حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

خودکفایی محصولات کشاورزی درگرو صنعتی شدن بخش کشاورزی است

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح تحقق افزایش ۴۰ درصدی تولید محصولات کشاورزی با به‌روز شدن ناوگان‌ها‌ پرداخت و دراین‌باره اظهارکرد: یکی از نیازمندی‌های بخش کشاورزی حوزه به‌روزرسانی و توسعه مکانیزاسیون می‌باشد. هرآنقدر که بتوانیم توسعه مکانیزاسیون و به‌روز شدن ناوگان‌های بخش کشاورزی را رقم بزنیم، شاهد توسعه بخش کشاورزی خواهیم‌بود. 
وی با تأکید بر لزوم پرداخت تسهیلات بانکی برای نوسازی ناوگان‌های فرسوده افزود: ارائه تسهیلات بانکی به‌منظور بهره‌گیری جامع کشاورزان از مکانیزاسیون موجب رشد بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی خواهد شد. متأسفانه بسیاری از ماشین‌آلات کشاورزی وارد نشده و در کشور به کار گرفته نشده‌اند. در این راستا ضرورت دارد تا زمینه ورود و بهره‌گیری از این ماشین‌آلات را رقم بزنیم تا در بخش کشاورزی شاهد افزایش کمی و کیفی محصولات باشیم.
حجت‌الاسلام  آزادی‌خواه تصریح کرد: مادامی‌که تجهیزات بیشتر و ماشین‌آلات به‌روز شوند، انگیزه کشاورزان افزایش پیدا خواهد کرد و جوانان تحصیل‌کرده در بخش کشاورزی وارد میدان خواهند شد و به کشاورزی همچون یک شغل نگاه خواهند کرد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه باید به سمت کشاورزی صنعتی حرکت کنیم، همچنین خاطرنشان کرد: حال‌که کشاورزی دستی منسوخ‌شده و دنیا درحال حرکت به سمت کشاورزی مکانیزاسیون محور است، باید شرایط  توسعه را رقم بزنیم و با پیشرفت در مکانیزاسیون کشاورزی را به یک اشتغال پایدار تبدیل کنیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس یازدهم متذکر شد: افزایش بهره‌وری موضوعی مهم است و می‌بایست بکوشیم تا تحقق یابد. درحال‌حاضر‌بانک کشاورزی به‌عنوان بانک تخصصی بخش کشاورزی مشغول به فعالیت است اما به سبب کمبود منابع قادر به ارائه تسهیلات نیست. نبود منابع کافی موجب شده تا‌ وام بسیاری از کشاورزان در نوبت باقی بماند و پرداخت نشود. بی‌شک حل این موضوع اهمیت فراوانی دارد و ‌می‌بایست بکوشیم تا این مشکل در بودجه سنواتی مرتفع گردد.
وی در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: اگر به دنبال امنیت غذایی می‌باشیم، می‌بایست خودکفایی محصولات کشاورزی به‌ویژه کالاهای استراتژیک همچون گندم ، برنج و دانه‌های روغنی  را رقم بزنیم. خودکفایی محصولات استراتژیک نیازمند چند متغیر است که یکی از آن‌ها مکانیزاسیون و تجهیزات بخش کشاورزی می‌باشد تا کشاورزان به سمت صنعتی شدن کشاورزی حرکت کنند و رشد تولید را رقم بزنند.
خودکفایی محصولات کشاورزی درگرو صنعتی شدن  بخش کشاورزی است
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو