الله‌وردی دهقانی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس:

محصولات خام و واسطه‌ای مالیات بیشتری پرداخت خواهند کرد

الله‌وردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان و عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح معایب خام فروشی پرداخت و دراین باره بیان کرد: خام فروشی به معنای از دست دادن فرصت‌های شغلی و ارزش‌های افزوده می‌باشد. 
وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از‌خام فروشی در‌کشور و تولید محصولات نهایی افزود: خام فروشی کشور را به صنایع تولیدی دیگر کشورها وابسته خواهد کرد و مانع از توسعه صنایع داخلی کشور خواهد شد. 
دراین راستا ضرورت دارد تا بکوشیم خام فروشی صورت نگیرد و از تمامی ظرفیت صنایع بهره گرفته شود. 
دهقانی با بیان اینکه جلوگیری از خام فروشی‌ موجب‌ اشتغال زایی در کشور می‌شود،  تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا در تمامی صنایع با استفاده از فناوری‌های نوین محصول نهایی را تولید کنیم. به طورحتم در دستورکار قرار دادن چنین رویکردی به بهبود و توسعه تکنولوژی در کشور کمک خواهد کرد و موجب پیشرفت صنعت و ایجاد اشغال خواهد شد. مادامی که اشتغال زایی شود، درآمد و ارزش افزوده برای کشور لحاظ خواهد شد.  
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: در بیشتر قوانین مصوب مجلس یازدهم، رویکرد جلوگیری از 
خام فروشی در نظر‌گرفته شده و عوارض محصولات نهایی و غیر واسطه‌ای کاهش پیدا کرده است. کوشش همواره جلوگیری از واسطه‌ای شدن محصولات و فروش نهایی محصولات تولیدی است. به موجب‌قوانین مصوب مجلس یازدهم به ویژه در جریان برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده، محصولات خام و واسطه‌ای مالیات بیشتری پرداخت خواهند کرد و مشمول عوارض بالاتری خواهند بود. 
او متذکر شد: به موجب جلوگیری از خام فروشی و درنظرگیری عوارض و مالیات بیش‌تر، تولیدکنندگان به تولید محصول نهایی ترغیب خواهند شد و بدین ترتیب آمار‌ و حجم خام فروشی در کشور کاهش پیدا خواهد کرد. 
وی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: وزارت صمت متولی تولید است و بیش‌تر تولیدات صنعتی و معدنی کشور تحت نظارت این وزارتخانه می‌باشد. دراین راستا ضرورت دارد تا بیش از پیش نظارت‌های موجود شکل‌گیرد و سیاست‌گذاری و راهبری موردنیاز برای اجرای قوانین مصوب انجام شود.
محصولات خام و واسطه‌ای مالیات بیشتری  پرداخت خواهند کرد