رحمت‌الله نوروزی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

تنوع بخشی محصولات صادراتی موجب تقویت اقتصاد کشاورزی خواهد شد

رحمت‌الله نوروزی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار‌ «رسالت» به لزوم تقویت صادرات محصولات کشاورزی پرداخت و دراین باره اظهارکرد: مقام معظم رهبری سال جاری با جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند و بی‌شک یکی از مؤلفه‌های تحقق این مطالبه مهم، تقویت اقتصاد کشاورزی است. خوشبختانه کشور ایران دارای ظرفیت خوب تولید کشاورزی می‌باشد و در استان‌های مختلف قادر به تولید با تنوع محصولات است. 
وی افزود: بی‌شک با به‌کارگیری ظرفیت‌های صادراتی می‌توانیم در حوزه آسیای میانه بسیار موفق عمل کنیم و بازاریابی بین المللی داشته باشیم. توامان با این ر‌وند صادرات به کشورهای همسایه نیز در دستورکار قرار دارد که می‌‌تواند ارز آوری خوبی را به همراه داشته باشد. پیش‌تر پسته، فرش و خاویار به عنوان محصولات نخست صادراتی کشور ایران بودند و اکنون به سبب آنکه امنیت غذایی در تمامی دنیا مورد توجه قرار گرفته است، تنوع محصولات صادراتی نیز افزایش یافته است. 
نوروزی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی کشور ایران می‌توانیم سبد صادراتی خود را تقویت کنیم و بهره وری بیش از پیش محصولات کشاورزی را در دستورکار قرار دهیم. به طورحتم با تحقق این امر، رشد اقتصادی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. 
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم همچنین خاطرنشان کرد: در مقابل واردات می‌توانیم تنوع بخشی صادرات را در دستورکار قرار دهیم. بی‌شک با کیفیت ترین برنج متعلق به ایران می‌باشد و می‌شود از این ظرفیت فوق العاده برای رونق صادراتی کمک کرد. او متذکر شد: تقویت صادرات نیازمند اقدامات ویژه‌ای همچون تبلیغات، چاپ و بسته‌بندی قابل توجه و برندیگ بین المللی است. در حوزه گندم نیز، ظرفیت‌های فراوانی داریم و خوشبختانه اکنون به تولید قابل توجه دست یافته‌ایم و می‌بایست واردات را به حداقل ممکن برسانیم. 
وی در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: گلخانه‌های فراوانی را دارا می‌باشیم که هریک ظرفیت تولید محصول با کیفیت را دارند و قادر به صادرات محصول می‌باشند. ‌بی‌شک باید از یکایک این ظرفیت‌ها بهره برد و با رونق صادرات، اقتصاد کشاورزی را توسعه بخشید.
  تنوع بخشی محصولات صادراتی موجب تقویت اقتصاد کشاورزی خواهد شد