شکست راهبردی صهیونیست‌ها در غزه

یک تحلیلگر صهیونیست با اشاره به شکست‌های اسرائیل در ۳ جبهه اعلام کرد که این رژیم علاوه بر شکست در جبهه شمال و غزه، در سطح بین‌المللی هم منزوی‌شده است. درحالی‌که اعتراف به شکست اسرائیل در همه جبهه‌هایی که اکنون درگیر آن است، تبدیل به یک بحث تکراری در محافل صهیونیستی شده، «آموس هرئیل» تحلیلگر معروف روزنامه عبری هاآرتص در مقاله‌ای به شکست رژیم صهیونیستی در سه جبهه پرداخت.این تحلیلگر صهیونیست اعلام کرد: ازنظر استراتژیک، اسرائیل در همه جبهه‌ها گیر افتاده که بزرگترین و مهم‌ترین آن‌ها جبهه حزب‌الله لبنان است؛ جایی که شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) زیر آتش  حزب‌الله قرارگرفته و خطری بزرگ در این جبهه، اسرائیل را تهدید می‌کند.هرئیل درباره عواقب مرگبار جنگ گسترده با حزب‌الله هشدار داده و تأکید کرد: به نظر می‌رسد که افکار عمومی اسرائیل هنوز متوجه تفاوت آسیبی که موشک‌های حزب‌الله می‌تواند به اسرائیل بزند در مقایسه با موشک‌های حماس نشده است. حزب‌الله می‌تواند به مدت یک ماه روزانه 5 هزار موشک را به سمت اسرائیل (فلسطین اشغالی) شلیک کند؛ آن‌هم در شرایطی که بسیاری از این موشک‌ها در مقایسه با موشک‌های حماس، سنگین‌‌تر، دقیق‌تر و با برد بلندتر هستند.
این کارشناس صهیونیست ادامه داد: برخلاف تصوری که برخی گزارش‌های رسانه‌ای اسرائیلی ایجاد کرده‌اند نمی‌توان گفت که سران اسرائیل مشتاق جنگ در شمال هستند؛ اما احتمال این خطر وجود دارد که اسرائیل بخواهد توانایی‌های خودش را نشان دهد و نتیجه برعکس شود. این امر احتمال وقوع یک جنگ همه‌جانبه را بیشتر می‌کند. وی درباره جبهه غزه گفت: در مورد وضعیت غزه باید بگوییم اسرائیل در تبدیل کردن چیزی که از آن به‌عنوان دستاوردهای تاکتیکی یاد می‌کند به یک پیروزی راهبردی، موفق نبود. تحرکات نظامی ارتش اسرائیل در نوار غزه که امروز متمرکز بر رفح و اردوگاه‌های آوارگان در مرکز غزه است نمی‌تواند برای اسرائیل در این جنگ پیروزی به ارمغان بیاورد و وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند.آموس هرئیل درباره وضعیت پرونده اسرای صهیونیستی اعلام کرد: به نظر می‌رسد که مذاکرات درباره معامله تبادل اسرا با حماس وارد بحران جدیدی شده و تلاش‌ها برای انعقاد این معامله به شکست انجامیده است. در این شرایط به نظر می‌رسد درست‌ترین کار این است که تا حد امکان معامله تبادل اسرا را دنبال کنیم؛ حتی به قیمت توقف جنگ.
این نویسنده اسرائیلی در ادامه به بحران بزرگی که رژیم صهیونیستی در سطح بین‌المللی بعد از جنگ وحشیانه علیه نوار غزه مرتکب شده اشاره و اعلام کرد: تل‌آویو اکنون خودش را در میان جنگی بدون مشروعیت بین‌المللی می‌بیند؛ به‌ویژه از زمانی که ابعاد ویرانی و کشتار در غزه مشخص شد.
آموس هرئیل در ادامه با اشاره به نگرانی رژیم صهیونیستی از انزوای آن در سطح جهانی به دلیل جنایت‌های وحشیانه علیه غیرنظامیان و تلاش این رژیم جهت توجیه جنایات خود اعلام کرد: ارتش اسرائیل اخیرا در بیانیه‌های خود از اصطلاحی به نام «حملات دقیق» استفاده می‌کند و می‌گوید این عملیات‌ها با نهایت احتیاط و مطابق با قوانین بین‌المللی جنگی انجام‌شده است!
سایه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه هم‌اکنون بر چشم‌انداز رخدادها در اسرائیل خودنمایی می‌کند و در برخی از مباحثاتی که توسط کابینه و نهادهای نظامی اسرائیل انجام شد، این نتیجه حاصل شد که حکم بازداشت‌های بین‌المللی مخفیانه هم می‌تواند علیه مسئولان اسرائیلی صادر شود.
شکست راهبردی صهیونیست‌ها در غزه
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو