رسول فرخی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

قانون شفافیت قوای سه‌گانه گام اول مبارزه با فساد است

رسول فرخی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح اثرات اجرای طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی پرداخت و با تاکید بر لزوم تصویب نهایی و تبدیل شدن این طرح به قانون اظهارکرد: یکی از الزامات حاکمیت، پاسخ به مردم و شفافیت قوای سه گانه می‌باشد. در این راستا نیاز است تا زمینه تبیین اطلاعات از عملکرد مسئولان برای مردم فراهم گردد و این اطلاعات برای مردم جامعه به صورت شفاف باشد. 
وی افزود: مقصود از شفافیت اطلاعات، مذاکرات مجلس شورای اسلامی و همچنین تصمیم‌گیری‌های مهم د‌ر حوزه طرح‌ها و لوایح است. مردم باید بدانند که نمایندگان‌شان نسبت به چه موضوعاتی رأی مخالف یا موافق داده‌اند. تبیین این روند موضع‌گیری‌ها را مشخص خواهد کرد و موجب تصمیم‌گیری درست مردم در انتصاب‌ها خواهد شد. 
فرخی تصریح کرد: شفافیت آرا در سایر قوا همچون قوه مجریه و قضائیه، مردم را در جریان عملکرد مسئولان قرار خواهد داد. بی‌شک یکی از افتخارات مجلس یازدهم، تصویب  طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی می‌باشد که طی دوسال اخیر رفت و برگشت‌های بسیاری را طی کرد. این رفت و برگشت‌ها به علت ایراداتی بود که شورای محترم نگهبان بر طرح وارد دانسته بود و مجلس می‌کوشید تا کلیه این ایرادات رفع گردد و طرح در اسرع وقت به قانون تبدیل و عملیاتی شود. عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس همچنین خاطرنشان کرد: شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی نیاز کشور است و موجب می‌شود تا مردم در انتخاب و سایر موضوعات مهم تعیین کننده، بر اساس عملکردها تصمیم‌گیری کنند. بی‌شک شفافیت، مبارزه با فساد را به صورت هرچه تمام تر اجرا خواهد کرد. او متذکر شد: شفافیت برای مردم، روزنه‌های غیرشفاف را خواهد بست و موجب می‌شود تا اطلاعات به صورت درست منجر به پاسخگویی صحیح مسئولان شود. پاسخگویی مسئولان، سفره‌های مردم را بزرگ‌تر خواهد کرد و بدین ترتیب بسیاری از مشکلات اقتصادی نیز رفع خواهد شد. 
وی در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: شفافیت عملکرد قوای سه‌گانه، زمینه رضایت‌مندی مردم را فراهم خواهد کرد و بدین سبب است که تصویب و اجرای هرچه زودتر این طرح اهمیت فراوانی دارد. 
  قانون شفافیت قوای سه‌گانه  گام اول مبارزه با فساد است