حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا:

بیانات رهبر انقلاب سازوکار عملیاتی برای شکست رژیم صهیونیستی است

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا د‌ر گفت‌وگو با خبرنگار‌ «رسالت» با تأکید بر ضرورت قطع شریان حیاتی صهیونیست‌ها اظهارکرد: بیش از 6 هفته از بمباران مردم بی‌دفاع غزه از سوی رژیم صهیونیستی می‌گذرد. علی‌رغم آنکه ابتکار عمل میدانی همچنان در دست رزمندگان فلسطینی است اما جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان ادامه دارد و موجب رقم خوردن فاجعه بشری و نسل‌کشی تلقی می‌گردد.
وی در تشریح حمایت‌های آمریکا در راستای تداوم نبرد میان رژیم صهیونیستی و رزمندگان غزه افزود: آمریکا از روز دوم عملیات طوفان الاقصی ناوهای جنگی خود را به‌منظور حمایت از رژیم صهیونیستی به منطقه اعزام داشت و چهارناو اتمی خود را به شرق مدیترانه و دریای سرخ اعزام کرد. افزون براین یک پل هوایی برای کمک‌رسانی به ارتش رژیم صهیونیستی نیز ایجاد کرد.
هانی زاده با تأکید بر قطع همکاری دولت‌های اسلامی با کشورهای غربی و هم‌پیمان با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: باوجود کمک‌های فراوان آمریکا، ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات زمینی در برابر رزمندگان حماس و جهاد اسلامی شکست خورد. با توجه به اینکه جامعه جهانی به‌ویژه جامعه اسلامی به طور مشخص نتوانسته‌اند سازوکارهایی برای منع رژیم صهیونیستی از کشتار مردم غزه تعریف کنند، تنها راه‌حل ممکن قطع شریان حیاتی صهیونیست‌ها خواهد بود.
او تصریح کرد: ضرورت دارد تا کشورهای اسلامی صادرات نفت و گاز خود را به رژیم صهیونیستی قطع کنند. پیش‌تر مقام معظم رهبری براین موضوع تأکید داشتند و در تشریح حوادث و رخدادهای غزه، راهکارهای عملیاتی به‌منظور تقابل با آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان این رژیم ارائه کردند. چنانچه این راهکارها از سوی رهبران کشورهای اسلامی عملیاتی شود، شاهد شکست کامل رژیم صهیونیستی در برابر حماس و جهاد اسلامی خواهیم بود. به‌موجب این امر رژیم صهیونیستی چاره‌ای جز عقب‌نشینی نخواهد داشت. کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر قطع صادرات نفت و گاز به آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به نشست اخیر سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض و همچنین بیانیه صادرشده، ارائه جدی قطع صادرات نفت و گاز به غرب دیده نمی‌شود. در این راستا ضرورت دارد تا پیام و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان یک نقشه راه و سازوکارعملیاتی موردتوجه قرار گیرد تا شرایط حال حاضر تغییر یابد و رژیم صهیونیستی کشتار مردم غزه را متوقف کند.

 بیانات رهبر انقلاب سازوکار عملیاتی برای شکست رژیم صهیونیستی است