ابوالقاسم جراره، نماینده مردم تهران در مجلس مطرح کرد:

ضرورت جهت‌گیری بودجه ۱۴۰۴ به سمت کاهش تورم

ابوالقاسم جراره، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» پیرامون لایحه بودجه ۱۴۰۴ که بخش نخست آن صبح روز سه‌شنبه از سوی رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، بیان کرد: از روزی که رئیس‌جمهور بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد، بررسی‌های لایحه آغاز و در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرارخواهد گرفت.
وی افزود: اکنون لایحه بودجه ۱۴۰۴ اعلام وصول‌شده است و پس‌ازآن کلیات آن مورد تایید صحن علنی مجلس قرارگیرد، به کمیسیون تلفیق ارجاع خواهد شد تا بررسی‌های کارشناسی آغاز گردد و جهت‌گیری‌های بودجه بر مبنای نظرات تخصصی پیش برود. 
جراره بابیان اینکه بودجه ۱۴۰۴ دارای کسری است، تصریح کرد: درشرایط کنونی اقتصاد با ناترازی روبه‌رو هستیم و در این راستا نیاز است تا لایحه بودجه ۱۴۰۴ عاری از هرگونه ناترازی باشد. مادامی‌که لایحه بودجه دارای ناترازی باشد، نتایج تورمی رقم خواهد خورد. بنابراین نیاز است تا در فرآیند بررسی‌ها، جهت‌گیری‌ها به سمت کاهش تورم و رشد اقتصادی باشد. بی‌شک وجود تورم  آسیب بسیاری به اقتصاد وارد خواهد کرد و مردم دیگر تاب دست‌وپنجه نرم کردن با تورم را ندارند. 
مردم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: باید به سمت کنترل نقدینگی حرکت کنیم و قیمت‌ها را به ثبات برسانیم. همچنین ضرورت دارد که پشتوانه‌های اقتصادی را تقویت کنیم و در مسیر افزایش تولید قدم برداریم. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی متذکر شد: از دیگر موضوعات مهم که‌ می‌بایست در لایحه بودجه ۱۴۰۴ درنظرگرفته شود، رشد صادرات و کاهش وابستگی به فروش نفت و درآمد حاصل از آن می‌باشد. توأمان با این روند نیاز است تا مالیات‌ها را منطقی‌تر سازیم و بکوشیم تا تورم حاکم بر اقتصاد کاهشی شود. 
او یادآور شد: باید تورم را کاهشی کنیم و به سمت هدایت نقدینگی به سمت تولید حرکت کنیم. دراین مسیر باید دقت کافی داشت چراکه عدم دقت کافی خود عامل ناترازی و کسری بودجه خواهد شد. 
وی در پایان این گفت‌وگو ضمن بیان اینکه نمایندگان بررسی کارشناسی بودجه ۱۴۰۴ را دردستورکار قرار داده‌اند، اظهارکرد: مجلس شورای اسلامی نگرانی‌هایی درخصوص ناترازی و کسری بودجه دارد چراکه وجود ناترازی و کسری، سبب عدم کنترل تورم خواهدشد.
 ضرورت جهت‌گیری  بودجه ۱۴۰۴  به سمت کاهش تورم