وقتی احزاب فرانسوی هم حق حمایت از فلسطین را ندارند

ترکیب دیکتاتوری فرانسوی و صهیونیستی

سعید سبحانی 
 رسانه های غربی مدعی هستند ائتلاف چپ‌گرایان در فرانسه با افزایش تنش‌ها بر سر نحوه واکنش به نسل کشی صهیونیستها در غزه ، در آستانه فروپاشی قرار گرفته است .در حالی که درگیری‌ها در غزه شدت گرفته است، ائتلاف نیروهای چپ فرانسه که متشکل از احزاب  سوسیالیست، کمونیست و سبزهاست بر سر نحوه واکنش به رخدادها در منطقه  دچار انشقاق شده است.این ائتلاف که با نام «اتحادیه نوین اکولوژیک و اجتماعی خلق» (NUPES) خوانده می‌شود پس از آن دچار اختلاف داخلی شد که چهره شاخص آن ژان لوک ملانشون، نامزد پیشین ریاست جمهوری، به همراه حلقه رهبری همراهش پس از عملیات موفقیت آمیز طوفان الاقصی،  درخواست پشت پرده نهادهای امنیتی فرانسه و کاخ الیزه مبنی بر تروریستی خواندن حماس را نپذیرفت. 
 واکنش حزب سوسیالیست
در پی این اتفاق حزب سوسیالیست جدایی خود را از ائتلاف چپ گرایان فرانسه اعلام کرد. حزب سوسیالیست در طول سال های گذشته و اخیر    یکی از اصلی ترین حامیان جنایات رژیم اشغالگر قدس و روسای جمهور وابسته به این حزب مانند  میتران و اولاند، نقش به سزایی در تقویت لابی سوسیال -صهیونیسم در پاریس و مارسی ایفا کرده اند. در هر حال، حزب سوسیالیست حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» به رهبری ژان لوک ملانشون را به «برانگیختن مداوم درگیری» در درون ائتلاف متهم ساخت و اعلام کرد عضویت خود در این جمع را به حالت تعلیق درمی‌آورد.این تصمیم حزب سوسیالیست می‌تواند بزرگترین ائتلاف چپ در پارلمان را به فروپاشی بکشاند.
ژان لوک ملانشون که حزبش به عنوان بزرگترین حزب چپ در پارلمان ۷۴ کرسی از مجموع ۵۷۷ کرسی را در اختیار دارد در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «اولیویه فور [رهبر حزب سوسیالیست] دارد به خاطر یک مسئله شخصی با من در مورد اسرائیل و فلسطین ائتلاف را به تجزیه می‌کشد.»
 اختلاف نظر ماهوی بر سر بحران فلسطین
اختلاف نظر ماهوی حزب فرانسه تسلیم ناپذیر و حزب سوسیالیست بر سر بحران فلسطین، معطوف به جنگ اخیر غزه نبوده است.
 چپ گرایان فرانسوی یکی از اصلی ترین حامیان فلسطین و منتقدان جنایات رژیم اشغالگر قدس محسوب می شوند. لابی های «سوسیال -صهیونیسم»و « محافظه کار -صهیونیسم»در پارلمان و دولت فرانسه همواره حضوری فعال داشته اند اما به دلیل رویکرد سلبی ذاتی جریان متبوع ژان ملانشون نسبت به خود، قدرت لابی گری در این جریان را از دست داده است. حزب سبز فرانسه ( که بر خلاف حزب سبز آلمان قدرت چندانی ندارد ) نیز در منازعه اخیر ، مخالفت خود را با رویکرد صهیونیسم ستیزانه ملانشون اعلام کرده است! 
 هجمه لابی های صهیونیستی علیه حزب ملانشون 
ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه، پس از آنکه دانیل اوبونو، نماینده پارلمان و عضو حزب چپگرای  فرانسه تسلیم‌ناپذیر حماس را یک جنبش «مقاومت» توصیف کرد، گفت که وی باید به ظن «توجیه تروریسم» با تحقیقات جنایی روبه رو شود.ائتلاف احزاب چپ سال گذشته پس از آن تشکیل شد که امانوئل ماکرون با وجود انتخاب مجدد به مقام ریاست جمهوری نتوانست اکثریت پارلمان را به دست آورد. با این حال تنش‌های درون این ائتلاف به سرعت آشکار شد و نمایندگان همسو بر سر موضوعاتی نظیر جنگ در اوکراین و إصلاحات قانون بازنشستگی به اختلاف نظر برخوردند.در جریان جنگ اوکراین نیز قرائت مشترکی میان جریان چپ گرای
 اصیل فرانسه و سوسیالیست های طرفدار اتحادیه اروپا وجود نداشت! 
