حامد یزدیان، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی‌ مجلس مطرح کرد:

لزوم رفع موانع صادراتی و ارائه بسته‌های تشویقی برای صادرکنندگان

حامد یزدیان، نماینده مردم اصفهان و عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی‌ مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» به تشریح فراهم‌سازی بسترهای ورود محصولات داخلی به بازارهای صادراتی و اهمیت رفع موانع صادراتی پرداخت و دراین‌باره بیان داشت: یکی از راه‌های ثبات کشور از منظر سیاسی و اقتصادی، ارتباطات خارجی است. دراین راستا ارتباط با دیگر کشورهای دنیا اهمیت فراوانی دارد. در این فرآیند اهمیت ارتباط اقتصادی دوچندان است و می‌بایست تلاش کرد تا بازارهای منطقه مقاصد صادراتی‌مان شود. 
وی بابیان اینکه رونق صادرات، اثرات تهدیدهای خارجی‌ را خنثی خواهد کرد، افزود: تولید محصولات کشاورزی و صادرات آن به بازارهای بین‌المللی امنیت اقتصادی و سیاسی را تأمین خواهد کرد چراکه گره خوردن اقتصاد کشورها به یکدیگر نتایج مثبتی خواهد داشت و نیازهای مختلف را تعریف خواهد کرد. اگر شرایط صادراتی به‌گونه‌ای شود که دیگر کشورهای دنیا به محصولات صادراتی‌مان احساس نیاز کنند، تهدیدات با سرمنشأ خارجی برای کشور کاهش پیدا خواهد کرد و اشتغال‌زایی نیز رقم خواهد خورد. توسعه صادرات و رفع موانع پیش‌روی آن، نیروی انسانی قابل‌توجهی را بر سرکار خواهد آورد و بنابراین نتایج مثبت اقتصادی برای مردم نیز ایجاد خواهد شد. 
یزدیان با اشاره به توانایی‌های کشور در حوزه صادرات محصولات کشاورزی تصریح کرد: در حوزه صادرات محصولات کشاورزی تولید داخل از مزیت‌های قابل‌توجهی برخوردار می‌باشیم. جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با دیگر کشورهای همسایه، تولیدات داخلی باکیفیت‌تری دارد و می‌تواند در مقایسه با عراق، افغانستان، عمان و پاکستان به‌راحتی محصولات خود را صادر کند و پیشتاز این امر باشد. همچنین در بسیاری از محصولات دانش‌بنیان نیز توانایی حائزاهمیتی داریم و می‌توانیم با صادراتشان زمینه ارزآوری را رقم بزنیم. 
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی‌ مجلس دوازدهم ضمن بیان اینکه باید موانع صادراتی برای صادرکنندگان به حداقل برسد، همچنین خاطرنشان کرد: رفع موانع صادراتی و ارائه بسته‌های تشویقی برای صادرکنندگان امری حائزاهمیت است. اگر صادرکنندگان بخواهند که روند صادراتشان امری بلندمدت باشد و در بازارهای خارجی‌متمرکز شوند، نیازمند مشوق‌ خواهند شد و بی‌شک این مجوزها وجود خواهد داشت. 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: دولت می‌تواند در انتقال ارز تأثیر مثبتی برای صادرکنندگان داشته باشد و معافیت‌های مالیاتی را در نظر بگیرد. بی‌شک اخذ چنین تصمیماتی کمک شایانی به صادرکنندگان خواهد کرد و موجب بهبود شرایط تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور خواهد شد. 
وی در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر لزوم ثبات تصمیم‌گیری و پرهیز از تصمیمات و مقررات ناگهانی بیان داشت: باید شرایطی را مهیا ساخت که به‌موجب آن صادرکنندگان کشور احساس رضایت داشته باشند و تولیدکنندگان نیز از صرفه اقتصادی تولید خود اطمینان کسب کنند. در این مسیر رقم زدن ثبات، اهمیت بسیاری دارد چراکه یکی از معضلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان عدم ثبات در حوزه‌های مختلف ازجمله قوانین و مقررات و تعرفه‌های گمرکی است.
 لزوم رفع موانع صادراتی و ارائه بسته‌های تشویقی  برای صادرکنندگان