در راستای عملیات نظامی حزب‌الله لبنان علیه اهداف صهیونیستی مطرح شد؛

ضربه مهلک حزب‌الله برصهیونیست‌ها

گروه  سیاسی 
روز یک شنبه حزب‌الله لبنان ۳۸ عملیات علیه نظامیان صهیونیست انجام داد که در جریان آن‌ها جنوب حیفا و پایگاه‌های این نظامیان در کنار شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی هدف قرار گرفتند. بر اساس بیانیه حزب‌الله لبنان، مرکز آموزش و نگه‌داری ۷۲۰۰ و پادگان آموزشی تیپ گولانی در جنوب حیفا هدف حملات پهپادی رزمندگان لبنانی قرار گرفتند. 
علاوه بر این، نیروهای لبنانی به‌صورت تن‌به‌تن و از مسافت صفر با اشغالگران صهیونیست در مناطق مرزی لبنان درگیر شده و آن‌ها را به عقب بازگرداندند. همچنین پادگان تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در بنیامینا در جنوب حیفا، هدف حملات پهپادهای انفجاری حزب‌الله قرار گرفت که در جریان آن تاکنون ۴ نظامی کشته و ۱۱۰ تن دیگر نیز زخمی شدند. رژیم صهیونیستی نیز به‌صورت رسمی کشته شدن ۴ نظامی خودش در حمله حزب‌الله را تأیید کرد. سخنگوی حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که این عملیات‌ها در چارچوب پاسخ طبیعی به تجاوزات صهیونیستی و دفاع از ملت لبنان صورت گرفته و تأکید کرد که این گروه مقاومت همچنان به دفاع از خاک و ملت لبنان پایبند است. وی همچنین اشاره کرد که تا زمانی که رژیم صهیونیستی به حملات خود ادامه دهد، پاسخ‌های قاطع‌تر و گسترده‌تری در انتظار آن‌ها خواهد بود. در همین حال، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که سیستم‌های دفاعی رژیم صهیونیستی با چالش‌های جدی در مقابله با این حجم از حملات روبه رو شده‌اند و بسیاری از آژیرهای هشدار در مناطق مرزی و حتی شهرک‌های دورتر به صدا درآمده است. این وضعیت باعث وحشت و نگرانی گسترده‌ای در میان شهرک‌نشینان صهیونیستی شده است و بسیاری از آن‌ها به مناطق امن‌تر نقل‌مکان کرده‌اند. آگاهان عرصه سیاسی و بین‌الملل، اتفاق بزرگی را که رزمندگان مقاومت یک شنبه‌شب رقم زدند،ضربه بسیار کاری و مهلکی به رژیم صهیونیستی دانستند که رژیم صهیونیستی را با یک حمله و استراتژی جدید در تهاجم روبه رو کرده و عدم اثرگذاری سامانه‌های دفاعی رژیم سفاک صهیونیستی را بار دیگر‌ مبرهن ساخته است.
 در بررسی بیش‌تر این موضوع به گفت‌وگو با علی خضریان، نایب‌رئیس فراکسیون مقاومت و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا پرداختیم که در ادامه می‌خوانید. 

علی خضریان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: 
عملیات ترکیبی حزب‌الله لبنان یک شاهکار نظامی اطلاعاتی بود

علی خضریان، نایب‌رئیس فراکسیون مقاومت و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رکوردشکنی حزب‌الله لبنان که موفق شد در یک روز ۳۸ عملیات نظامی علیه اهداف صهیونیستی شامل شلیک موشک، پهپادها و گلوله‌های توپخانه‌ای انجام دهد، گفت: ازجمله اتفاقات مهم عملیات‌های صورت گرفته‌شده که در کنار رکوردشکنی تعداد عملیات صورت گرفته‌شده به‌تنهایی نیز حائز اهمیت است، عملیات ترکیبی و با فریب سامانه‌های پدافندی، به مقر تیپ نیروهای ویژه گولانی در حیفا با بهره‌گیری از پهپاد می‌باشد.
وی افزود: عملیات ترکیبی حزب‌الله که منتج به خاک و خون کشیدن ۱۰۰ نظامی زبده تیپ گولانی، ازجمله افسران و فرماندهان آن و به‌احتمال بسیار برخی فرماندهان ارتش رژیم صهیونسیتی شده است، بالاتر از این‌که یک شاهکار قدرتمند نظامی باشد، یک شاهکار بزرگ اطلاعاتی است. این عملیات موفق در حالی یک شنبه سیاه را برای صهیونیست‌ها تکمیل کرد که پس از عملیات پیجرها و ترور کادر فرماندهی یگان‌های رزم زمینی، موشکی و پهپادی حزب‌الله، منابع عبری و برخی اندیشکده‌های غربی از پیروزی بزرگ رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله لبنان و مختل شدن توان عملیاتی مقاومت در دو حوزه آفندی و پدافندی سخن می‌گفتند.
نایب‌رئیس فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درحالی‌که رژیم صهیونسیتی تلاش داشت با بهره‌گیری از سیستم تبلیغاتی و عملیات روانی القا کند که فرماندهی حزب‌الله را از هم پاشانده و حالا زمان پیاده پیمایی تا بیروت است، عملیات‌های سیزدهم اکتبر نشان داد که جبهه مقاومت باآنکه وجود شهیدان فؤاد شکر، ابراهیم عقیل، علی کرکی و دیگر فرماندهان شهید، تأثیر قابل‌توجهی در تحولات میدانی داشته و سبب می‌شدند تا صهیونیست‌ها در موضع ضعف قرار بگیرند، اما فرماندهان جایگزین خیلی سریع توانستند جای هم‌رزمان شهیدشان را پرکرده و تبدیل به تهدیدی حیاتی علیه منافع اشغالگران شوند. در حقیقت عملیات مهم حزب‌الله لبنان نشان داد اکنون ستاد فرماندهی‌اش علی‌رغم شهادت فرماندهان، به همان قوت روز اول جنگ سرپاست و‌سازمان عملیات رزمی آن و همچنین تفوق اطلاعات- عملیات حزب‌الله به‌روز و ساعت و دقیقه مشخص می‌کند نظامیان و فرماندهان تیپ زبده گولانی، در کدام موقعیت دورهم جمع می‌شوند تا دسته‌جمعی در هم کوبیده شوند.
عضو دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین ضمن بیان اینکه این عملیات‌ها در چارچوب پاسخ طبیعی به تجاوزات صهیونیستی و دفاع از ملت لبنان صورت گرفته است، ادامه داد: عملیات‌های حزب‌الله لبنان در روزهای اخیر نشان‌دهنده این است که مقاومت لبنان در حال بازگرداندن معادله ضاحیه‌حیفا و بیروت تل‌آویو است. به این معنا که در مقابل حمله به ضاحیه، به حیفا حمله خواهد شد و در مقابل هدف قرار گرفتن بیروت، پایتخت رژیم صهیونسیتی هدف قرار می‌گیرد. این معادله، پس از حمله دو شب پیش حزب‌الله به تل‌آویو که دو کشته نیز برجای گذاشت و در پاسخ به حمله به بیروت بود و همچنین عملیات یک شنبه‌شب، اکنون به‌صورت کامل تثبیت گشته است.
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران ازنظر انسانی، اسلامی و همچنین امنیت منطقه‌ای وظیفه دارد در کنار مقاومت لبنان بایستد. این‌یک مسئولیت دوگانه است؛ از یک‌سو حمایت از مردم لبنان و از سوی دیگر برای حفظ امنیت منطقه اهمیت دارد. 
نایب‌رئیس فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر لزوم حمایت و کمک‌های بشردوستانه به لبنان بیان کرد: تضعیف لبنان و مقاومت آن، تهدیدی جدی برای ثبات کل منطقه به شمار می‌آید. بنابراین، جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها ازلحاظ نظامی، بلکه ازنظر کمک‌های بشردوستانه نیز باید به این کشور کمک کند. 

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا: 
رژیم صهیونیستی همچنان در بن‌بست راهبردی در مقابل مقاومت قرار دارد

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا در‌ گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به ۳۸ عملیات نظامی حزب‌الله لبنان علیه اهداف صهیونیستی این عملیات را خارق‌العاده و تبیین‌کننده توانایی‌های حزب‌الله لبنان خواند و دراین‌باره گفت: با توجه به گزارشات موثقی که در طول روزهای اخیر درباره افزایش توانمندی‌های حزب‌الله در مقابل رژیم صهیونیستی در اتمسفر رسانه‌ای منتشر شد، سحرگاه روز دوشنبه مشاهده کردیم که عملیاتی خارق‌العاده برای حفظ منافع ملی و در راستای حمایت از مردم لبنان و غزه در مقابل جنایات مستمر رژیم صهیونیستی صورت گرفت. 
وی با اشاره به شناسایی‌های دقیق و توانمندی‌های بسیار حزب‌الله لبنان افزود: عملیات دقیق حزب‌الله پس از شناسایی‌های مکرر و به‌صورت دقیق انجام شد و نشان از توانمندی‌های حزب‌الله لبنان در مقابل حمایت‌های بی‌چون‌وچرای آمریکا از رژیم صهیونیستی در حوزه نظامی می‌باشد. 
صدرالحسینی بابیان اینکه توازن قوا به نفع مقاومت بوده و همچنان به نفع مقاومت می‌باشد، تصریح کرد: آخرین اطلاعات حزب‌الله توانست به یک عملیات موفق در مقابل نیروهای تادندان‌مسلح رژیم صهیونیستی تبدیل شود و شرایط منحصر به فردی را پدید آورد. شایان‌ذکر است تا بگوییم که توازن قوا که در طول هفته‌های گذشته به نفع مقاومت بود، به‌موجب عملیات اخیر حزب‌الله لبنان باقدرت حفظ شد. 
کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به بن‌بست رژیم صهیونیستی در مقابل توان عملیاتی حزب‌الله و مقاومت در پایان این گفت‌وگو همچنین خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی همچنان در بن‌بست راهبردی در مقابل مقاومت قرار دارد. گفتنی است که این رژیم در برابر اقدام خارق‌العاده حزب‌الله لبنان دست به یک جنایت دلخراش در چارچوب چادرهای آوارگان زد و بار دیگر اثبات کرد که رژیم صهیونیستی توان مقابله نظامی با مقاومت و حزب‌الله را ندارد بلکه طرف حساب خود را مردم مظلوم، مقتدر و حامی مقاومت قرار داده است. 
 ضربه مهلک حزب‌الله برصهیونیست‌ها