ابوالقاسم جراره نماینده ادوار مجلس:

کاهش رقابت خصولتی‌ها با بخش خصوصی به‌منزله تقویت مشارکت مردم خواهد بود

ابوالقاسم جراره،نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت»به تشریح لزوم رفع موانع مشارکت مردم در رشد تولید داخلی پرداخت و دراین‌باره اظهارکرد: مردم شریف ایران زاویه‌ای با نظام کشور خود ندارند و همواره طی سال‌های گذشته پای انقلاب و کشور خود ایستاده‌اند. گله‌مندی‌های مردم تنها در حوزه اقتصادی است و براین اساس اگر به سمت‌وسوی رفع مشکلات اقتصادی و رفع موانع حرکت کنیم، شاهد تقویت حضور و کاهش گله‌مندی‌ها خواهیم بود. در این مسیر می‌توانیم از اجرای دقیق قوانین کمک بگیریم و هرکجا که نیاز به تصویب قوانین است، قوانین موردنیاز و جدید را مصوب سازیم. بی‌شک رفع موانع و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری موجب حضور پررنگ مردم در عرصه‌های مختلف اقتصادی خواهد شد. 
وی بابیان اینکه رفع موانع سرمایه‌گذاری مردمی سازی اقتصاد را رقم خواهد زد، افزود: کاهش حضور مردم درصحنه‌های اقتصادی به دلیل موانع و مشکلات اقتصادی است و چنانچه موانع موجود برطرف گردد، مردم باقوت هرچه تمام درصحنه حضور پیدا خواهند کرد. 
وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش خصوصی در رفع موانع مشارکت مردم تصریح کرد: به طورحتم بازارعمومی حال حاضر در دست بخش خصوصی می‌باشد. ضرورت دارد تا زمینه حضور بخش خصوصی را بیش‌ازپیش فراهم‌سازیم چراکه بخش خصوصی به معنای مشارکت مردم است. مادامی‌که برای حضور بخش خصوصی بسترسازی گردد، برای حضور مردم نیز بسترسازی خواهد شد. 
جراره همچنین خاطرنشان کرد: حضور پررنگ مردم در میدان‌های اقتصادی، رونق تولید را رقم خواهد زد. در عرصه خصوصی‌سازی چنانچه واگذاری‌های موردتأکید اصل ۴۴ اجرایی شود، مشارکت مردم عملیاتی خواهد شد. بدیهی است که مردم کشور در عرصه اقتصادی فعال می‌باشند و اهلیت کافی را نیز دارا می‌باشند. به‌موجب این شرایط اگر برای مردم فرصت سازی شود، تقویت تولید را شاهد خواهیم بود. 
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا رقابت نادرست خصولتی‌ها و شرکت‌های شبه‌دولتی با بخش‌های خصوصی و مشارکتی مردم کاهش یابد. چنانچه رقابت‌ها کاهش یابد و موانع برطرف گردد، مردم قادر به نقش‌آفرینی بیش‌تر در حوزه اقتصادی خواهند بود تنها کافی است که شرایط حضور مردم در میدان‌های اقتصادی را در مقام عمل و به شکل حقیقی فراهم‌سازیم. 
کاهش رقابت خصولتی‌ها با بخش خصوصی به‌منزله  تقویت مشارکت مردم خواهد بود