علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

کاهش تورم مستلزم رشد تولید است

علیرضا شهبازی، نماینده مردم نهاوند و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح  روند کاهشی تورم ماهانه، نقطه‌به‌نقطه و سالانه از ابتدای سال جاری پرداخت و با تأکید بر لزوم سیاست‌های تثبیت اقتصادی و برنامه رشد تولید و کاهش تورم برای کاهش تورم سالانه به زیر 40 درصد عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین ارکان کاهش نرخ تورم، رشد تولید می‌باشد. متأسفانه در حوزه تولید آن‌طور که مقام معظم رهبری توصیه کردند و در پیام نوروزی خود، سال ۱۴۰۲ را سال رشد تولید نام‌گذاری کردند، موفق عمل‌نکرده‌ایم. 
وی افزود: اگر تولید را ساماندهی کنیم و رشد تولید را رقم بزنیم، شاهد کاهش نرخ تورم خواهیم بود. متأسفانه در شرایط حال حاضر‌ واحدهای تولیدی و صنعتی بسیاری با مشکل مواجه می‌باشند. در این میان ضرورت دارد تا به‌منظور رفع موانع سازمان امورمالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی کشور وارد میدان شوند و اقدامات حمایتی را در دستورکار قرار دهند. 
شهبازی تصریح کرد: یکی از معضلات واحدهای تولیدی، سرمایه در گردش می‌باشد. مادامی‌که این مسائل ساماندهی نشود، تورم تک‌نرخی رقم نخواهد خورد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: علی‌رغم کاهش تورم نقطه‌به‌نقطه و ماهانه اما مردم با افزایش قیمت محصولات مواجه‌اند و کاهش نرخ تورم را احساس نمی‌کنند. متأسفانه در حوزه مسکن طی ۸ ماه گذشته از سال جاری شاهد افزایش قیمت و تشدید سختی مردم بوده‌ایم. 
او متذکر شد: ضرورت دارد تا توجه به تولید را به‌عنوان یک مؤلفه مهم در دستورکار قراردهیم. دولت، وزارت صمت و دیگر سازمان‌های مرتبط با امر تولید می‌بایست وارد میدان شوند و با نقش‌آفرینی خود به رشد تولید و کاهش نرخ تورم کمک کنند. 
وی در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: عدم همراهی تولید، کاهش نرخ تورم را برای مردم غیرقابل درک خواهد کرد. در این راستا ضرورت دارد تمامی مجموعه‌ها ازجمله سیستم بانکی مؤثر واقع شوند و کاهش نرخ تورم را در سطح جامعه و برای مردم رقم بزنند.
کاهش تورم  مستلزم رشد تولید است