در پی حمله تروریستی به مقر انتظامی شهرستان راسک بررسی شد:

انتقام در انتظار جنایت‌کاران راسک

گروه سیاسی 
در پی حمله ناجوانمردانه گروهک تروریستی به مقر انتظامی راسک، در نیمه شب پنج‌شنبه، ۲۳ آذرماه ۱۱ نفر از نیروهای فراجا اعم از افسران ارشد و سرباز به درجه شهادت نائل آمدند. پیکر شهدای مطهر این حادثه با حضور با شکوه مردم و مسئولان روز یک‌شنبه ۲۶ آذرماه تشییع و در گلزار شهدا تدفین شد. 
سخنگوی پلیس، سردار سعید منتظرالمهدی درخصوص رایزنی‌های گسترده امنیتی، انتظامی و دیپلماتیک درخصوص برخورد مؤثر با تروریست‌های حادثه مقر انتظامی راسک  اظهارکرده است: طی تعاملات و رایزنی‌های انجام شده با مقامات مرزی و انتظامی کشورپاکستان برخورد قاطع با تروریست‌ها در دستور کار قرار گرفته و رایزنی‌های دیپلماتیک از مسیر وزارت امور خارجه برای محکومیت بین المللی این اقدام ناجوانمردانه آغاز شده که منجر به واکنش سازمان ملل نیز شده است. این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پلیس بین الملل فراجا با دیپلماسی انتظامی مؤثر نسبت به پیگرد بین المللی از طریق اینترپل و صدور اعلان قرمز برای تروریست‌ها اقدام کرده است. 
سردار منتظرالمهدی همچنین تأکید کرد: در این حادثه یکی‌از افسران عزیز ما ستوان‌دوم براهویی اهل تسنن و از مردم نجیب و شهیدپرور بلوچستان به شهادت رسید؛ این هشداری بزرگ و عبرت آموز برای تروریست‌هاست که بدانند مردم  سیستان و بلوچستان و فراجا در کنار هم امنیت و آرامش را با مشارکت جمعی ایجاد خواهند کرد؛ بنابراین هیچ جای امنی برای تروریست‌ها در این سرزمین وجود نداشته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سزای اعمال شان خواهند رسید. شایان ذکر است تا بگوییم که در هفته جاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست  خارجی مجلس با حضور دستگاه‌ها، این حادثه تروریستی را رصد و بررسی خواهد کرد و هیئتی از سوی این کمیسیون به استان سیستان و بلوچستان برای ارزیابی میدانی حادثه تروریستی در مقر نیروی انتظامی شهرستان راسک اعزام خواهد شد.
 جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای دراین باره عنوان کرده است: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با دستگاه‌های ذیربط در ارتباط بوده و گزارش اولیه نیز دریافت شده است. وی با بیان این‌که اکنون در حال بررسی جزئیات این حادثه می‌باشیم، افزود:بررسی امنیتی و اطلاعاتی این حادثه تروریستی توسط وزارت کشور انجام و دلایل آن به سمع و نظر ملت شریف ایران می رسد.
 پیش‌تر محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی ضمن محکومیت حمله تروریستی به مقر انتظامی شهرستان راسک بر لزوم شناسایی و برخورد با فوریت با عوامل این شرارت تأکید کرد. قالیباف ضمن تبریک و تسلیت شهادت این سربازان رشید و جان برکف به مقام معظم رهبری،‌فرماندهی انتظامی کشور ،مردم شریف سیستان و بلوچستان و خانواده معزز آنان، درجات رفیع و رضوان الهی برای شهیدان سرافراز و شفای عاجل مجروحان را از درگاه خداوند متعال مسئلت کرد و خاطرنشان کرد: لازم است نیروهای امنیتی وانتظامی به فوریت و جدیت به شناسایی و برخورد با عوامل این شرارت اقدام کنند. در بررسی بیشتر این موضوع به گفت‌وگو با اسماعیل حسین‌زهی، عضو مجمع نمایندگان مردم  سیستان و بلوچستان و محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پرداختیم که در ادامه می‌خوانید. 

 اسماعیل حسین زهی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس: 
بانیان حادثه تروریستی راسک مجازات خواهند شد
اسماعیل حسین زهی، عضو مجمع نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به حادثه تروریستی در مقر انتظامی راسک این استان بیان کرد:  به خانواده شهدای این حادثه تسیلت می‌گوییم و به صراحت اعلام می‌داریم:  اتفاقات نمی تواند در مسیر وحدت و همدلی  مردم استان سیستان وبلوجستان خللی وارد کند. 
وی با بیان این‌که اقدامات تروریستی را محکوم و پاسخ مناسب را خواهیم داد، افزود: استان سیستان و بلوچستان با همت دولت مردمی در ریل سرمایه گذاری و توسعه قرار گرفته است و هدف دشمنان و تروریست ها این است که این قطار را متوقف کنند. بی‌شک  مردم  شجاع و دلیر سیستان و بلوچستان درس بزرگی به آن‌ها خواهند داد و موجب‌جلوگیری از تحقق اهداف دشمنان خواهند شد.
نماینده مردم خاش در مجلس یازدهم با بیان این‌که نیروهای امنیتی و انتظامی درس بزرگی به این اقدامات تروریستی خواهند داد، تصریح کرد: روشن است که تروریست‌ها از خارج مرزها هدایت شدند و درصدد ایجاد اختلاف میان مردم سیستان و بلوچستان بوده‌اند. به جرئت می‌گوییم که درصدد بررسی ابعاد این ماجرا هستیم و انتقام سختی در انتظار بانیان این حادثه خواهد بود. 
حسین زهی همچنین خاطرنشان کرد: انتظار است که مردم همواره صبوری کنند و مانع از تحقق اهداف دشمنان شوند. اگرچه مردم شریف سیستان و بلوچستان همواره بیدار بوده و بیدار نیز خواهند بود. 
او با اشاره به این‌که در میدان شهدای حادثه مقر نیروی انتظامی راسک شهدای اهل تسنن نیز داشته‌ایم، متذکر شد: استان سیستان و بلوچستان همواره استان وحدت بوده است و حال نیز مردم وحدت خود را بیش از پیش حفظ خواهند کرد. در این استان قومیت‌ها و مذاهب مختلف درکنار هم زندگی می کنندو از همان ابتدای پیروزی  انقلاب اسلامی تروریست ها با هدف اختلاف افکنی دراستان و ایجاد مشکلات برای مرزها اقداماتی را در این استان انجام داده اند و تعدادی از هموطنان مان را شهید کرده اند.
وی یادآور شد: امروز عمران و آبادانی کشور موجب تحرک دشمن شده چراکه شکوفایی کشور برایشان قابل هضم نیست و می‌کوشند تا با تفرقه افکنی مردم را مقابل یک‌دیگر قرار دهند غافل از آنکه مردم هوشیار و همواره در صحنه حاضر می‌باشند. 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین ا‌دامه داد: آبادانی استان سیستان و بلوچستان در دستورکار قرار گرفته و همواره در دست تحقق می‌باشد. بی‌شک توسعه این موارد موجب شکست دشمن خواهد شد. 
افزون براین ضرورت دارد تا مردم وحدت خود را به صورت هرچه تمام‌تر حفظ کنند و با بیداریشان زمینه شکست دشمن را فراهم سازند. 
ا‌و در پایان این گفت‌وگو ضمن بیان این‌که تروریست‌ها بسزای اعمال خود خواهند رسید، اظهار کرد: ابعاد این ماجرا بررسی خواهد شد و به کشورهای همسایه نیز دراین باره تذکر خواهیم داد چراکه تروریست‌ها از مرزهای خارجی وارد شده‌اند. 

محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:  
دشمن از نیروی امنیت‌آفرین انتظامی کینه دارد
محمود عباس‌زاده مشکینی، نماینده مر‌م مشکین شهر و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌خبرنگار «رسالت» با اشاره به حمله تروریستی به مقر انتظامی شهرستان راسک، ضمن تسلیت به خانواده شهدای این حادثه  عنوان کرد: این‌گونه اقدامات تروریستی به ویژه در استان سیستان و بلوچستان با هدف ایجاد سوءتفاهم و شکاف میان شیعیان و اقوام اهل تسنن می‌‌باشد. بنابراین در گام نخست می‌بایست آگاه باشیم که کلیه توطئه‌ها از سوی معماران اقدامات تروریستی با هدف تفرقه افکنی و برهم زدن اقتدار نیروی انتظامی کشور می‌باشد. وی با بیان این‌که تحرکات دشمن به سبب بیداری مردم و اقتدار همیشگی نیروی انتظامی است، افزود: دشمنان همواره از رشادت نیروی انتظامی سیلی سنگین خورده‌اند. به موجب درایت و بیداری
 نیروی انتظامی است که دفاع از مرزهای کشور به‌قوت انجام می‌شود. صمیمیت و محبت نیروهای کشور‌موجب شده تا نظم و امنیت درکنار یک‌دیگر برقرار شود و مردم آرامششان برهم نخورد. عباس زاده مشکینی تصریح کرد: نیروی انتظامی درمقابل افرادی که مخل آرامش و امنیت کشور هستند، مقتدرانه و مظلومانه می‌ایستد. بی‌شک دشمنان همواره این روند را مشاهده می‌کنند و از اقتدار کشور و امنیتی که نیروی انتظامی رقم زده است، کینه به دل می‌گیرند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر وحدت بیش از پیش مردم همچنین خاطرنشان کرد: دشمنان به موجب کاهش عقده‌های خویش دست به اقدامات تروریستی می‌زنند اما هربار تیرشان به سنگ می‌خورد و خللی به امنیت کشور وارد نمی‌شود. نیروهای کشور و مردم مقتدر از پیش می‌باشند و با اقدامات کور، وحدت میان خود را کمرنگ نمی‌سازند.
 او متذکر شد: اگرچه اقدامات تروریستی تلخ اما تأثیری از عملکرد امنیتی کشور نخواهد داشت. به‌طورحتم پس از وقوع چنین جنایت‌هایی
 نیروی انتظامی بیش از پیش عزم خود را برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی جزم خواهد کرد و همواره پای کار خواهد بود. وی در پایان این گفت‌وگو با بیان این‌که نیروی انتظامی بخشی از هسته سخت نظام سیاسی کشور می‌باشد و بی‌شک اقدام دشمنان بدون پاسخ نخواهد ماند، یادآور شد: اقدامات تروریستی نخستین بار نیست که اتفاق می‌افتد و بی‌شک این پایان تحرکات دشمن نیز نخواهد بود؛ هرچه نظام جمهوری اسلامی مقتدر شود و به پیروزی‌های بزرگ دست یابد، تحرکات دشمن افزایش و تهدیدات‌شان گسترش پیدا خواهد کرد. گسترش تحرکات دشمن خود نشانه برجسته و روشنی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و امنیت کشور می‌باشد. 
 انتقام در انتظار  جنایت‌کاران راسک
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو