اعتراضاتی که به همه دانشگاه‌های غربی تسری پیدا می‌کند

پتک دانشجویان آمریکایی بر سر صهیونیست‌ها

فخرالدین اسدی  
 دانشجویان آمریکایی خیزش گسترده ای  را علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه آغاز کرده اند. البته این خیزش از سال‌ها قبل آغاز شده بود اما اینک شاهد تعمیق و بلوغ آن هستیم.در این میان، جوبایدن و نتانیاهو به مانند دیگر مقامات آمریکایی و صهیونیستی
( فارغ از هر گروه وحزبی) نگران آینده این اعتراضات و تأثیر آن بر شرایط جاری در جنگ غزه هستند.واقعیت امر این است که خیزش دانشجویان آمریکایی از کالیفرنیا تا نیویورک، نماد عینی شکست فرامتنی واشنگتن و تل آویودر جنگ غزه است.این موضوع، برگرفته از نوعی بیداری آگاهانه و گسترده است که خود را در بزنگاهی تاریخی نشان داده است. سؤال اصلی اینجاست که چنین خیزشی چه آثار و تبعاتی دارد و پیام‌های اصلی آن کدامند؟ 
رسانه های غربی به مانند سیاستمداران این کشورها، در صدد مخابره آدرس‌هایی معکوس و نادرست از جنبش دانشجویی اصیل و ضد صهیونیستی شکل گرفته در آمریکا دارند. این روایتگری، منبعث از اتصال مستقیم رسانه های غربی با جریانات آشکار وپنهان قدرت در رژیم اشغالگر قدس بوده و بار دیگر، گزاره دروغین و مضحکانه بی طرفی رسانه ای و آزادی بیان در غرب را به چالش کشیده است.مطالبات جنبش اصیل دانشجویی شکل گرفته در آمریکا مشخص است: برقراری آتش بس دائمی در نوار غزه ، پایان محاصره غزه، قطع روابط علمی و دانشگاهی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و مجازات مقامات رژیم اشغالگر قدس و دیگر کشورها و بازیگران دخیل در کشتار دهشتناک دهها هزار انسان بیگناه در فلسطین. این مطالبات در طول ماه‌های اخیر بارها از سوی جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا مطرح شده است. با این حال هم اکنون رسانه ها و سیاستمداران غربی این مطالبات را غیر قابل قبول ، غیرحقوقی و یهودستیزانه تلقی می کنند! مروری بر گزارش‌هایی که اخیرا از سوی رسانه های مغرض غربی در قبال تحرکات غیرتمندانه دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا منتشر شده ، ناظر بر همین حقیقت است. 
 مترادف سازی یهودستیزی و صهیونیسم ستیزی  یورونیوز در تحلیل خود از این واقعه می نویسد:
«در شماری از دانشگاه‌ها معترضان شعارهای «یهودی‌ستیزانه» سر داده‌اند و با دست گرفتن پرچم‌های حماس و حزب‌الله لبنان، از ورود دانشجویان یهودی به محوطه دانشگاه‌ها جلوگیری کرده‌اند.»
در اینجا تکنیکی به نام واژه سازی در قبال پدیده ها
یا همان انگ زدن به افرادو جریانات اصیل از سوی رسانه های غربی وجود دارد که باید آنها را به صورتی جدی مدنظرقرار داد.همان گونه که مشخص است، رسانه های غربی وظیفه دارند ( بر اساس یک سیاستگذاری کلان رسانه ای-تبلیغاتی)، صهیونیسم ستیزی را مترادف با یهودستیزی جلوه داده و از این طریق، بدترین و سخت ترین برخوردها با کسانی که از توحش و اشغالگری رژیمی غاصب و کودک کش به تنگ آمده اند را توجیه کنند. نکته مهم تر اینکه رسانه های غربی اقدامات غیرانسانی پلیس آمریکا را به مثابه یک واکنش طبیعی در برابر خیزش دانشجویی اخیر جلوه داده و استفاده از محرک های شیمیایی، ضرب و شتم شدید دانشجویان، کشیدن بسیاری از دانشجویان روی زمین و دستگیری توام با بدترین برخوردهای ممکن با آنها را مصداق عینی ایجاد نظم وآرامش تلقی کرده اند! در اینجا متوجه روایتگری معکوس جریانات رسانه ای غرب از خیزش‌ها و اعتراضات دانشجویی در سرتاسر جهان می شویم. این روایتگری یا به عبارت بهتر روایت‌سازی، با هدایت مستقیم لابی های صهیونيستی صورت می گيرد. آیپک و جی استریت دو لابی صهیونیستی حاکم بر معادلات سیاسی و امنیتی آمریکا، نقش به سزایی در این روند ایفا می کنند. 
وحشت غرب از جنبش دانشجویی جدید
جنبش دانشجویی ایجاد شده در آمریکا، فراگیرو هوشمند است. این جنبش در مهم ترین بزنگاه زمانی شکل گرفته و قطعا در تسریع روند آگاه‌سازی افکار عمومی دنیا نسبت به ماهیت نظام لیبرال دموکراسی غربی و ماهیت اشغالگرایانه و وقیحانه صهیونیسم بسیار تأثیرگذار خواهد بود.امروز دانشگاه‌های کالیفرنیا و تگزاس تبدیل به نقاطی شده اند که مورد توجه افکار عمومی دنیا قرار گرفته و رسانه های غربی نیز قدرت سانسور آنچه در آنها می گذرد را  ندارند.در اینجا قاعده ای وجود دارد که باید نسبت به آن آگاه بود.اینکه قطعا غرب نه تنها از جنبش‌های دانشجویی اصیل حمایت نمی کند، بلکه آنها را در مغایرت مطلق با اهداف و مطامع خود قلمداد کرده و دست به سرکوب آنها می زند.نکته مهم تر اینکه گستردگی ، آگاهی و عمق جنبش دانشجویی ایجاد شده در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بیانگر اصالت این جنبش و باور آن به هدفی است که به خاطر آن دست به اعتراض زده است. حتی تهدیداتی مانند اخراج از دانشگاه، ممنوعیت تحصیلی، محرومیت از امتیازات حداقلی اجتماعی و حتی سلب اقامت برخی دانشجویان، منجر به عقب نشینی آنها در برابر ساختار زورو سلطه نشده است. بدیهی است که اعتراضات اخیر دانشجویی در آمریکا، نقطه عطفی در تاریخ این کشور محسوب می شود، جایی که جوانان و تحصیلکردگان آمریکایی رسما روایت‌های مخرب و وارونه غرب از آنچه در جهان می گذرد را پس زده و به سوی شناخت و آگاهی گام بر می دارند. آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا ،  از کالیفرنیا تا تگزاس می گذرد، نقطه آَشکارساز روند گذار مشترک از صهیونیسم و جریان سلطه گر غربی در این کشور محسوب می شود.قطعا با تعمیم اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا به دیگر نقاط این کشور و حتی اتحادیه اروپا، شاهد روایت‌سازی های معکوس و دروغین بیشتری از سوی جریان سلطه و شبکه رسانه ای وابسته به آن در غرب خواهیم بود.از این رو حمایت همه جانبه کشورها و ملت‌های آگاه دنیا از این جنبش دانشجویی اصیل، باید گسترده و قاطعانه باشد. درا ین مسیر باید از ظرفیت همه شبکه های اجتماعی و رسانه ای برای دفاع از این حرکت اصیل و غیرتمندانه استفاده کرد.فراتر از آن،آگاهی جمعی ایجاد شده در میان دانشجویان درآمریکا و اتحادیه اروپا، نقطه آشکارساز ایستادگی آنها در برابر الگوها و مؤلفه های نظم سلطه طلبانه ادعایی غرب و تمایل آنها مبنی بر گذار به نظمی جدید ( با محوریت حقانیت و عدالت) است. قطعا این مسئله کابوسی سخت برای غرب و مدافعان نظم غربی( که عین بی نظمی محسوب می شود) خواهد بود. باید در این مسیر، حرکت جهانی علیه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس با قاطعیت و جدیت بیشتری دنبال شود. 
  پتک دانشجویان آمریکایی بر سر صهیونیست‌ها