آلبرت بغزیان استاد دانشگاه و تحلیلگر اقتصادی:

مشارکت مؤدیان مالیاتی در محل‌ هزینه‌کرد، زمینه‌ساز‌ افزایش‌ مشارکت مردم خواهد بود

آلبرت بغزیان، استاد دانشگاه و تحلیلگر اقتصادی در تشریح مشارکت مودیان مالیاتی در تصمیم گیری هزینه کرد درآمدهای مالیاتی بر اساس اقدام اخیر سازمان امور مالیاتی به خبرنگار «رسالت» اظهارداشت: به موجب این اقدام فرد مالیات دهنده اطمینان خاطر کسب خواهد کرد که مالیات پر‌داخت شده وی، در کدام مسیر‌ مصرف شده است. به عنوان مثال فردی که در شهر شیراز مالیات پرداخت می‌کند، اطمینان خواهد داشت که این مالیات در همان محل صرف بهبود شهر خواهد شد و در نقطه دیگری مصرف نخواهد شد. 
وی افزود: مشارکت مودیان مالیاتی بزرگ همچون مودیان کارخانه‌ای و کارگاهی در تصمیم گیری هزینه کرد درآمدهای مالیاتی امری ارزنده است و موجب بهبود شرایط کشور خواهد شد. به عنوان مثال مودیان بزرگی که مالیات پرداخت می‌کنند، محل مصرف مالیات‌شان در همان نقطه خواهد بود و بدین ترتیب دیگر خانوارها مهاجرت نخواهند کرد و سرمایه‌گذاری‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. 
استاد دانشگاه و تحلیلگر اقتصادی تصریح کرد: تصمیم گیری هزینه کرد درآمدهای مالیاتی، محل مصرف مالیات را مشخص خواهد کرد و بدین ترتیب فرارمالیاتی نیز کاهش خواهد یافت. 
بغزیان در پایان این گفت‌وگو همچنین خاطرنشان کرد: مشارکت مودیان مالیاتی موجب تنوع در تصمیم گیری وهزینه کرد درآمدهای مالیاتی خواهد شد. به عنوان مثال ممکن است فرد مالیات دهنده انتخاب کند که مالیات پرداختی وی صرف توسعه راه و زیرساخت‌های جاده شود یا صرف منابع حوزه انرژی همچون تولید یک نیروگاه شود. بی‌شک این امر گامی در زمینه افزایش‌ مشارکت مردم و تحقق شعار سال خواهد بود.
 مشارکت مؤدیان مالیاتی  در محل‌ هزینه‌کرد، زمینه‌ساز‌ افزایش‌ مشارکت مردم خواهد بود