ترامپ دوباره نگران شد!

محمد مهرعلی 
تشدید جدال ترامپ و نیکی هیلی در منازعات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان یک برنده بزرگ داشته است:جوبایدن! به نظر می‌رسد تقابل این دو،منجر به رویگردانی برخی زنان از ترامپ شده و حتی منتج به گرایش برخی زنان جمهوری‌خواه به بایدن و دموکرات‌ها گردیده است. بر اساس نظرسنجی جدید دانشگاه کوئینی پیاک از رأی‌دهندگان ثبت نام شده، شکاف جنسیتی بین حامیان جو بایدن، رئیس‌جمهور  و رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ در حال افزایش است.بر این اساس، رأی زنان به‌مانند سال 2024 میلادی به‌سوی بایدن و دموکرات‌ها گرایش پیدا کرده و مواضع نیکی هیلی علیه رئیس‌جمهور سابق آمریکا به ضرر ترامپ تمام شده است.  به عبارت بهتر، هراندازه انتقادات هیلی از ترامپ در رقابت‌های جدی‌تر و عمیق‌تر شود، به همان اندازه ضریب آسیب‌پذیری رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دور نهایی انتخابات پیش رو افزایش خواهد یافت. 
بایدن در نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 ، 50 درصد به 44 درصد از ترامپ پیشی گرفته است. این نظرسنجی توسط دانشگاه کوئینی پیاک صورت گرفته است. زنان بیشتری در این نظرسنجی اخیر گفتند که از بایدن در مقابل ترامپ حمایت کنند، به‌طوری‌که 58 درصد از بایدن و 36 درصد از ترامپ حمایت می‌کنند. ماه گذشته، نظرسنجی Quinnipiac نشان داد که 53 درصد از زنان از بایدن  حمایت می‌کنند، درحالی‌که
 41 درصد از رقیب جمهوری‌خواه حمایت می‌کردند. همان‌گونه که اشاره شد، مواضع نیکی هیلی علیه ترامپ و طرفداری بسیاری از زنان جمهوری‌خواه از هیلی، نقش مهمی در خصوص رویگردانی آن‌ها از رئیس‌جمهور سابق آمریکا ایفا کرده است. 
نکته جالب‌توجه اینکه در میان مردان آمریکایی، 53 درصد از مردان گفتند که به ترامپ رأی می‌دهند و 42 درصد بایدن را در آخرین نظرسنجی انتخاب کردند. تیم مالوی، تحلیلگر نظرسنجی دانشگاه کوئینی پیاک، در بیانیه‌ای گفت: «شکاف جنسیتی داستانی را بیان می‌کند که باید آن را به‌درستی تجزیه‌وتحلیل کرد . تنها در چند هفته گذشته ، برخی از رأی‌دهندگان زن به بایدن و دموکرات‌ها گرایش پیداکرده‌اند. »
اما اگر نیکی هیلی ( به‌جای ترامپ) به دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 راه پیدا کند، به‌راحتی می‌تواند بایدن را شکست دهد! در نظرسنجی موسسه کوئینی پیاک آمده است که نیکی هیلی 47 درصد و بایدن 42 درصد آرا را در رقابت رودررو کسب خواهند کرد.حتی برخی زنان دموکرات نیز ترجیح می‌دهند آرای خود را به سود ترامپ به گردش درآورند. حمایت هیلی عمدتا از سوی مستقل‌ها صورت می‌گیرد و 53 درصد گفته‌اند که به او رأی می‌دهند. 37 درصد دیگر از بایدن حمایت خواهند کرد که رقم پایینی محسوب می‌شود. 
بنابراین، نظرسنجی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که رأی‌دهندگان مستقل گرایش بیشتری در میان سه نامزد ( بایدن، ترامپ و هیلی) به نیکی هیلی پیداکرده‌اند .شاید همین مسئله تنها دلیل بقای هیلی در رقابت درون‌حزبی جمهوری‌خواهان ( با ترامپ) باشد. این نظرسنجی از 1650 رأی‌دهنده ثبت‌نام‌شده در سراسر کشور از 25 تا 29 ژانویه با حاشیه خطای مثبت یا منفی 2.4 درصد مورد بررسی قرار گرفت. نظرسنجی‌های انجام‌شده توسط دانشگاه کوئینی پیاک بر اساس نمونه‌گیری تصادفی است.
ترامپ دوباره نگران شد!
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو