محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس:

خواص با روایت‌های درست درصحنه انتخابات روشنگری‌ کنند

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» بیان کرد: یکی از‌ مؤلفه‌هایی که میزان مشارکت مردم درصحنه‌های سیاسی را کاهش می‌دهد، پروژه دلسرد کردن مردم از سوی دشمنان و رقبای جمهوری اسلامی ایران می‌باشند. دشمنان نظام و کلیه کسانی که احساس می‌کنند دیگر جایی درون نظام ندارند، می‌کوشند تا مانع از حضور مر‌دم درصحنه‌های‌ مشارکت سیاسی همچون انتخابات شوند. به طورکل دشمنان می‌کوشند تا صحنه انتخابات را فاقد معنا تبیین کنند و اظهارکنند که‌حضور مردم فایده‌ای ندارد و نمی‌تواند مشکلات مردم را حل‌کند.
 وی‌ افزود: تلاش دشمنان برای دلسرد کردن مردم پررنگ جلوه دادن موضوعات حاشیه‌ای‌است. این تلاش به سبب آن است که‌خود در فضای مجازی فشار بر مردم را بیشترکنند و عملیات روانی خود را به اجرا برسانند. 
جوکار تصریح کرد: به‌منظور افزایش مشارکت می‌بایست تلاش دشمنان را برای مردم جامعه تبیین کنیم. اگرچه مردم برای امنیت خود به صحنه مشارکت سیاسی می‌آیند و آگاه‌اند که دشمنان درصدد تحرکات مختلف برای دلسر‌د کردنشان می‌باشند. 
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس همچنین خاطرنشان کرد: امید به آینده یکی از مؤلفه‌های‌مهم افزایش مشارکت مردم می‌باشند. مطابق با بیانات مقام معظم رهبری جهاد تبیین ضرورت دارد و افرادی که توانایی دارند می‌بایست با روایت‌های درست در این فضا روشنگری کنند و امید به آینده را افزایش دهند. 
او متذکر شد: چنانچه مشارکت قوی شکل‌ گیرد، مجلسی کارآمد تشکیل خواهد شد و بدین موجب بسیاری از‌مشکلات حل خواهد شد.  بدیهی است که با هر میزان مشارکتی، انتخابات برگزار‌ و مجلس آینده نیز مطابق با قانون تشکیل خواهد شد.دراین فرآیند تنها حضور مردم برای برگزیدن نماینده‌ای که ازنظرشان مطلوب است، اهمیت دارد. کسانی که درصحنه انتخابات حضور پیدا نکنند، دیگران برایشان تصمیم‌ خواهند گرفت و بدین ترتیب سرنوشت خود را به دست منتخبان دیگر افراد خواهند سپرد و نماینده‌ای در مجلس آینده نخواهند داشت. 
وی یادآور‌شد: به‌منظور شکست دشمن و جلوگیری از اجرای عملیات دلسرد کردن مردم ضرورت دارد تا راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را مطابق با بیانات مقام معظم رهبری در دستورکار قرار دهیم. چنانچه مؤلفه‌های مذکور عملیاتی شود، امنیت و آرامش رقم خواهد خورد و پروژه دشمنان نیز با شکست مواجه خواهد شد.
نماینده مردم یزد در مجلس یازدهم همچنین ادامه داد: راهبرد رقابت اهمیت فراوانی دارد و دشمن همواره می‌کوشد تا اظهارکند که فضای حال حاضر رقابتی نیست. این ادعا در حالی است که تعداد کاندیداها در مقایسه با ادوار‌گذشته بسیار بالاتر است و مردم نیز قدرت انتخاب بیش‌تری دارند و می‌توانند از‌ میان تعداد قابل‌توجهی از کاندیداها به گزینه مناسب خود رأی دهند. 
او در‌پایان این گفت‌وگو با اشاره به راهبرد سلامت اظهارکرد: مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود به راهبرد سلامت تأکید داشتند و بی‌شک یکی از‌ مؤلفه‌های مهم در افزایش مشارکت مردم نیز راهبرد سلامت می‌باشد. به طورحتم یکایک آرای مردم خوانده و لحاظ خواهد شد. دشمنان انقلاب اسلامی همواره درصدد تبیین فضای ناسالم برای انتخابات هستند و اظهار می‌دارند که آرای مردم اثرگذاری ندارد. بی‌شک کلیه این ادعاها تنها برای دلسرد شدن و یأس مردم است و صحت ندارد. درصحنه مشارکت سیاسی، حضور و آرای مردم تعیین‌کننده است و کوشش این است که با درنظرگیری راهبردهای تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری و حضور مردم، انتخابات پرشور شکل‌گیرد.
خواص با روایت‌های درست درصحنه انتخابات روشنگری‌ کنند
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو