مهرداد گودرزوند چگینی نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه در مجلس:

رشد تولید از مسیر مهار تورم می‌گذرد

مهرداد گودرزوند چگینی، نماینده مردم رودبار و نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با  تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ضرورت دارد تا موانع کسب‌وکارها را برطرف سازیم و بهبود فضای اقتصادی را رقم بزنیم. وی افزود: خوشبختانه مجلس یازدهم در راستای بهبود فضای کسب‌وکار ریل‌گذاری کرده است؛ قوانینی در خصوص بانک مرکزی، تأمین منابع مالی فعالیت‌های اقتصادی و تسهیل مجوزهای کسب‌وکار به تصویب رسیده که فضای رفع موانع را فراهم کرده است. امیدواریم دولت با اجرای درست این قوانین فضای موجود را به مسیری هدایت کند که سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری و حضور درصحنه اقتصادی ترغیب شوند.گودرزوند چگینی تصریح کرد: خوشبختانه در کشور ایران نیروی انسانی بسیار بالایی وجود دارد و ظرفیت‌های بسیاری برای تقویت دانش فنی مهیا می‌باشد. افزون براین از منابع طبیعی قابل‌توجهی برخورداریم که اگر موردتوجه قرارگیرد، رونق اقتصادی بیش‌ازپیش حاکم خواهد شد.    
نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: بهبود فضای کسب‌وکار و برطرف کردن موانع تولید امری ضروری است چراکه در شعار سال نیز به آن پرداخته‌شده است. مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری شعاری کلیدی را مطرح فرمودند که مهار‌تورم و رشد تولید می‌باشد. تأکید مقام معظم رهبری به چنین شعار  کلیدی به معنای اهمیت بسیار بالای این مؤلفه می‌باشد؛ اگر درصدد  مهار تورم می‌باشیم باید رشد تولید را سرلوحه کار خود قرار دهیم. مادامی‌که کسب‌وکارها به‌درستی فعالیت کنند و با موانع روبه‌رو نشوند، تولید کشور تقویت خواهد شد و رقابت‌پذیری شکل‌خواهد گرفت.
او متذکر شد: یکی از راهکارهای تقویت بخش خصوصی، حمایت از بنگاه‌های بزرگ تولیدی می‌باشد. بی‌شک با حمایت از تولیدکنندگان می‌توان از شرکت‌های بزرگ و کوچک پشتیبانی کرد. بسیاری از‌ مشکلات موجود از مسیر مدیران قابل حل‌می‌باشد و بخشی دیگر در‌گرو تأمین مالی است. دراین میان چاره‌اندیشی برای فروش محصولات و صادرات مطرح است که نیازمند حمایت دولت می‌باشد. امروز راهکار رونق اقتصادی حمایت از شرکت‌هایی است که آمادگی فعالیت دارند. ارائه تسهیلات، واگذاری زمین و تسهیل ایجاد و صدور مجوزها از دیگر مؤلفه‌های‌ موردنیاز می‌باشد. 
وی در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: دولت باید دستورالعمل صادر کند و مانع از بوروکراسی‌ طولانی‌مدت اداری شود. فردی که درصدد راه‌اندازی کسب‌وکار است نباید دوسال در نوبت بماند و در اداره‌های مختلف پیگیر آخرین وضعیت باشد. دولت و اداره‌های کشور باید از سرمایه‌گذاری‌ها استقبال کنند و چنانچه فردی درصدد شروع کسب‌وکار است از آن حمایت کنند و طی بازه زمانی کوتاه زمینه شروع کار و صدور مجوز را فراهم سازند. به طورحتم دولت درصدد رونق اقتصادی است و پذیرای این موضوعات و اجرای قوانین خواهد بود؛ تنها ضرورت دارد تا دستگاه‌های اجرایی هماهنگی‌شان بیشتر شود و تسهیل کسب‌وکارها را بیش‌ازپیش در دستورکار قرار دهند.
 رشد تولید  از مسیر مهار تورم  می‌گذرد