اکنون امتناع ملانشون و دیگر اعضای حزب چپگرای ف«رانسه تسلیم ناپذیر »از تروریستی خواندن حماس و در مقابل، محکوم کردن
 نسل کشی صهیونیستها در غزه از سوی آنها، منجر به اعمال فشارهای امنیتی و قضائی بر این جریان سیاسی در فرانسه شده است.کار به جایی رسیده که کاخ الیزه گزینه انحلال حزب فرانسه تسلیم ناپذیر را در دستور کار قرار داده است. وزیر کشور  فرانسه می گوید که پلیس در حال تحقیق در مورد رویکر ضد صهیونیستی حزب فرانسه تسلیم ناپذیر و ملانشون می باشد. در جریان برگزاری تظاهرات های ضد صهیونیستی اخیر  در پاریس، مرسی ، تولوز و نانت نیز چپ گرایان نقش مهمی ایفا کردند. در بیانیه اخیر حزب فرانسه تسلیم ناپذیر از انتفاضه فلسطینیان در برابر جنایات صهیونیستها نیز حمایت شده است. در این بیانیه تاکید شده است :
«اسرائیل با جنایات خود ، در حال از بین بردن فیزیکی و مستمر نسل های جدید فلسطینیان و مخالفان اشغالگری در یک چرخه مجرمانه و بی پایان است. »
نمایندگان جامعه یهودیان فرانسه در دیدارهای مختلفی که با وزیر کشور دولت ماکرون و دیگر سران کاخ الیزه داشته اند، از آنها ( مقامات فرانسوی) خواسته اند تا روند انحلال حزب فرانسه تسلیم ناپذیر را مدیریت کنند! انجمن یهودیان فرانسوی ، استفاده از کلماتی مانند انتفاضه در بیانیه های حزب متبوع ملانشون را مصداق ترویج تروریسم دانسته و بر همین اساس، خواستار از بین رفتن حزبی با دهها کرسی در پارلمان فرانسه شده اند.
مواضع ضد صهیونیستی حزب چپ گرای فرانسه تسلیم ناپذیر در بحبوحه جرم انگاری هر گونه مخالفت با تروریسم صهیونیستی و جنایات تل آویو در جنگ غزه، قابل تحسین می باشد. فرانسه و آلمان دو کشوری که برگزاری تظاهرات‌های حمایت از فلسطین را ممنوع کرده‌اند از ۷ اکتبر( زمان وقوع عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی)  تا کنون به ترتیب ۴۳ و ۱۹۲ نفر را بابت شرکت در این تظاهرات‌ها دستگیر کرده‌اند.این دو کشور میزبان بیشترین تعداد جمعیت مسلمان و یهودی در میان کشورهای اتحادیه اروپا هستند اما از ۷ اکتبر اقدام به سرکوب تظاهرات‌ها در حمایت از فلسطین کرده‌اند.دولت‌های دو کشور مدعی شده‌اند هدف از این ممنوعیت‌ها جلوگیری از اخلال در نظم عمومی و جلوگیری از «یهودستیزی» است! یکی از اصلی ترین انتقادات ملانشون نسبت به سیاست گذاران و نهادهای قضائی فرانسه، مترادف سازی صهیونیسم ستیزی و یهودستیزی می باشد! تاکتیکی که اتحادیه اروپا برای سرکوب کردن هر گونه انتقادی علیه موجودیت رژیم صهیونیستی به کار می گیرد . براساس جرم انگاری های جدید صورت گرفته از سوی دولت های آلمان و فرانسه  هر گونه حمایت علنی از فلسطین و یا ابراز همدردی با مردم غزه که هدف جنایت‌های رژیم صهیونیستی قرار دارند ممنوع شده است.
در فرانسه، .وزارت کشور رسما برگزاری هر گونه تظاهرات در حمایت از فلسطین را ممنوع کرد. از برگزاری ۷ تظاهرات در پاریس از ۷ اکتبر جلوگیری شده است. از ۱۲ اکتبر پلیس فرانسه 43  نفر را دستگیر و ۸۲۷ مورد جریمه صادر کرده‌ است. در آلمان، پلیس برلین  با در نظر گرفتن سخت ترین محدودیتها، دو درخواست گروه‌های فلسطینی برای تجمع را پذیرفته است. هر دوی این تظاهرات‌ها قرار شد که تظاهرات سکوت باشند و  در آن شعاری علیه رژیم صهیونیستی سر داده نشود! آلمان نیز  دست‌کم برای ۷ مورد تظاهرات در حمایت از فلسطین مجوز صادر نکرده است. در تظاهرات‌های  غیر رسمی ساکنان شهرهای گوناگون آلمان  در حمایت از فلسطین و نوار غزه ، دست‌کم ۱۹۰ نفر دستگیر شده‌اند.
 ترکیب دیکتاتوری فرانسوی و صهیونیستی