غلامرضا شریعتی، عضو کمیسیون عمران مجلس:

بانک‌ها همراه باسیاست‌های کاهش تورم مسکن نیستند و خلف وعده‌دارند

غلامرضا شریعتی، نماینده مردم بهشهر و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: اگرچه بازار مسکن به ثبات رسیده اما رکود در این بازار همچنان مطرح می‌باشد و ضرورت دارد تا سیاست‌های دولت همواره استمرار یابد. متأسفانه برخی بانک‌ها هنوز به‌درستی تسهیلات پرداخت نمی‌کنند و موجب کاهش خریدوفروش در بازار مسکن می‌شوند. 
وی افزود: مصالح و مواد ساختمانی همچنان افزایش قیمت دارند باوجود کاهش تورم آماری مسکن اما همواره دستمزدها بالا می‌باشد. نبود تسهیلات و گرانی مصالح ساختمانی موجب شده تا مسیر تبیین نتایج حاصل از سیاست‌‌گذاری‌های کند شود. 
شریعتی تصریح کرد: یکی از مشکلات حال حاضر این است که بانک‌ها باسیاست‌های دولت همراهی نمی‌کنند. این درحالی است که دولت همواره درحال تلاش و درصدد تأمین زمین برای ساخت مسکن و اعطای تسهیلات موردنیاز می‌باشد. افزون براین مصوبه مجلس شورای اسلامی نیز دراین‌باره مطرح است و مقررشده تا ۲۰ درصد از منابع بانک‌ها در مسیر تولید مسکن هدایت شود. متأسفانه باوجود اعمال قوانین از سوی مجلس و سیاست‌گذاری‌های دولت همواره شاهد عملکرد نامطلوب بانک‌ها می‌باشیم و تنها ۱ الی ۲ بانک به‌درستی ارائه تسهیلات می‌کنند. 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سرعت‌پایین ساخت و عرضه مسکن همچنین خاطرنشان کرد: همراهی بیش‌تر بانک‌ها موجب نتایج مثمرثمر در این حوزه می‌شد. طی نشست‌های مختلف با وزارت راه و شهرسازی درمی‌یابیم که تا چه میزان درصدد ثبات و کاهش قیمت در بازار مسکن می‌باشند و در این راه تلاش می‌کنند. باوجود تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی و همچنین دولت سیزدهم اما بخش عظیمی از حوزه مسکن در اختیار منابع بانکی‌است. 
او بابیان اینکه وزارت راه و شهرسازی درصدد کاهش تورم مسکن و افزایش تولید است، متذکر شد: جلسات شورای عالی مسکن به قوت از سوی رئیس‌جمهور برگزار می‌گردد و سیاست‌های کاهش نرخ مسکن نیز با جدیت پیگیری می‌شود. در این مسیر ضرورت داشت تا روند ساخت تسریع می‌شود و واحدهای بیش‌تری به بازار تزریق می‌شدند. متأسفانه شاهد مسکن‌های نو برای عرضه نیستیم و روند تولید و ساخت کند می‌باشد. 
وی یادآور شد: به‌منظور استمرار روند حال حاضر بازار مسکن ضرورت دارد تا شرایط را برای سازندگان تسهیل کنیم و مانع از ناتمام باقی ماندن واحدهای مسکونی شویم. بی‌شک عرضه بیش‌تر واحدهای تولیدی به‌تناسب تقاضا کمک خواهد کرد و موجب کاهش بیش‌ازپیش تورم مسکن خواهد شد. 
نماینده مردم بهشهر در مجلس یازدهم با تأکید بر جلوگیری از خلف وعده بانک‌ها همچنین ادامه داد: ضرورت دارد تا دولت بانک‌ها را موظف به پرداخت تسهیلات کند تا روند ساخت شتاب بیشتری پیدا کند و تعهداتی که به مردم داده‌شده است، عملیاتی شود. 
او در پایان این گفت‌وگو متذکر شد: جمعیت بالایی در کشور نیاز به مسکن دارند و آور‌ده اولیه ندارند چراکه حقوق پایینی دارند و قادر به پس‌انداز نمی‌باشد. دراین راستا ضرورت دارد تا دولت در مسیر سیاست‌های اتخاذشده، زمان را از دست ندهد و به فرآیند کنترل تورم و ساخت شتاب بیش‌تری ببخشد و دیگر سیاست‌های موردنیاز را نیز به کار گیرد. 
 بانک‌ها همراه باسیاست‌های  کاهش تورم مسکن نیستند و خلف وعده‌دارند