ناصر کنعانی:

تروریسم سازمان‌یافته ریشه در حمایت سازمان‌یافته دارد

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در هشتمین همایش اسوه‌های صبوری که به همت انجمن دفاع از قربانیان تروریسم روز چهارشنبه ۳۱ مرداد مصادف با ۲۱ اوت (روز بین‌المللی یادبود و احترام به قربانیان تروریسم) برگزار شد سخنرانی کرد.
به گزارش  مهر، متن کامل سخنرانی سخنگوی وزارت امور خارجه بدین شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
از اینکه در روز جهانی احترام به قربانیان تروریسم در جمع شما خانواده‌های عزیز و ارجمند شهیدان سرفراز وطن و بازماندگان گران‌قدر رخدادهای تلخ و خونبار تروریستی هستم خرسندم صبر و صلابت و شجاعت شما را تحسین می‌کنم و برای ارواح مطهر همه شهدای والامقام و قربانیان تروریسم و قهرمانان مبارزه با این پدیده شوم علو درجات مسئلت می‌کنم.
شعار امسال روز جهانی یادبود و ادای احترام به قربانیان تروریسم صداهایی برای صلح، با تکیه‌بر نقش بازماندگان حوادث تروریستی بر ایفای وظیفه آن‌ها به‌عنوان مربیان صلح تأکید نموده است.
صلح حقیقی در سایه عدالت و اجرای عدالت در حق مجرمان و ظالمان و جنایتکاران حاصل می‌شود. جای تأسف عمیق است که تروریسم سازمان‌یافته ریشه در حمایت سازمان‌یافته برخی نظام‌ها و رژیم‌ها و مدعیان دروغین بشر دارد.
امسال در شرایطی به استقبال این روز می‌رویم که بزرگ‌ترین تروریست دولتی جهانی رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی با حمایت تمام‌عیار و نامحدود برخی دولت‌های مدعی حقوق بشر مانند آمریکا و انگلیس در حال انجام قبیح‌ترین جنایات و فجیع‌ترین خونریزی‌ها در سرزمین مقدس همه ادیان آسمانی، فلسطین عزیز است.
صحبت کردن از احترام به قربانیان تروریسم در شرایطی که در هر ساعت چهار کودک فلسطینی به دست ارتش سفاک و تروریست رژیم اسرائیل به شهادت می‌رسند و هرروز حدود چهل کودک فلسطینی مادر خود را در حملات تروریستی این جانیان از دست می‌دهند شعاری توخالی بیش نیست به‌ویژه آنکه نهادهای بین‌المللی و دولت‌های غربی چشم خود را بر روی این جنایت کم‌سابقه علیه بشریت بسته و از کوچک‌ترین اقدامی برای پایان این جنایت هشتادساله دریغ نموده‌اند.
برخی کشورهای مدعی غربی خاصه دولت آمریکا در حالی ادعای مبارزه با تروریسم دارند. که خطرناک‌ترین هویت تروریستی جهان یعنی رژیم صهیونیستی را به وجود آورده و از آن حمایت همه‌جانبه می‌کنند. به‌راستی چه کسانی داعش را به وجود آورده و آن‌ها و دیگر گروه‌های تروریستی خطرناک را به جان ملت‌ها و به‌ویژه ملت‌ها و کشورهای اسلامی انداخته‌اند؟ تسلیحات مرگبار رژیم تروریست اسرائیل و بمب‌های ممنوعه آن را چه کسانی تأمین می‌کنند؟
منابع مالی و تسلیحاتی گروه‌های خطرناک تروریستی را چه کسانی تأمین می‌کنند؟ گروهک منفور منافقین را که دستان پلیدشان به خون بیش از ۱۷ هزار ایرانی اعم از سران دولتی نمایندگان مجلس نیروهای نظامی و انتظامی و خاصه شهروندان ایرانی اعم از زن و مرد و کودک آغشته است چه کسانی حمایت کرده و اکنون میزبانی و حمایت می‌کنند؟
تروریست‌هایی که در دهه ۶۰ هزاران نفر از ملت ایران را بی‌رحمانه به خاک و خون کشیدند و ازجمله در یک بمب‌گذاری تروریستی ۷۲ نفر از مسئولان بلندپایه، نخبگان سیاسی علمی و سیاسی و نمایندگان ملت را و در اقدام تروریستی دیگری رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر کشورمان را به شهادت رساندند اکنون در حمایت همین دولت‌ها در آمریکا و اروپا و تحت حمایت آنان زندگی می‌کنند.
تروریسم سازمان‌یافته ریشه در حمایت سازمان‌یافته دارد