آدرس غلط بایدن

رئیس‌جمهور آمریکا ، در حال مخابره کردن آدرس‌ها و علائم نادرست و دروغینی به نظام بین‌الملل در قبال جنگ غزه است. جوبایدن  در سخنرانی‌اش به مناسبت آتش‌بس  در جنگ غزه مدعی شده است:
« یکی از دلایل حمله حماس به اسرائیل، همکاری ما با ریاض و تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط بین آن‌هاست . در حال همکاری نزدیک با عربستان سعودی و سایر کشورها برای به رسمیت شناختن اسرائیل هستیم.»
بایدن در این سخنان، اساسا اشاره‌ای نسبت به مخالفت محکم اولیه خود با آتش‌بس موقت در غزه و تغییر نظر کاخ سفید پس از اثبات ناتوانی میدانی تل‌آویو و واشنگتن نداشته است. قطعا استراتژیست‌های مطرح حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، هرگز تصور تن دادن به آتش‌بس از سوی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را نمی‌کردند.فرماندهی میدانی و فرامتنی جنگ غزه بر عهده کاخ سفید ، پنتاگون و سنتکام بوده و نتانیاهو نیز در این مسیر، نقش یک عامل را بازی کرده است. در چنین معادله‌ای، نابودی حماس ، کشف و انهدام کامل مجاری و تونل‌های ارتباطی زیرزمینی در نوار غزه و آزادی همه اسرای صهیونیستی ، تبدیل به اهداف تعیين شده دشمن شده بود. اهدافی که بایدن و نتانیاهو اصرار داشتند قطعا در زمانی کوتاه به آن‌ها دست خواهند یافت! بااین‌حال 48 روز بعد از نسل‌کشی تمام‌عیار صهیونیست‌ها در نوار غزه، بایدن و نتانیاهو ناچار به عبور از خط قرمزی شدند که بارها بر لزوم حفظ آن تأکید داشتند! کاهش هم‌زمان محبوبیت نتانیاهو و بایدن در اراضی اشغالی و آمریکا تحت تأثیر فرسایشی شدن جنگ غزه و اثبات جنایات بی‌حدوحصر صهیونیست‌ها، جایی برای تنفس این دو سیاستمدار قاتل باقی نگذاشته است. طوفان الاقصی و جنگ غزه تبدیل به پاشنه آشیل رئیس‌جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است. موافقت تنها حدود 25   درصد از صهیونیست‌ها با استمرار نخست‌وزیری نتانیاهو و ناکامی‌های مکرر بایدن در نظرسنجی‌های عمومی و ایالتی در برابر ترامپ ( جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 میلادی) نشان‌دهنده موفقیت جبهه مقاومت در بر هم ریختن محاسبات راهبردی و تاکتیکی دشمنان در عرصه متنی و فرامتنی نبرد غزه می‌باشد. بدیهی است که این شکست و ناکامی دشمنان، معطوف به دوران آتش‌بس موقت نخواهد شد و آثار و تبعات نسل‌کشی گسترده بایدن و نتانیاهو در نوار غزه گریبانگیر کلیت موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر قدس و ساختار حکمرانی آمریکا خواهد شد. حتی انتقال قدرت میان جریان محافظه‌کار و لیبرال در اراضی اشغالی و همچنین تغییر بازیگران دموکرات و جمهوری‌خواه در کاخ سفید، منجر به نجات تل‌آویو و واشنگتن از بحران بی‌انتهای جاری نخواهد شد. بایدن درحال‌حاضر درصدد مدیریت بازی مقصرسازی شکست خود و تل‌آویو در جنگ غزه است و یکی از این راهکارها، تفسیر و توصیف وارونه ماجراست. بااین‌حال، افکار عمومی دنیا با مقایسه مواضع روزهای نخست جنگ غزه ( مواضع زوج بایدن-نتانیاهو) و آنچه امروز در قالب آتش‌بس موقت رخ داده، بیش‌ازپیش متوجه عمق و دامنه شکست دولت آمریکا  رژیم اشغالگر قدس شده‌اند....
آدرس غلط بایدن