رحمت‌الله فیروزی پوربادی عضو کمیسیون عمران مجلس:

متولیان ساخت مسکن علت تخلف بانک‌ها را ریشه‌یابی کنند

رحمت‌الله فیروزی پوربادی، نماینده مردم نطنز و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح لزوم برخورد با بانک‌های متخلف در حوزه تسهیلات مسکن پرداخت و بابیان اینکه بانک‌های ناتراز‌ نقش مهمی در شکل‌گیری‌تورم مسکن دارند، اظهارکرد:  قشر متوسط و ضعیف جامعه به‌منظور خانه‌دار شدن نیازمند دریافت تسهیلات می‌باشند و این تسهیلات تنها از سوی بانک‌ها پرداخت خواهد شد. دراین راستا ضرورت دارد تا بانک‌ها همکاری لازم را در دستورکار قرار دهند و با پرداخت به‌موقع تسهیلات روند ساخت مسکن وخانه‌دار شدن متقاضیان را تسریع کنند. 
وی افزود: پرداخت به‌موقع تسهیلات از سوی بانک‌ها موجب‌می‌گردد تا اعتماد مردم افزایش یابد و تقاضایشان برای ثبت‌نام و دریافت مسکن  بیشتر شود. بی‌شک جلوگیری از تخلف بانک‌ها و برخورد با بانک‌های متخلف مشکلات بسیاری را حل خواهد کرد چراکه دریافت تسهیلات و ارائه خدمات نقش مهمی درروند ساخت مسکن دارد. 
فیروزی پوربادی تصریح کرد: همکاری بانک‌ها یک ضرورت است و مبنای قانونی دارد. بنابراین چنانچه بانکی‌ تخلف می‌کند و خلف وعده دارد، می‌بایست ریشه‌یابی شود که‌ چرا و به چه علت چنین رویکردی را در دستورکار قرار داده و تسهیلات مربوطه را پرداخت نکرده است. 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: متولی و ناظر روند اجرای ساخت مسکن، وزارت راه و شهرسازی است و متولی فعالیت بانک‌ها نیز وزارت اقتصاد و امور دارایی می‌باشد. این دو وزارتخانه می‌توانند با روند نظارتی خود علت خلف وعده
 را تشخیص دهند و در راستای بهبود شرایط تصمیم‌گیری کنند. 
نماینده مردم نطنز در پایان این گفت‌وگو ادامه داد: همکاری بانک‌ها موجب خانه‌دار شدن متقاضیان مسکن می‌گردد. حال که بانک‌ها چنین نقش مهمی دارند، می‌بایست وارد میدان عمل وهمکاری شوند و باری از دوش مردم بردارند.
متولیان ساخت مسکن  علت تخلف بانک‌ها را ریشه‌یابی کنند