رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

ضرورت افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های نفتی و صادرات

رمضان علی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به افزایش تولید نفت اظهارداشت: شرکت‌ ملی نفت ایران یکی از شرکت‌های بزرگ حوزه تولید نفت می‌باشد و همواره در این فعال است. از طرفی دیگر یکی از موضوعات مهم مجلس یازدهم طی ۴ سال گذشته، قانون شرکت‌های دانش بنیان بود که به موجب آن بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانش بنیان‌ها رونق یافت. بدیهی‌است که شرکت‌های دانش بنیان توان علمی و عملی قابل توجهی دارند و در موضوعاتی همچون تجهیزات، جلوگیری از خروج ارز از کشور می‌توانند نقش به سزایی داشته باشند. 
وی افزود: بخش خصوصی نیز می‌تواند در مسیر افزایش تولید نفت و تکیه بر توان متخصصان ایرانی موثر واقع شود. همواره معتقدیم که بهره‌گیری از ظرفیت‌ها کافی نیست و می‌توان از ظرفیت‌های علمی بهره بیش‌تری برد. روند اکتشاف و استخراج صنایع نفتی می‌بایست با سرمایه‌گذاری همراه گردد و در نگه‌داری میادین نیز می‌بایست دقت نظر بیش‌تری داشت. 
سنگدوینی تصریح کرد: مادامی که از یک میدان نفت و گاز استخراج می‌گردد، باید در حفظ و نگه‌داری آن نیز تلاش بسیار کرد تا مستمر بماند. خوشبختانه تاکنون توجه بسیاری به شرکت‌های داخلی و توان داخلی متخصصان از جمله شرکت‌های دانش بنیان شده است. رکن توجه به دانش بنیان‌ها به سبب ظرفیت‌های بسیار از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری بود که خوشبختانه عملیاتی شده و اکنون نیز از ظرفیت‌های آنان بهره کسب می‌شود. باید توجه داشت که علی‌رغم ظرفیت‌های تولیدی و افزایش تولید، مصرف نیز کنترل شود و تا ظرفیت‌های صادرات نفت رقم بخورد. 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان این گفت‌وگو همچنین خاطرنشان کرد: آنچه که استخراج و تولید می‌گردد، باید ظرفیت پالایشگاه‌ها را افزایش دهد. خوشبختانه به سبب دیپلماسی خارجی موفق شدیم تا از ظرفیت‌ سایر کشورها از جمله آمریکای جنوبی بهره بگیریم و ساخت پالایشگاه را رقم بزنیم تا نفت کشور در آنجا به ارزش افزوده تبدیل شود و زنجیره ارزش تکمیل گردد. به موجب این امر نیاز کشور طرف همکاری برآورده خواهد شد و در مقابل نیز برای‌مان ارزش افزوده ایجاد خواهد شد. 
ضرورت افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های نفتی  و صادرات