دشمنان انسانیت، انتقام شکست خود از حاج قاسم را از زائران مزارش گرفتند

کربلای کرمان

جواد شاملو
هر سال در سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی گلزار شهدای کرمان قیامت می‌شود. کاملا هم خودجوش و مردمی. دستگاه‌های حکومتی تنها نقش حمایتی از این بزرگداشت حماسه‌آمیز را دارند. این مراسم امسال هم برگزار شد، اما کمی متفاوت. 
تفاوت برنامه امسال چه بود؟ تفاوتش این بود که یاد و مرام و نام و بزرگی و عشق سردار خیلی بیشتر از سال‌های پیش زنده شد. تاریخ به عقب برگشت و دوباره همان سیزدهم دی ماه سال 98 تکرار شد. جمعیت عزاداران سردار چگونه می‌توانستند نام او را زنده کنند؟ مثلا می‌توانستند برای او روضه بخوانند؛ از جسم اربا اربایش بگویند و بعد گریز بزنند به کربلا و اشک بریزند. امسال اما مردم دوباره شهادت و ترور و اربا اربا شدن را به چشم دیدند. دوباره جاری شدن خون روی زمین، دوباره انتشار لحظه به لحظه اخبار، دوباره عزای عمومی، دوباره خشم مردمی، دوباره سودای انتقام، دوباره، دوباره هیجان و التهاب، دوباره همبستگی ملی، دوباره یکی شدن جبهه‌ها، دوباره سیزدهم دی ماه. 
دشمن ثابت کرد سیزدهم دی ماه 98 هنوز تمام نشده، ما هم از پیش همین را می‌گفتیم. دشمن ثابت کرد عزاداران حاج‌قاسم در گلزار شهدای کرمان نرفته‌اند برای شرکت در یک آیین؛ نه! رفته‌اند برای زنده نگاه داشتن یک نام، رفته‌اند برای جنگ! ما هم معتقدیم زیارت مزار شهید اعلان جنگ به ظالمان است. این را ما از دختر پیامبر آموخته‌ایم. همو که از جور ظالمان به قبر حمزه‌ سیدالشهدا پناه می‌برد و می‌گریست و می‌گریست و می‌گریست. ظالمان می‌دانند این گریه‌های سیده‌ زنان یعنی آی ظالمان! خون حمزه بر گردن شماست! مردم ایران هم در این زمانه پر از ظلم سر مزار سیدالشهدای عصر می‌روند تا به ظالمان اعلان جنگ بدهند. ظالمان تحمل نمی‌کنند این حجم از زنده بودن سردار را. تحمل نمی‌کنند کهنه نشدن سودای انتقام خون او را. تحمل نمی‌کنند زیارت‌گاه شدن مزار او را. چهار سال گذشت؛ چرا عادی نمی‌شود سلیمانی؟ این سؤال دشمن را دیوانه کرده است. کابوس هر شب دشمن این است که خون قاسم با ایرانیان دین‌پرور همان کند که خون اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با شیعه کرد. دارد ویران می‌شود دشمن از دیدن اینکه عشق سردار تاریخ انقضایی ندارد. می‌بیند دشمن که سردار دارد تبدیل به هویت ایرانیان می‌شود. او این مراسم حماسی هرساله را جدی می‌گیرد. می‌داند که این یک زیارت ساده نیست، این لشگرکشی است؛ مثل اربعین. برای اینکه این درد را درمان کند چه کرد؟ کرمان را کربلا کرد و سیزدهم دی ماه را کربلا و مردم شهید را قاسم سلیمانی و شهدای راه حسین... حماقت است؟ آری! دشمن ما احمق است. دشمن سیزدهم 
دی ماه را ماندگارتر کرد؛ نکرد؟ دشمن گلزار شهدای کرمان را گلزارتر کرد، نکرد؟ دشمن کرمان را کربلاتر کرد؛ نکرد؟ یک سال منتظر بمان و ببین سال بعد چه تغییری در مراسم سالگرد او ایجاد می‌شود. مراسم پرشورتر و مصمم‌تر و شلوغ‌تر برگزار خواهد شد. چه می‌گویم؟ هنوز ساعتی از انفجار نگذشته بود که مردم دوباره بر سر مزار حاج‌قاسم برگشتند. هرچه خون بیشتری روی این خاک مقدس بریزید مقدس‌ترش می‌کنید احمق‌ها. این خون‌های سرخ، زیباترین گلبرگ‌هایی بود که می‌توانستید بر مزار سردار بپاشید. مگر کشتن قاسم؛ از وقوع طوفان الاقصی و سیف القدس جلوگیری کرد که کشتن زائرانش ایران را متوقف کند؟
چرا با دست خودتان خون مقاومت را شعله‌ورتر می‌سازید؟ نابود خواهید شد؛ به غروب سرخ سیزدهم دی‌ماه قسم...
سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در پیامی با محکومیت شدید جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان همزمان با مراسم بزرگداشت فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپهبد شهید قاسم سلیمانی، این اقدام را جنایت ایران ستیزان و عمال ترور و سیاهی عنوان کرد و ضمن موظف کردن مسئولان به رسیدگی فوری به مجروحان این حادثه، بر پیگیری و شناسایی سریع عاملان و آمران این اقدام کور و بزدلانه تاکید کرد. به گزارش ایرنا، متن کامل پیام رئیس جمهور بدین شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
بار دیگر جنایت‌کاران ایران‌ستیز و عمال ترور و سیاهی، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) سلاله پاک پیامبر رحمت، در مراسم گرامی‏داشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، سردار فاتح مبارزه با تروریسم، در اقدامی مذبوحانه و غیرانسانی، جنایت تأسف ‏باری را رقم زدند و موجب شهید و مجروح شدن عده‏ ای از شرکت‏ کنندگان در این مراسم از جمله تعدادی از زنان و کودکان بی‏گناه شدند.
اینجانب با محکوم کردن این اقدام تروریستی جنایت‌بار و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده، این ضایعه ناگوار را به حضرت ولی عصر(عج) و به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و عموم مردم شریف و بزرگ ایران تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای شهدای حادثه علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم. ضمن تأکید بر پیگیری و شناسسایی طراحان و آمران سیاه‏دل این حرکت غیرانسانی، از تمامی مسئولان استانی می‏خواهم هرچه سریع‏تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‏ دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‏عمل آورند.
بی‏ شک عاملان و آمران این اقدام بزدلانه به زودی به دست نیروهای توانای امنیتی و انتظامی شناسایی و به سزای عمل شنیع خود خواهند رسید. دشمنان ملت باید بدانند که این‏گونه اقدامات هرگز نمی‏ تواند خللی در عزم و اراده آهنین ملت ایران در دفاع از آرمان‏های اسلامی به ‏وجود آورد و آنها مصمم ‏تر از گذشته تا خشکاندن ریشه ‏های ترور و خشونت در میدان مبارزه با دشمنان عزت و اقتدار ایران و اسلامی حضور خواهند داشت.
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه با صدور پیامی حادثه تروریستی در کرمان را به رهبر انقلاب اسلامی ایران تسلیت گفت. در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین)، رئیس جمهور روسیه طی پیامی به آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران حمله تروریستی در شهر کرمان و کشتار بی رحمانه مردم را تسلیت گفت. بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند که روسیه تروریسم را در تمام اشکال آن محکوم می‌کند.
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفت و گو  با ایرنا، با بیان اینکه شهادت مردم کرمان در مراسم سید الشهدای مدافع حرم شهید قاسم سلیمانی را به ملت ایران و امام زمان تسلیت می گویم، اظهار داشت: با توجه به جنس کار که اقدام تروریستی غیر انتحاری بوده است، به نظر می‌آید جنس کار اسرائیلی و از اقدامات رژیم صهیونیستی است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رژیم صهیونیستی شدیدا از شهید سلیمانی آسیب دیده و مقاومت مردم غزه و بیداری اسلامی را نتیجه اقدامات حاج قاسم سلیمانی می داند.این رژیم یکپارچگی ملت های  مسلمان و حتی هم سویی ملت های غیر مسلمان در محکوم کردن این رژیم و  هم دردی با مردم فلسطین را نتیجه نقش شهید سلیمانی می داند .
وی ادامه داد: دلیل اول برای خلق چنین حادثه شیطانی این است که رژیم صهیونیستی شهید قاسم سلیمانی را برای خودش خطرناک تر  از سردار سلیمانی زنده می داند و قطعا کسانی که در مراسم شهید سلیمانی شرکت  می کنند کف اعتقادشان نفرت و انزجار از رژیم صهیونیستی است لذا همه این افراد دشمن رژیم صهیونیستی بودند و اسرائیل خود را مجاز به کشتار این افراد می داند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی امروز در یک تنگنا گیر کرده است، تصریح کرد: انزجار ملت های دنیا به حدی است که به سران اروپایی اجازه حمایت علنی از کشتار غزه را نمی دهد لذا رژیم صهیونیستی به دنبال این است که میدان درگیری را از درگیری اسرائیل - غزه به درگیری اسرائیل - جمهوری اسلامی تبدیل کنند بلکه بتوانند توجه برخی قدرت های بزرگ را برای پشتیبانی خودشان جلب کنند و علی رغم این انزجار و تنفری که علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شده است بتوانند با تغییر میدان بهانه ای  برای حمایت و همراهی قدرت های بزرگ فراهم کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: این جنایت یقینا بی‌جواب نخواهد ماند اما جمهوری اسلامی حق خود را محفوظ می داند زمان، مکان، نوع و شیوه انتقام را خودش تعیین می کند.
ذوالنوری با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی هیچ محدودیتی برای خودش در کشتار مردم بی گناه و زنان و کودکان قائل نیست و این رژیم یک خطر برای همه بشریت است، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با این اقدامات به طور طبیعی باید بداند که روزگار سختی را در پیش خواهد داشت ملت ایران بیدار تر و هوشیار تر شدند و انزجار آن ها از رژیم صهیونیستی بیشتر شده است.
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه اطلاعات و اخباری ندارم که این عملیات کار رژیم صهیونیستی باشد اما از جنس عملیات مشخص است که کار این رژیم است، گفت: این نوع عملیات ها از سر عجز و ضعف است،آن ها نتوانستند در میدان به پیروزی دست یابنداما با انتقامی که ارزش عملیاتی جهانی خواهد داشت رژیم صهیونیستی را تنبیه و مجازات پشیمان کننده خواهیم کرد.
 کربلای کرمان
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو