ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

تعامل ‌و همدلی قوا در فرآیند تحقق وعده‌ها اهمیت فراوانی دارد

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به ضرورت همدلی برای افزایش هرچه تمام‌تر اقتدار ملی با پایان رقابت‌های انتخاباتی بیان داشت: در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، مردم شریف کشور علی رغم تمامی تلاش‌های نظام سلطه، جریان‌های خبری و رسانه‌ای معاند برای جلوگیری از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی اما به قوت حاضر شدند و مانع از تحقق نظام سلطه و جریان‌های معاند و ضدانقلاب شدند. 
وی با بیان اینکه باید در مقام عمل قدردان مردم باشیم، افزود: مشارکت مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در مقایسه با دور نخست افزایشی بود و بی‌شک این افزایش مشارکت قابل تقدیر است. مردم همواره در صحنه‌های گوناگون انقلاب اسلامی، پر قدرت حضور یافته و نقش آفرینی داشته‌اند. مردم شریف کشور همواره به تعهدات خود نسبت به نظام اسلامی وفادار بوده و در این دوره نیز وفای به عهد کرده اند. در این راستا ضرورت دارد تا قدردان مردم بود و مسئولان کشور نیز چه ‌در دستگاه‌های اجرایی و چه در حوزه تقنین و سایر حوزه‌های مسئولیتی می‌بایست قدردانی لازم را به عمل بیاورند. بی‌شک قدردانی از مردم در سخن و پشت تریبون‌ها ممکن نخواهد بود. قدردانی باید از جنس خدمت به مردم باشد و توأمان با کار و تلاش رقم بخورد. 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم به‌کارگیری اقدامات عملی برای حل مشکلات مردم تصریح کرد: خستگی‌ناپذیری مسئولین یکی دیگر از مؤلفه‌های قدردانی مردم است. بنابراین می‌بایست قدردانی از مردم را در مقام عمل و با کار و تلاش بجا بیاوریم. 
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس دوازدهم با تأکید بر لزوم حل مشکلات مردم همچنین خاطرنشان کرد: با حل مشکلات مردم و کم کردن نیازها و گرفتاری‌های موجود، قدردانی رقم خواهد خورد. اینک که منتخب مردم اعلام شده و دولت جدید شکل‌گرفته است، ضرورت دارد تا وعده‌ها، اجرایی شوند. رئیس جمهور منتخب می‌بایست قدردان مردم باشد و به تعهدات خویش مبنی بر کاهش مشکلات مردم و حل مشکلات جوانان عمل کند. 
او با بیان اینکه باید به دولت کمک کر‌د و همدلی را در دستورکار قرار داد، متذکر شد: زمان ادای وظیفه به مردم فرارسیده و بی‌شک باید دو مؤلفه قدرشناسی و اجرای تعهدات را در دستورکار قرار داد. با تلاش و اقدام به موقع می‌توان این مهم را عملیاتی کرد. توجه بداریم که در فرآیند تحقق وعده‌ها، تعامل قوا اهمیت فراوانی دارد و می‌بایست بکوشیم تا همدلی و هم‌فکری در جریان قرار بگیرد. 
وی در پایان این گفت‌وگو ضمن بیان اینکه مردم از مسئولان کشور تنها کار و تلاش می‌خواهند، متذکر شد: با همدلی، هم‌فکری و هماهنگی هرچه تمام‌تر قوا باید اقدامات عملی را در دستورکار قرار داد تا فضای مطلوب توأم با رضایتمندی مردم شکل‌گیرد.
 تعامل ‌و همدلی قوا  در فرآیند تحقق وعده‌ها اهمیت فراوانی دارد