محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس:

تحقق مجلس کارآمد در گرو مشارکت مردم است

محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» و در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم روشن شدن اصل منطق انتخابات در جمهوری اسلامی و شرکت در انتخابات به‌منظور برطرف شدن مشکلات موجود اظهارکرد: درابتدای سال ۱۴۰۲ مقام معظم رهبری ۴ راهبرد تحت عنوان راهبرد مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت را مطرح فرمودند. از میان راهبردهای عنوان‌شده از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سه راهبرد در امتداد مشارکت می‌باشد؛ راهبرد مشارکت به سبب آن اهمیت فراوانی دارد که بنای انقلاب اسلامی می‌باشد. انقلاب اسلامی ایران با حضور مردم شکل‌گرفته و تداوم انقلاب اسلامی طی ۸ سال دفاع مقدس نیز به سبب حضور بی‌بدیل مردم بوده است. 
وی در تبیین نقش مشارکت مردم در سرکوب آشوب و فتنه‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: یکی از مؤلفه‌های قدرت ساز در جمهوری اسلامی ایران سرمایه اجتماعی است که با مشارکت مردم در مواقع مختلف شکل‌می‌گیرد. در موضوع فتنه‌های پیش‌آمده برای انقلاب اسلامی مشاهده شد که مردم به‌صورت خودجوش وارد میدان شدند و فتنه‌ها را سرکوب کردند. به همین خاطر است که مشارکت مردم همواره سرمایه اجتماعی و اصلی راهبردی تلقی می‌گردد. نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یاد و خاطر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: در شرایط حال‌حاضر مشارکت مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت می‌باشد. بی‌شک حضور در میدان انتخابات وظیفه‌ و رسالت  مهمی است که در قبال خون گرانقدر شهدا و رشادت ایثارگران بر گردنمان می‌باشد. 
رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مشارکت مردم، حرکت در پیشرفت و توسعه را سرعت می‌بخشد، تصریح کرد: امروز به‌منظور شکل‌گیری مجلس قوی و کارآمد و سبب آنکه مشکلات مردم از مسیر قانون‌گذاری حل گردد، نیازمند مشارکت قوی می‌باشیم. بی‌شک مجلس کارآمد مجلسی است که اراده و همراهی مردم را در برداشته باشد. مشارکت و همراهی مردم موجب می‌گردد‌ تا قوانین در راستای حل مشکلات مصوب شود و ریل‌گذاری پیشرفت و توسعه روزافزون شکل گیرد.  جوکار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رقابت یعنی میدان برای مسابقه جناح‌های سیاسی، جوان‌ها و افراد باتجربه باز باشد، گفت: جناح‌های سیاسی که امروز در کشور حضور گسترده دارند می‌بایست رقابت سالم را سرلوحه قرار دهند. افزون براین سلامت انتخابات نیز اهمیت فراوانی دارد ونیاز است تا دستگاه‌های نظارتی این مهم را جدی بگیرند. او یادآور شد: تبلیغات انتخاباتی به‌منظور رقابت سالم اهمیت فراوانی دارد؛ تبلیغات می‌بایست قابل تحقق باشد نه آنکه مملو از وعده‌های توخالی و پوچ باشد. وی در پایان این گفت‌وگو همچنین ادامه داد: بی‌شک بیانات مقام معظم رهبری در دیدار هزاران نفر از مردم کرمان و خوزستان سرلوحه راه است و ایشان باری دیگر راهبردهای اصلی را تبیین فرمودند. بی‌شک مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی از مردمی که دل درگرو انقلاب و کشور دارند، موجب افزایش مشارکت در انتخابات آینده خواهد شد.
 تحقق مجلس کارآمد  در گرو مشارکت مردم است
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو