رحمت‌الله نوروزی، نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی‌ مجلس:

حمایت از کشاورزان صیانت از امنیت غذایی کشور است

رحمت‌الله نوروزی، نماینده مردم علی‌آبادکتول و نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی‌ مجلس شورای اسلامی در‌ گفت‌وگو با‌ خبرنگار‌ «رسالت» به تشریح لزوم حذف‌ واسطه‌گری‌ها در بخش کشاورزی پر‌داخت و با تأکید بر‌اینکه باید رویکرد حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را‌ هم‌زمان در دستورکار قرار‌دهیم، اظهارکرد: شرکت‌های تعاونی روستایی از تولید به مصرف شرایط عرضه را‌ مهیا می‌کردند و امروز نیز به سبب کاهش حضور دلالان و حذف واسطه‌ها و همچنین حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می‌بایست از رویکرد تعاونی‌ها بهره بگیریم.
وی  درخصوص اثرات اجرای سیاست الگوی کشت و کاهش هزینه‌های تولید کشاورزان افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که می‌تواند به کاهش حضور دلالان منجر شود و معیشت کشاورزان را بهبود بخشد، اجرای سیاست الگوی کشت است. خوشبختانه این سیاست اکنون در دستورکار دولت قرار دارد و یکی‌از سازوکارهای اصلی در کاهش هزینه‌های موجود کشاورزان می‌باشد.  
نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی‌ مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تأمین امنیت غذایی از مسیر اتخاذ سیاست‌های حمایتی تصریح کرد:  با توجه به هزینه‌های کاشت، داشت، برداشت ضرورت داشت تا همواره از کشاورزان حمایت شود چراکه محصولات تولیدی‌شان ارتباط مستقیمی با امنیت غذایی و سفره مردم دارد. همواره می‌بایست بکوشیم تا نیازهای مردم تأمین شود و از کشاورزان نیز حمایت گردد. 
نماینده علی‌آبادکتول با تأکید بر لزوم نظارت بر اجرای سیاست‌های موجود همچنین خاطرنشان کرد: مطالبه کنونی‌مان این است که وزارت جهادکشاورزی در برنامه‌ریزی‌های خود همواره به نظارت و سیاست‌گذاری بپردازد تا‌ از تولیدکنندگان به‌خوبی حمایت شود و به‌موجب حمایت افزایش تولیداتشان نیز رقم بخورد. 
وی در پایان این گفت‌وگو با اشاره به‌ضرورت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان بیان داشت: توأمان با‌ روند حمایت از‌ تولیدکنند‌گان ضرورت دارد تا با برنامه‌ریزی‌های لازم و حذف واسطه‌گری‌ها زمینه حمایت از مصرف‌کنندگان را‌ نیز فراهم‌سازیم.
حمایت از کشاورزان  صیانت از امنیت غذایی کشور است