حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا ، نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس:

ثمره ریل‌گذاری‌های اقتصادی شهید آیت الله رئیسی تقویت اشتغال و تولید داخلی است

حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا ، نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: شهید بزرگوار، آیت الله سید ابراهیم رئیسی اقدامات متعددی را در طول حیات خود به ثمر رساندند که بخشی از آن‌ها موردتاکید و از اهمیت بیش‌تری برخوردار می‌باشد؛ به طورمثال به موجب نگاه وی، واحدهای تولید نیمه راکد و راکد کشور احیا شد و به عرصه تولید بازگشت. رویکرد شهید آیت الله ابراهیم رئیسی رفع موانع تولیدی و راه اندازی واحدهای تولیدی به منظور توسعه صنایع کشور بود. خوشبختانه به موجب این گام ثمرات خوبی رقم خورد و ارتباط با همسایگان بیش از پیش تقویت شد. وی افزود: شهید آیت الله ابراهیم رئیسی ظرفیت همسایگان را به خوبی 
می شناخت و دیپلماسی منطقه‌ را به خوبی آغاز کرد. با درایت وی و شهید حسین امیرعبداللهیان دیپلماسی منطقه توسعه یافت و منجر به تقویت ارتباطات و تعاملات اقتصادی شد. حجت الاسلام حسینی‌کیا تصریح کرد: تراز تجاری کشور به موجب تقویت ارتباط با همسایگان افزایش یافت. توامان با این روند شهید آیت الله ابراهیم رئیسی رویکرد خنثی سازی تحریم‌ها را در دستورکار داشت و هیچ‌گاه مسائل اقتصادی را به تحریم‌ها گره نزد. آیت الله رئیسی توانست با به حداقل رساندن اثرات تحریمی و عبور از آن‌ها کشور را به خوبی اداره کند و به کسانی که خود را اربابان دنیا می‌دانستند، کمترین میزان توجه را داشته باشد و اعتنایی نکند. در دولت گذشته و وقوع ایام کرونا، روزانه شمار بسیاری از هموطنان جان می‌باختند و همواره عنوان می‌شد که امکان واکسیناسیون وجود ندارد. با آغاز دولت سیزدهم اما واکسن لازم بدون درخواست و تکیه به کشورهای غربی تامین شد و سلامت مردم در نخستین اولویت‌ها قرار گرفت. نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: اکنون تراز تجاری کشور در مقایسه با تراز تجاری دولت گذشته بسیار چشم‌گیر تر می‌باشد. خوشبختانه ریل‌گذاری مناسبی برای کشور شکل گرفته است. ممکن است برخی اثرات ریل‌گذاری‌های اقتصادی را بر سفره‌های مردم احساس نکنند و عنوان بدارند که تورم و گرانی همچنان موجود است. در پاسخ به چنین نگاهی باید اظهارداشت که چرخ اقتصاد چرخیده است و پروژه‌های عمرانی بر ریل تولید قرار گرفته است. همچنین فعالیت‌های صنعتی رونق پیدا کرده و تولیدات صنایع کشور به دنیا ارسال می‌گردد که بی‌شک یکایک این عوامل نتایج خود را بر سفره‌های مردم نیز تبیین خواهند کرد. 
 کاهش نرخ بیکاری، نتیجه خدمت شبانه روزی شهید آیت الله رئیسی 
او متذکر شد: به موجب رویکرد حمایت از دانش ‌بنیان‌ها، اکنون فعالیت دانش‌ بنیان‌ها تقویت شده است. بی‌شک این مهم یکی از مولفه‌های اثرگذار برای کشور می‌باشد و همواره نتایج خود را مبرهن خواهد ساخت چراکه به موجب تقویت دانش‌ بنیان‌ها، تولیدات توسعه و رونق پیدا خواهند کرد. وی یادآور شد: شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در حوزه اقتصادی ریل گذاری بسیار درستی داشتند که بسیاری‌شان اکنون به سرانجام کامل نرسیده و تبیین نتیجه نهایی‌شان نیازمند زمان است. بی‌شک مردم در آینده نزدیک مشاهده خواهند کرد که ثمرات ریل‌گذاری‌های اقتصادی دولت سیزدهم چگونه است. حجت الاسلام حسینی کیا در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: حاصل ریل‌گذاری‌های اقتصادی شهید  آیت الله ابراهیم رئیسی در آینده نزدیک توسعه اشتغال و تقویت تولید خواهد بود. خوشبختانه اکنون کاهش آمار بیکاری کشور منتشر شده است و مادامی که حکایت از کاهش نرخ بیکاری می‌گردد، یعنی صنعت در حال پویایی و رونق است. اکنون چرخ تولید کشور بر یک ریل مناسب قرار گرفته و بی‌شک کلیه این موضوعات مرهون تدابیر شهید جمهور، آیت الله سید ابراهیم رئیسی است. وی به خوبی توانست دیپلماسی سیاسی و منطقه را فراهم سازد و توان داخلی کشور را با اهتمام نسبت به صنعت‌گران توسعه دهد. بی‌شک اگر طول خدمت شهید آیت الله رئیسی این چنین کوتاه نمی‌شد و برای دوره دوم نیز حضور پیدا می کرد، نرخ بیکاری در کشور به صفر می‌‌رسید و اقتصاد رونق هرچه تمام تر را به دست می‌آورد اما خدمت و حیات طیبه ایشان کوتاه بود و مردم نیز به خوبی قدر این خدمات را با حضور میلیونی خود دانستند. پیام حضور میلیونی مردم این بود که مردم پای خدمتگزار صادق خود هستند علی‌رغم تمامی هجمه‌هایی که شاید از ابتدا وجود داشت. مردم شریف جمهوری اسلامی ایران بار دیگر به دنیا فهماندند که پای آرمان‌های انقلاب اسلامی و هرآن کس که در این مسیر خدمت صادقانه دارد، با تمام قدرت ایستاده‌اند. 
  ثمره ریل‌گذاری‌های اقتصادی شهید آیت الله رئیسی تقویت اشتغال و تولید داخلی است