حسنعلی محمدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

برای حضور محصولات داخلی در بازارهای بین المللی بسترسازی کنیم

حسنعلی محمدی، نماینده مردم فسا و نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح ضرورت بازاریابی داخلی و بین المللی برای فروش کالاهای تولیدی کشور پرداخت و در این باره بیان کرد: در حوزه حمایت از تولید داخل سیاست‌های موردنیاز اتخاذ شده است که برخی عملیاتی شده و برخی دیگر نیازمند اجرایی شدن می‌باشد. به طورحتم حمایت از تولیدکننده اصلی مهم است اما زمانی که پشتیبانی از تولید شکل می‌گیرد، تولیدکننده نیز می‌بایست قدردان شرایط پیش آمده باشد و نیاز
 مصرف کننده را با تولید محصول با کیفیت تامین کند. 
وی با بیان اینکه باید حقوق مصرف کننده را تامین کرد، افزود: نمی‌توان بازاری را رقم زد که به واسطه آن مصرف کننده متضرر شود. بنابراین می‌بایست محصولاتی را تولید کرد که  از دو مولفه مهم کیفیت بالا و قیمت مناسب  برخوردار باشند. بی‌شک درنظرگیری این امر موجب تحقق مهم حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده خواهد شد. 
محمدی با تاکید بر ضرورت بازاریابی بین المللی و رونق صادرات محصولات داخلی تصریح کرد: به منظور تامین منافع تولیدکننده و مصرف کننده و همچنین بازاریابی بین المللی برای محصولات داخلی، با وزیر امورخارجه به گفتمان پرداختیم و مسائل موردنظر نیز دراین باره مطرح گشت. اکنون نیز مطالبه‌مان این است که معاونت اقتصادی وزارت امورخارجه فعال‌تر از گذشته عمل کند و زمینه حضور در بازارهای خارج از ایران را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم سازد. 
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه تسهیل‌گری در امر صادرات، بسترساز حمایت از تولید داخل است، همچنین خاطرنشان کرد: توامان با فعالیت معاونت اقتصادی وزارت امورخارجه نیاز است که تیم اقتصادی دولت متشکل از بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه، سیاست‌های لازم برای حمایت از تولیدکننده در زمینه صادرات کالا را مدنظر قرار دهند. در این فرآیند تسهیل‌گری اهمیت فراوانی دارد و می‌بایست بکوشیم تا با تسهیل گری، رونق صادرات رقم بخورد.  نماینده مردم فسا در مجلس دوازدهم متذکر شد: خوشبختانه روابط سیاسی خوبی با همسایگان برقرار است و از این رو می‌بایست در حوزه اقتصادی نیز روابط فعال‌تری بداریم تا بازارهای منطقه و سایر بازارهای بین المللی تصاحب گردد. متاسفانه طی سال‌های اخیر به دلیل نبود سیاست‌های پولی و بانکی حضور کشور در بازارهای بین المللی کاهش یافت و تولیدکنندگان با مشکل مواجه شدند. به سبب عدم حضور در بازارهای بین المللی سایر کشورها به آسانی گوی سبقت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی می‌ربایند و به همین خاطر است که بر لزوم حضور در بازارهای بین المللی و بازاریابی جهانی تاکید می‌داریم.  او در پایان این گفت‌وگو با تاکید بر لزوم اتخاذ سیاست‌های رفع موانع تولید و تقویت حضور در بازارهای بین المللی متذکر شد: بدیهی‌ست که بخشی از مشکلات مربوط به بازاریابی بین المللی به واسطه اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور بوده است اما می‌بایست بکوشیم تا این اثرات خنثی گردد. به طورحتم برخی موانع در داخل کشور قابل حل است و می‌توان با اتخاذ سیاست‌های صحیح مشکلات تولیدکنندگان را رفع کرد تا بتوانند تولیدات خود را در بازارهای بین المللی عرضه بدارند. 
برای حضور محصولات داخلی در بازارهای بین المللی بسترسازی کنیم