سیدابراهیم رئیسی:

گردشگری به عنوان اقتصاد پیشران شتاب‌دهنده سایر حوزه‌های اقتصادی است

حجت الاسلام سید ابراهیم در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که در سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: اینکه دولت‌ها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری در کشورهای خود برای این است که پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است. وی ادامه داد: جذب سرمایه داران در حوزه گردشگری باید به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران احساس کنند سرمایه آنها تضمین شده و این سرمایه به او بر می‌گردد.
به گزارش  مهر، رئیسی موضوع گردشگری را یکی از بحث‌های مهم در حوزه اقتصادی دانست و گفت: گردشگری شتاب دهنده اقتصاد کشورهاست. اینکه دولت‌ها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری دارد برای این است که گردشگری پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است. رئیس جمهور گفت: بعد از کرونا شاهد افزایش ۵۰ درصدی تعداد گردشگران در کشور بودیم، با از بین رفتن کرونا در کشور زمینه لازم، برای ایجاد شرایط حضور گردشگران بیشتر فراهم شد. وی با اشاره به اقدامات دولت برای رو نق گردشگری گفت: ۲۰ مصوبه در دولت برای تشویق کسانی که در حوزه گردشگری فعال هستند تصویب شده است، این مشوق‌ها باید افزایش یابد. در کشورمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی داریم که با فعال شدن گردشگری می‌شود میراث فرهنگی را تقویت کرد.وی ادامه داد: اگر بخواهیم در اقتصاد تک محصولی نباشیم و فقط به نفت اتکا نکنیم، یکی از حوزه‌های مهم توجه به گردشگری است. افراد زیادی تمایل دارند از طبیعت زیبا و آثار تمدنی و فرهنگی ایران اسلامی بازدید کنند اما برخی قصد دارند با ایران هراسی این افراد را منصرف کنند. اما مسئولان وظیفه دارند که حضور گردشگران را در ایران تسهیل و آسان کنند. رئیس جمهور، لغو روادید گردشگری را یکی از اقدامات مهمی که در کشور انجام شده اعلام کرد و گفت: لغو روادید گردشگری زمینه بسیار خوبی برای توسعه فراهم کرده است، رشد صنعت گردشگری القائات دشمنان را نقش بر آب خواهد کرده و موجب ارائه تصویر درست از ایران خواهد شد.وی با بیان این‌که «ما در کنار گردشگری طبیعی و فرهنگی، به گردشگری سلامت نیز داریم» ادامه داد: بحمدالله جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی حرف اول را می‌زند، هم در تجهیزات پزشکی و فعالیت‌های دانش‌بنیان و هم در تولید دارو که بیش از ۹۸ درصد مورد نیاز در داخل تولید می‌شود، هم نیروهای کارآزموده و متخصص که دستان توانای آنها می‌تواند به اذن پروردگار سلامت را به بیماران برگرداند. وی افزود: ۲۷۷ مرکز درمانی کشور آماده پذیرش گردشگران سلامت است، بسیاری از کشورهای منطقه برای درمان جمهوری اسلامی ایران را به اروپا ترجیح می‌دهند. آنها درمان در جمهوری اسلامی ایران را ارزان‌تر، سهل‌تر و موثرتر می‌دانند.
رئیس‌جمهور گفت: پارک‌های علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران برای پژوهشگران و دانشمندان، می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری باشد که موجب فعال شدن گردشگری باشد. وی افزود: تمام ایران اسلامی زمینه توسعه گردشگری را دارد و از همه استانداران و وزرا می‌خواهم که به حوزه گردشگری به عنوان اقتصاد پیشران و شتاب‌دهنده سایر حوزه‌های اقتصادی توجه کنند. رئیسی گفت: اینکه برخی بهانه می‌آورند که اگر بخواهیم گردشگری را توسعه بدهیم، پس در اصول و مبانی تجدیدنظر کنیم، کاملاً نادرست است. امروز جاذبه‌های بسیاری در ایران وجود دارد که با حفظ همین اصول و مبانی، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند
وی تسهیل رفت‌وآمد، اسکان در جای مناسب و تغذیه در توسعه گردشگری را بسیار با اهمیت دانست و گفت: کسی که به ایران اسلامی سفر می‌کند، باید از لحظه ورود تا لحظه خروج احساس آرامش کند. نحوه برخورد با گردشگران در کشور بسیار اهمیت دارد تا گردشگر احساس آرامش داشته باشد وی تصریح کرد: توسعه گردشگری می‌تواند تصاویر نادرستی که از ایران اسلامی در برخی رسانه‌ها ساخته شده را تغییر داده و به تصاویر صحیح و دقیق تغییر دهد. حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: یکی از سفرا که در ایران دفتر نمایندگی دارد در دیدار سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت که ماموریتم در ایران به اتمام رسیده، تا دیروز سفیر کشورم در ایران بودم، اما از امروز سفیر جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا خواهم بود.
گردشگری به عنوان اقتصاد پیشران  شتاب‌دهنده سایر  حوزه‌های اقتصادی است