مصطفی پوردهقان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ارتقای کیفیت محصولات داخلی در گرو ورود به بازارهای بین المللی است

مصطفی پوردهقان، نماینده مردم اردکان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح ضرورت بازاریابی داخلی و بین المللی برای فروش کالاهای تولیدی کشور پرداخت و با تاکید بر لزوم به کارگیری مشوق‌های حمایتی بیان داشت: در عرصه اقتصاد اولویت هرکشوری، توجه و پشتیبانی از تولید داخل است. اهتمام به این موضوع برخوردار از رویکرد احساسی یا ملی نیست بلکه یک اصل مهم اقتصادی است تا تامین اشتغال، تقویت تولید، تکمیل و چرخش زنجیره تولید به درستی صورت گیرد. 
وی افزود: حمایت از تولید داخل اولویت اقتصادی تمامی کشورهاست تا تولید و امنیت اقتصادی توامان با یکدیگر تقویت گردد و از ابزارهای اقتصادی در جهت پیش‌برد اهداف استراتژیک بهره کسب شود. 
پوردهقان با بیان اینکه وظیفه سیاست‌گذار در دولت و مجلس، پشتیبانی از تولید داخلی است و این مهم یک اصل مهم اقتصادی است، تصریح کرد: اگر درصدد تقویت تولید و ارتقای اقتصاد هستیم می‌بایست بیش از پیش به تولید داخل و بازاریابی بین المللی توجه بداریم. ممکن است در بسیاری موارد محصولات تولیدات داخل در مقایسه با محصولات خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار باشند. درچنین شرایطی نباید اجازه ورود به محصولات خارجی را صادر کرد. متاسفانه بسیار مشاهده می‌گردد که برخی از کشورها از جمله کشورهای نفتی، تولید داخل را به دست فراموشی می‌سپارند و تنها به واردات برای تامین نیازهای خود می‌پردازند. بی‌شک با اتخاذ چنین روندی کشور در نخستین تکانه اقتصادی متضرر خواهد شد و چنین موضوعاتی در کشورهایی که اهتمامی به تولید داخل ندارند، مشاهده می‌گردد. در این راستا تاکید می داریم تا به تقویت تولید داخل اهتمام ویژه ورزیده شود. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم به کارگیری مشوق‌های حمایتی به منظور رونق صادرات و بازاریابی بین المللی همچنین خاطرنشان کرد: به منظور تقویت‌ پایه‌های تولیدات داخلی باید به مولفه‌ها و مشوق‌هاسی حمایتی توجه داشته باشیم. 
وی ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد فضای رقابتی برای افزایش کیفیت محصولات افزود: تقویت تولید و بازاریابی کالاهای داخلی نیازمند حرکت به سمت ارتقای هرچه تمام‌تر کیفیت محصولات است. حرکت به سوی کیفی شدن محصولات کمک می‌کند تا محصولات وارد بازار رقابتی شوند. 
او همچنین یادآور شد: یکی از نقاط ضعف موجود در حوزه تولید، عدم اطمینان برای ورود به بازارهای خارجی است. به عنوان مثال در حوزه خودرو از ورود به بازارهای رقابتی هراس داریم یا بسیاری از‌محصولات لوازم خانگی را از فضای رقابتی و ورود به بازارهای خارجی منع می‌داریم. 
نماینده مردم اردکان با اشاره به لزوم افزایش کیفیت و حضور پررنگ در بازارهای بین المللی همچنین اضافه کرد: قوام تولید در گرو کیفیت و تحقق کیفیت در گرو ورود به بازارهای بین المللی است. مادامی که تولید وارد فاز رقابتی شود، کیفیت محصول ارتقاء پیدا خواهد کرد و تولید نیز تقویت خواهد شد. 
پوردهقان در پایان این گفت‌وگو ضمن تاکید بر به کارگیری مشوق‌های حمایتی بیان کرد: پشتیبانی از تولیدات داخلی یک اصل مهم است و می‌بایست با به کارگیری مشوق‌ها و سیاست‌های حمایتی این مهم را عملیاتی سازیم. باید تولیدات داخلی را به بازارهای بین المللی برسانیم تا کیفی شوند و از ارتقای هرچه‌تمام کیفیت برخوردار شوند.
  ارتقای کیفیت محصولات داخلی در گرو ورود به بازارهای بین المللی است