی دارایی‌ها به مناطق محروم در بودجه ۱۴۰۳ پرداخت و دراین‌باره عنوان کرد: مطابق با آمارهای بررسی‌شده ۳ هزار همت پروژه  نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که نیازمند اعتبار برای تکمیل می‌باشد. یکی از موضوعاتی که البته گلایه به‌حق می‌باشد؛ عدم نگاه متوازن دولت‌های گذشته است به‌گونه‌ای که در برخی از مناطق استان‌های مختلف کشور تزریق منابع قابل‌توجه شکل‌گرفته و پروژه‌های عمرانی به‌خوبی تکمیل‌شده است. به سبب تزریق منابع و نگاه نامتوازن دولت‌های گذشته در برخی مناطق پروژه‌های عمرانی از فرآیند زیرساختی بودن به سمت فرهنگی و اجتماعی ‌شدن حرکت کردند و در مقابل نیز برخی استان‌ها در بحث تکمیل پروژه‌های عمرانی زیرساختی ناتوان باقی ماندند و تکمیل پروژه‌هایشان رقم نخورد. گفتنی است که این امر در مناطق محروم باقوت بیش‌تری به چشم می‌خورد و موجب تأسف است. 
وی بابیان اینکه آب‌رسانی به  روستا‌های کشور باهمت جدی از سوی مجلس دنبال شده است، افزود: مجلس یازدهم از ابتدای آغاز به کار خود با رویکرد توجه به مناطق محروم، اعتبارات محروم زدایی را اختصاص داده است؛ به‌گونه‌ای که از سال ۱۴۰۱ تا به امروز و در جریان لایحه بودجه ۱۴۰۳ حدود ۵۰ هزارمیلیارد تومان به‌منظور اعتبار مناطق محروم اختصاص‌یافته است. خوشبختانه به سبب رویکرد محرومیت‌زدایی مجلس ۱۰ هزار روستا با همراهی دولت درحال آب‌رسانی می‌باشد و موضوعات زیرساختی‌شان در حال تکمیل است. 
یوسفی با اشاره به مزایای اختصاص منابع حاصل از مولدسازی دارایی‌ها به تکمیل پروژه‌های عمرانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: بی‌شک این امر موجب توسعه زیرساخت‌های مناطق محروم خواهد شد و سزمینه و ظرفیت برای توسعه‌های آتی را نیز فراهم خواهد کرد.
یوسفی بابیان اینکه اقداماتی که امروز در دستورکار قرار می‌گیرد، مرتبط با یک دولت نیست، تصریح کرد: به نظرمی‌رسد اختصاص منابع حاصل از مولدسازی دارایی‌ها برای تکمیل پروژه‌های عمرانی مناطق محروم مزایای بسیاری را رقم بزند چراکه دارایی‌های دولت، دارایی بین نسلی است و منحصر به یک نسل و چندسال نخواهد بود. 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: تدبیر مقام معظم رهبری برای صدور مجوز مولدسازی دارایی‌های دولت گامی در راستای توسعه زیرساخت‌های محروم می‌باشد. بنابراین هرچه بر مبنای بیان ایشان حرکت کنیم، رشد و پیشرفت اقتصادی را شاهد خواهیم بود. خوشبختانه دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ نیز نسبت به این موضوع اهتمام ورزیده و موضوع مولدسازی و اختصاص منابع حاصل از آن را برای محرومیت‌زدایی مطرح کرده است. 
او متذکر شد: بی‌شک اختصاص منابع به مناطق محروم تنها محرومیت‌زدایی تلقی نخواهد شد بلکه نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده خواهد بود. ایجاد زیرساخت‌ها همواره حائزاهمیت است و توسعه اقتصادی را رقم می‌زند چراکه سرمایه‌گذار به‌منظور سرمایه‌گذاری ترغیب می‌گردد و به‌مراتب رونق اقتصادی صورت می‌گیرد. امیدواریم با اهتمام مجلس و دولت کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ به تصویب برسد و اقدامات قابل‌توجه صورت بگیرد همان‌گونه که طی سه سال گذشته انجام و عملیاتی شده است. 
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در پایان این گفت‌وگو همچنین ادامه داد: اینک به‌موجب همکاری مجلس و دولت شاهد کاهش محرومیت‌ها می‌باشیم؛ هرگز فراموش نمی‌کنیم که شروع مجلس یازدهم برابر با تنش آبی استان‌های جنوبی همچون خوزستان کشور بود. مجلس یازدهم بلافاصله پس از آغاز به کار خود شروع آب‌رسانی را به‌عنوان یک مؤلفه اساسی مبنا قرار داد و این مهم را با همکاری نیروهای جهادی، سپاه پاسداران، وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب سرعت بسیار این مهم را به سرانجام رساند. 
لایحه بودجه ۱۴۰۳  کاهش محرومیت‌ها را  رقم خواهد زد